Fan (handbediening)21TURBO

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

hoi,ik had graag mijn 2 fan's met schakelaar bediend,dus wat ik nu al heb gedaan is 1+ van battery naar schakelaar(wel gezekerd),dan naar fan+ en ik kon 1 fan bedienen,maar met de 2de wil ik er een relais tussen zetten(dus voor 2fan's tegelijk te laten werken),ik heb de relais,maar weet nie hoe dit verder te monteren,relais is 4 polig,85,86,87,30
wie kan me helpen,wat ik weet is dat 85 naar - moet,en 86 naar schakelaar + moet,ik vermoed 87naar ventilatoren,en 30 naar?????
maar naar wat moet die 87 naar +of - bij de ventilatoren(dus zwart of rood)
wie helpt me
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Volgens mijn info is

30= plus direct
85= uitgang, bediening (wikkelingseinde, min of massa)
86= wikkelingsbegin
87= ingang

ik hoop dat je er iets aan hebt
ik denk dus tussen 85 en 86 de spanning van de schakelaar, en tussen 87 en 30 de fan
:wink:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Geert Claes schreef:Volgens mijn info is

30= plus direct
85= uitgang, bediening (wikkelingseinde, min of massa)
86= wikkelingsbegin
87= ingang

ik hoop dat je er iets aan hebt
ik denk dus tussen 85 en 86 de spanning van de schakelaar, en tussen 87 en 30 de fan
:wink:
kom ff op msn
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Dit staat er in mijn "BOSCH CODERING boek"

84=Ingang Relais
84A=einde relais spoel
84B=uitgang relaisspoel
85=Uitgang relaisspoeltje
86=Ingang relaisspoeltje
87=Uitgang relais Hoofdstroom ( maak relais)
87A=uitgang relais Hoofdstroom ( verbreek relais)
87B=Tweede uitgang relais Hoofdstroom (maak relais)



Hoop dat je er wat aan hebt
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

ja ok,maar hoe zit dat bij die aansluiting voor een 21T
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

iemand
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

nu echt niemand die een degelijk antwoord heeft
ricky
Berichten: 43
Lid geworden op: za 3 mei 2003 10:30
Locatie: Eindhoveuh

zo te zien geen elektricien in de buurt. och ja ut is vakantie eh men jong. al die mensen zijn druk bezig aan hun oto buiten, komen vanavond vast en zeker binnen om jouw een antwoord te geven.
ik heb er helaas geen antwoord op, succes verder
illusie is de realiteit met een gebrek aan alcohol
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

weet allen niet zeker of dat ik de juiste nummers bij dat relai gezet heb, ff uit mijn hoofd
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

mocht dit nog niet duidelijk zijn wil ik best voor je een uitgebreid schema voor je maken maar daar heb ik wel ff tijd voor nodig :wink: wil dan ook wat meer info van schakelaars enzo ik hoor het wel :lol:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Maarten GTT schreef:heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
,ik vermoed dat 87 naar de fan's moet
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

nee, 86 gaat naar de fans. Dit schema is zo goed getekend
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

catrinus schreef:nee, 86 gaat naar de fans. Dit schema is zo goed getekend
zeker toch he,datmijn auto nie in brand vliegt
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

anders was de mijne vanmiddag wel afgefikt
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

schema dat ik heb doorgemaild van auto-elektriciteit bedrijf,zegt30+,85-,86 naar schakelaar dus ook +,87 naar fan's,nu weet ik het ook nie meer
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

ik dacht ook 87 hoor,meestal wel iig
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

hmmmmmm ik moet minder gaan drinken. 30 en 87 horen bij elkaar. gille heeft wel gelijk
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

catrinus schreef:hmmmmmm ik moet minder gaan drinken. 30 en 87 horen bij elkaar. gille heeft wel gelijk
proost 8) 8)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Maarten GTT schreef:heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
Ik zie de fout nu in de tekening. 30 en 85 moeten met elkaar ruilen en 87 en 86 ook. de cijfers staan net verkeerd
There will be plenty of time to rest when your dead
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

tja komt door de palm gille 8)
There will be plenty of time to rest when your dead
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

he cat word jij soms gesponserd door een bepaald RACE merk? :wink: :lol:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

hoezo? :p
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

catrinus schreef:tja komt door de palm gille 8)
lekker he palm,en zeker de dubbele met nieuwjaar 8)
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

gille schreef:
catrinus schreef:tja komt door de palm gille 8)
lekker he palm,en zeker de dubbele met nieuwjaar 8)
dubbel zien jah :lol: lekker aan de heino's hier
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

catrinus schreef:
Maarten GTT schreef:heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
Ik zie de fout nu in de tekening. 30 en 85 moeten met elkaar ruilen en 87 en 86 ook. de cijfers staan net verkeerd
nope,86 en 30 moeten ruilen en 85 en 87
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

zal ik nu het juiste antwoord geven:

86 moet op de plek van 30 komen. 30 verschuift naar de plek vaqn 85. 87 komt op de plek van 86 en 85 op de plek van 87


En hieronder een foto van mijn favo bier :lol:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... ebring.jpg[/img]
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

yup, zo dacht ik het ook ja
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

100 punten
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

catrinus schreef:100 punten
punten of palm(en
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

die palm drinken wij wel eens op een kampeer weekend :wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

1 probleem. Als je thermo contact Fan 1 laat aanslaan zal je de orginele zekering platsen. Waarom.

Fan 1 is iets van 80 watt en is 10A of 15A afgezekerd.
Fan 2 is 125 watt en is 15-20A afgezekerd. Fan 1 en 2 zitten met dit schema aan elkaar gekoppeld. Geef je stroom aan 1, gaat de andere ook mee.

Hier moet je dus of met hele zware diode's gaan werken, of een dubbelzijdig relais pakken.

greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja maar hij wilde ze allebei aansturen met het knopje ipv 1 .
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Riël schreef:Ja maar hij wilde ze allebei aansturen met het knopje ipv 1 .
klopt ik wil ze allebei aansturen,maar ook via het termokontakt laten werken(als vrouw rijd die blaast er zo nie mee)
Plaats reactie