Fan (handbediening)21TURBO
hoi,ik had graag mijn 2 fan's met schakelaar bediend,dus wat ik nu al heb gedaan is 1+ van battery naar schakelaar(wel gezekerd),dan naar fan+ en ik kon 1 fan bedienen,maar met de 2de wil ik er een relais tussen zetten(dus voor 2fan's tegelijk te laten werken),ik heb de relais,maar weet nie hoe dit verder te monteren,relais is 4 polig,85,86,87,30
wie kan me helpen,wat ik weet is dat 85 naar - moet,en 86 naar schakelaar + moet,ik vermoed 87naar ventilatoren,en 30 naar?????
maar naar wat moet die 87 naar +of - bij de ventilatoren(dus zwart of rood)
wie helpt me
wie kan me helpen,wat ik weet is dat 85 naar - moet,en 86 naar schakelaar + moet,ik vermoed 87naar ventilatoren,en 30 naar?????
maar naar wat moet die 87 naar +of - bij de ventilatoren(dus zwart of rood)
wie helpt me
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Volgens mijn info is
30= plus direct
85= uitgang, bediening (wikkelingseinde, min of massa)
86= wikkelingsbegin
87= ingang
ik hoop dat je er iets aan hebt
ik denk dus tussen 85 en 86 de spanning van de schakelaar, en tussen 87 en 30 de fan

30= plus direct
85= uitgang, bediening (wikkelingseinde, min of massa)
86= wikkelingsbegin
87= ingang
ik hoop dat je er iets aan hebt
ik denk dus tussen 85 en 86 de spanning van de schakelaar, en tussen 87 en 30 de fan
kom ff op msnGeert Claes schreef:Volgens mijn info is
30= plus direct
85= uitgang, bediening (wikkelingseinde, min of massa)
86= wikkelingsbegin
87= ingang
ik hoop dat je er iets aan hebt
ik denk dus tussen 85 en 86 de spanning van de schakelaar, en tussen 87 en 30 de fan
Dit staat er in mijn "BOSCH CODERING boek"
84=Ingang Relais
84A=einde relais spoel
84B=uitgang relaisspoel
85=Uitgang relaisspoeltje
86=Ingang relaisspoeltje
87=Uitgang relais Hoofdstroom ( maak relais)
87A=uitgang relais Hoofdstroom ( verbreek relais)
87B=Tweede uitgang relais Hoofdstroom (maak relais)
Hoop dat je er wat aan hebt
84=Ingang Relais
84A=einde relais spoel
84B=uitgang relaisspoel
85=Uitgang relaisspoeltje
86=Ingang relaisspoeltje
87=Uitgang relais Hoofdstroom ( maak relais)
87A=uitgang relais Hoofdstroom ( verbreek relais)
87B=Tweede uitgang relais Hoofdstroom (maak relais)
Hoop dat je er wat aan hebt
ja ok,maar hoe zit dat bij die aansluiting voor een 21T
iemand
nu echt niemand die een degelijk antwoord heeft
zo te zien geen elektricien in de buurt. och ja ut is vakantie eh men jong. al die mensen zijn druk bezig aan hun oto buiten, komen vanavond vast en zeker binnen om jouw een antwoord te geven.
ik heb er helaas geen antwoord op, succes verder
ik heb er helaas geen antwoord op, succes verder
illusie is de realiteit met een gebrek aan alcohol
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
weet allen niet zeker of dat ik de juiste nummers bij dat relai gezet heb, ff uit mijn hoofd
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
mocht dit nog niet duidelijk zijn wil ik best voor je een uitgebreid schema voor je maken maar daar heb ik wel ff tijd voor nodig
wil dan ook wat meer info van schakelaars enzo ik hoor het wel 

----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
,ik vermoed dat 87 naar de fan's moetMaarten GTT schreef:heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
zeker toch he,datmijn auto nie in brand vliegtcatrinus schreef:nee, 86 gaat naar de fans. Dit schema is zo goed getekend
schema dat ik heb doorgemaild van auto-elektriciteit bedrijf,zegt30+,85-,86 naar schakelaar dus ook +,87 naar fan's,nu weet ik het ook nie meer
proostcatrinus schreef:hmmmmmm ik moet minder gaan drinken. 30 en 87 horen bij elkaar. gille heeft wel gelijk


Ik zie de fout nu in de tekening. 30 en 85 moeten met elkaar ruilen en 87 en 86 ook. de cijfers staan net verkeerdMaarten GTT schreef:heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
There will be plenty of time to rest when your dead
lekker he palm,en zeker de dubbele met nieuwjaarcatrinus schreef:tja komt door de palm gille

dubbel zien jahgille schreef:lekker he palm,en zeker de dubbele met nieuwjaarcatrinus schreef:tja komt door de palm gille

mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
nope,86 en 30 moeten ruilen en 85 en 87catrinus schreef:Ik zie de fout nu in de tekening. 30 en 85 moeten met elkaar ruilen en 87 en 86 ook. de cijfers staan net verkeerdMaarten GTT schreef:heb ff een simpel schemaatje inelkaar geflanst [img]http://members.chello.nl/jvelde3/fan.JPG[/img]
zal ik nu het juiste antwoord geven:
86 moet op de plek van 30 komen. 30 verschuift naar de plek vaqn 85. 87 komt op de plek van 86 en 85 op de plek van 87
En hieronder een foto van mijn favo bier
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... ebring.jpg[/img]
86 moet op de plek van 30 komen. 30 verschuift naar de plek vaqn 85. 87 komt op de plek van 86 en 85 op de plek van 87
En hieronder een foto van mijn favo bier

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... ebring.jpg[/img]
There will be plenty of time to rest when your dead
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164679/in ... schema.jpg[/img]
zo dus
zo dus
yup, zo dacht ik het ook jagille schreef:[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164679/in ... schema.jpg[/img]
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
punten of palm(encatrinus schreef:100 punten
1 probleem. Als je thermo contact Fan 1 laat aanslaan zal je de orginele zekering platsen. Waarom.
Fan 1 is iets van 80 watt en is 10A of 15A afgezekerd.
Fan 2 is 125 watt en is 15-20A afgezekerd. Fan 1 en 2 zitten met dit schema aan elkaar gekoppeld. Geef je stroom aan 1, gaat de andere ook mee.
Hier moet je dus of met hele zware diode's gaan werken, of een dubbelzijdig relais pakken.
greetz
Fan 1 is iets van 80 watt en is 10A of 15A afgezekerd.
Fan 2 is 125 watt en is 15-20A afgezekerd. Fan 1 en 2 zitten met dit schema aan elkaar gekoppeld. Geef je stroom aan 1, gaat de andere ook mee.
Hier moet je dus of met hele zware diode's gaan werken, of een dubbelzijdig relais pakken.
greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ja maar hij wilde ze allebei aansturen met het knopje ipv 1 .
klopt ik wil ze allebei aansturen,maar ook via het termokontakt laten werken(als vrouw rijd die blaast er zo nie mee)Riël schreef:Ja maar hij wilde ze allebei aansturen met het knopje ipv 1 .