[Twingo]Douwe's project. (project tijdelijk stil gezet)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Douwe

Merijn schreef:4 uitlaten op een Twingo? Uhm... :lol: :wink: 8)
Hmmmm.... je hebt gelijk een beetje weinig misschien moet ik links en rechts nog een sidepipe er op laten zetten :lol: :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, van die geperforeerde buizen langs je dorpels lijkt me wel een leuke optie! :D Lekker chroom...
Douwe

Heehhheeee das een goed idee en dan nog een rekje achterop met zo'n picknick mand en de "CLASSIC" Twingo is klaar :lol: :wink:
Silvermegane
Contacteer:

zeker wel cool ben benieuwt naar foto's als het klaar is
Ben

Douwe schreef:
Riël schreef: Kan ie te hard dan ?
Zeker wel ook in een twingo kan je 165+ hoor tis geen antieke bak ofzo :( :wink: :D
Genig, ik rij nooit langzamer dan de 170 op de snelweg als ik wat sneller wil zit ik snel aan de 190 :evil:
DJ-Jasper

Zoals ik dit hierboven lees wat je gaat doen (4 uitlaten) zal het wel prijzig zijn! Maar wel super vet ben benieuwd hoe het eruit zal zien en gaat klinken!!! 8)
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Douwe

GRMMPPHHH :evil: gisteren het Sportstuur+naaf; K&N openluchtfilter kit; Witte achterknippers; Witte voorknippers geannuleerd aangezien ik al een maand zat te wachten :( Nu wouden ze natuurlijk opeens wel de witte achterknippers leveren, eerst wouden ze dat niet want ze wouden wachten tot ze alles hadden. Dus ik heb mooi gezegd dat als ze niet alles konden leveren ze die ook mooi mochten houden. Eerst maar eens op vakantie en dan ga ik wel op zoek naar een nieuwe winkel zo dciht mogelijk bij Apeldoorn.

Trouwens iemand bekend met een tuningbedrijf/winkel in de buurt van apeldoorn/arnhem etc. Of in de buurt van Hengelo, Overijssel aangezien ik daar werk.
Vos

In Hengelo zit Kluinhaar! Wel duur maar ook wel goed!
Clio 16v.....
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Dat interieur (kleur) heb je dat zelf gedaan of heb je dat laten doen ?
Foto's van mn auto staan hier http://members.lycos.nl/cu2nick/Auto/
Christian

Vosje schreef:In Hengelo zit Kluinhaar! Wel duur maar ook wel goed!
dat valt ook nog wel mee hoor kwa prijs
Douwe

Vosje schreef:In Hengelo zit Kluinhaar! Wel duur maar ook wel goed!
Thx voor de tip heb zojuist contact opgenomen en een Green openluchtfilter kit besteld. Ben 10 euro goedkoper uit dan in Apeldoorn en als het goed is moet het morgen binnen zijn :D
Renault19 1.7txe schreef:Dat interieur (kleur) heb je dat zelf gedaan of heb je dat laten doen ?
Heb ik zelf gedaan, vindt het makkelijker dan al dat plakken etc. Dit is mijn derde (eigen) auto (daarnaast twee keer voor vrienden) waar ik het interieur van gespoten heb. Ik ben voorlopig nog niet klaar met dit interieur, alleen in tegenstelling van bijv. een golf bestaat bij de twingo het dashboard bijna uit een geheel dus daar wil ik een keer in een vakantie ofzo aan beginnen is namelijk iets meer werk met demonteren, het spuiten opzich is (voor mij) een eitje kwestie van geduld. >-)

Extra info de zijpanelen wil ik gaan stofferen maar daar heb ik nog geen ervaring in dus dat wordt nog lachen :lol:
Christian

heb je hem bij kluinhaar bestelt?
Douwe

Yep hoezo??? (toch geen slechte ervaringen hoop ik??)
Christian

nee juist hele goede ervarig :)
Douwe

Ok dan Pfffttt was effe bang dat ik weer een shop zoals in Apeldoorn had uitgezocht :( (alhoewel die shop niet slecht is alleen hun leverancier voor tuningsonderdelen wel :evil: )

Als deze bestelling goed gaat ga ik na mijn vakantie effe bij hun langs om eens te kijken naar de overige spullen >-) die ik in Apeldoorn besteld HAD :evil:
Nick (germanstyle)

Nou je hebt hem bij Kluinhaar besteld. Dat is me toch een bagger zaak zeg. Ik moest tot 2x toe 6 weken wachten op witte zijknipperlichten omdat zij niet eerder naar het D&W hoofdkantoor reden.

Voor de rest koop je er wat zijn ze vriendelijk, maar heb je geld gegeven kun je het wel vergeten.

Ik heb al wel andere tuningbedrijven hier in de buurt gevonden die stukken beter zijn. Bovendien vind ik Kluinhaar ook niet echt een tuningzaak. Ze gaan niet met de trends mee vind ik.

Maar dit is weer een persoonlijke mening. Iemand anders kan er wel vol lof over zijn.
Douwe

Heb je een lijstje van die zaken?? Das namelijk precies wat ik zoek maar nog niet gevonden heb! (Telefoongids staat niet alles maar staat zeker niet of ze goed zijn!)
Renault19 1.7txe
Contacteer:

keej dan.
Ik had laatst het plan om mn panelen (r19) te bekleden met skai.
Mjah je hebt die dingen met een spuitbus gespoten ?
of echt professioneel gespoten ?
Douwe

Spuitbus, je praat over relatief kleine oppervlaktes dan is er eigenlijk geen zichtbaar verschil tussen die twee. Pas bij grote oppervlaktes zoals bumpers etc. kun je verschil gaan zien omdat je die niet in een "ruk" door kunt spuiten met een spuitbus. Maar ook die zijn goed te doen met een spuitbus alleen persoonlijk doe ik dat liever niet met een spuitbus. (grootste wat ik gedaan heb met een spuitbus is een spoiler die zeer goed gelukt is)
Nick (germanstyle)

Sanspeed is een zeer goed autobedrijf. Ze beginnen eigenlijk net, maar ze kunnen veel en aparte dingen leveren. Zit in Rijssen. http://www.sanspeed.nl
Ze zijn dacht ik alleen maar aan het eind van de week open.

In Harderberg zit dan nog Stroeve Motorsport. Da's ook een goede.

Maar nu zit ik een beetje reclame te maken voor andere tuningbedrijven te maken dan voor het bedrijf waar ik voor werk :lol: Ok dan ook ff die URL: http://www.cartrend.nl
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Nick (germanstyle) schreef:Sanspeed is een zeer goed autobedrijf. Ze beginnen eigenlijk net, maar ze kunnen veel en aparte dingen leveren. Zit in Rijssen. http://www.sanspeed.nl
Ze zijn dacht ik alleen maar aan het eind van de week open.

In Harderberg zit dan nog Stroeve Motorsport. Da's ook een goede.

Maar nu zit ik een beetje reclame te maken voor andere tuningbedrijven te maken dan voor het bedrijf waar ik voor werk :lol: Ok dan ook ff die URL: http://www.cartrend.nl
[offtopic]
Zo Twente - Dirksland is een stukkie rijden.

Wat doe je daar dan?
[/offtopic]
.:: TurboPowerr ::.
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Ik heb mn bumper, spiegel en spoiler met de spuitbus gedaan, ik vind het wel goed gelukt mjah het kan altijd beter natuurlijk :D
Peter @ Malta
Contacteer:

Douwe schreef:Heb ik zelf gedaan, vindt het makkelijker dan al dat plakken etc. Dit is mijn derde (eigen) auto (daarnaast twee keer voor vrienden) waar ik het interieur van gespoten heb. Ik ben voorlopig nog niet klaar met dit interieur, alleen in tegenstelling van bijv. een golf bestaat bij de twingo het dashboard bijna uit een geheel dus daar wil ik een keer in een vakantie ofzo aan beginnen is namelijk iets meer werk met demonteren, het spuiten opzich is (voor mij) een eitje kwestie van geduld. >-)
Maar is dat dan een kwestie van onderdeel eruit, spuitbus erover, onderdeel terug, klaar? Of is het toch net wat ingewikkelder?

- Peter
Douwe

@Nick thx ik heb ze in mijn lijstje gezet maarre cartrend kende ik al :D alleen zover rijden car jij dus elke dag van Enschede naar Dirksland?? Dat ligt toch ergens bij Rotterdam/Amsterdam in de buurt!?

@Peter bijna, dit zijn de stappen die ik zelf volg:
- Onderdeel eruit
- Ligt opschuren
- Vet en stofvrij maken
- Plastic primer (dan laten drogen)
- Spuitplamuur (meerdere lagen en tussen tijds min 5 minuten laten drogen, na de laatste plamuur laag goed uitlaten harden afhankelijk van de temp. een paar uur tot een dag)
- Licht gladschuren
- Effe met een droge doek het stof van het schuren verwijderen.
- In kleur spuiten (Meerdere lagen weer min. 5 minuten tussentijds drogen, zodra klaar goed laten uitharden, weer afhankelijk van de temperatuur)
- Voorzichtig weer terug plaatsen

Het plamuren is uiteraard alleen nodig als het interieur oneffen is en je het glad wil hebben.

Eventueel kun je het aflakken maar zorg dan wel dat die samengaat met de verf die je gebruikt. Zelf heb ik interieur nog nooit afgelakt.
Panoramix

Douwe schreef: - Licht gladschuren
- Effe met een droge doek het stof van het schuren verwijderen.
Waarmee schuur jij glad? Hoe fijn is dat schuurpapier? Nat of droog?
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ik denk met 800 / 1000 ofzo.
Douwe

Het zogenaamde Waterproof schuurpapier. De grof/fijnheid die je moet gebruiken is afhankelijk van de oneffenheden die je weg moet werken. Begin zelf meestal met fijn en als dat dan te langszaam gaat gebruik ik medium, LET OP dat je het laatste stukje schuurwerk altijd met fijn schuurpapier doet anders hou je krassen.

En natuurlijk wel een bakje water ernaast en tussendoor effe het schuurpapier nat maken. Hierom is het wel belangrijk dat de spuitplamuur goed droog is anders "lost" het op. (Ook als het goed uitgehard is krijg je het idee dat het oplost maar dat is dan de fijne deeltjes die je los schuurt die zich vermengen met het water, das niet erg)

PS. nummers weet ik niet maar op het schuurpapier staat fijn/medium/grof.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Douwe schreef:@Nick thx ik heb ze in mijn lijstje gezet maarre cartrend kende ik al :D alleen zover rijden car jij dus elke dag van Enschede naar Dirksland?? Dat ligt toch ergens bij Rotterdam/Amsterdam in de buurt!?
Enschede - dirksland (goeree overflakkee) = 250 km

Lijkt me vrij stug dat nick dit dagelijks op en neer ligt te rijden.

@Nick, wat doe jij bij/met cartrend?

@douwe, cartrend ligt zo'n 50 kilometer onder Rotterdam, als je spullen bij cartrend moet hebben. PM me dan even ik rij er in minder dan 15 minuten heen.
.:: TurboPowerr ::.
Douwe

@Tino thx mocht ik daar wat bestellen pm ik je.
Nick (germanstyle)

Tino schreef:
Douwe schreef:@Nick thx ik heb ze in mijn lijstje gezet maarre cartrend kende ik al :D alleen zover rijden car jij dus elke dag van Enschede naar Dirksland?? Dat ligt toch ergens bij Rotterdam/Amsterdam in de buurt!?
Enschede - dirksland (goeree overflakkee) = 250 km

Lijkt me vrij stug dat nick dit dagelijks op en neer ligt te rijden.

@Nick, wat doe jij bij/met cartrend?

@douwe, cartrend ligt zo'n 50 kilometer onder Rotterdam, als je spullen bij cartrend moet hebben. PM me dan even ik rij er in minder dan 15 minuten heen.
Vanaf september ga ik daar werken. Nu werk ik er ook al half half, maar doe het werk alleen thuis en zo af en toe. Nou ja werken, ik ga bij dat bedrijf afstuderen. :D Ga van mijn hobby mijn beroep maken.
Douwe

Zojuist het openluchtfilter kit opgehaald dus dat is wel netjes gister besteld vanochtend binnen :D Enige wat een beetje vreemd is dat ik een Green besteld had en een K&N kreeg op zich niet erg kosten en qualiteit zijn gelijk alleen naar mijn mening hoor je dat effe te vermelden als je belt dat de spullen binnen zijn en niet pas zeggen als de klant er al is en zelf er een opmerking overmaakt. (reden green was op :lol: )

Maar goed morgen dus effetjes monteren ben benieuwd 8)

@Nick jij bent goed bezig, welke opleiding doe je dan??
Nick (germanstyle)

Ik studeer Commerciele Economie op de Hogeschool Enschede.
Douwe

Cool en afstuderen bij een Tunebedrijf strak geregeld kerel :D 8) maar neem aan dat je dingen doet als boekhouding/verkoop etc. of echt het daadwerkelijk tunen van auto's?

Ben zelf ook aan het zoeken ben om partime (8/16 uur in de week ofzo) bij een of andere autoshop/tunebedrijf iets te gaan doen, kom je toch wat makkelijker aan kennis en voordelige spullen etc. Natuurlijk is extra zakcentje ook nooit weg >-) zeker met die achterlijke pleuro is het leven echt duur geworden :evil: :-* Maar goeh tot nu toe niemand gevonden die mensen zoekt met de huidige economie willen bedrijfen alleen maar van mensen af :(
Douwe

Ok ok de prijs voor het uitlaat systeem is bekend effe een geheugen opfrissertje waar we over praten:
Katvervanger; 90mm buis recht naar achteren dan een splitsing naar links en rechts en aan het einde van elke buis weer een splitsing met dan een eindstuk met een dikke rand voor een massife look. (totaal dus 4 eindstukken) Dit geheel van RVS en is custome made en de prijs is............€.395,- incl. alles :D 8)

Das toch wel wat anders dan dat EPS rekent :lol: daar kwam ik voor een standaard RVS uitlaat met 1 links en 1 rechts al op ruim €.650,- uit :(

Wanneer het gaat gebeuren is nog niet zeker heel misschien volgende week zaterdag maar waarschijnlijk til ik het over mijn vakantie heen en laat ik het over 3 a 4 weken doen dit moet ik nog effe bekijken.

Mochten mensen zijn die er ook aan denken om een nieuwe uitlaat laten maken en in contact willen komen met diegene die het voor mij doet PM me dan.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Weet je serieus zeker dat je 4 uitlaten wil? Ik denk dat je dan ook een enorm extreme achterbumper moet (laten) maken, om dat geweld een beetje mooi te combineren...
Plaats reactie