[R5GTT]Vervangen versnellingsbak.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

hoe doen jullie het

hoe vervangen jullie je versnellingsbak? motor eruit?chassis omhoog zonder ophanging? langs onderaan? wat is de beste manier om te doen? ik hoor het graag van jullie!!! :)
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

motor laten zitten en bak bovenlangs er uit.

Is makkelijk in een dag te doen,met een paar rechter handen..
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:motor laten zitten en bak bovenlangs er uit.

Is makkelijk in een dag te doen,met een paar rechter handen..
bak langs boven????????????
dan haal ik er liever de motor uit,ben ik veel sneller klaar
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

gille schreef:
Jeroen Lubking schreef:motor laten zitten en bak bovenlangs er uit.

Is makkelijk in een dag te doen,met een paar rechter handen..
bak langs boven????????????
dan haal ik er liever de motor uit,ben ik veel sneller klaar
Die wedstijd durf ik aan.....

Record staat op 3 uur en een 15 min
met olie vullen en weg rijden. :D
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Jeroen Lubking schreef:
gille schreef:
Jeroen Lubking schreef:motor laten zitten en bak bovenlangs er uit.

Is makkelijk in een dag te doen,met een paar rechter handen..
bak langs boven????????????
dan haal ik er liever de motor uit,ben ik veel sneller klaar
Die wedstijd durf ik aan.....

Record staat op 3 uur en een 15 min
met olie vullen en weg rijden. :D
Bij de eerstvolgende meeting heb we dus een wedstrijd? Gille vs. Jeroen Lubking. Wedstrijd behelst het wisselen van een versnellingsbak. :D :D
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Dan mogen jullie die van mij mooi fiksen! :p >-)
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Alleycat schreef:Dan mogen jullie die van mij mooi fiksen! :p >-)
Voor het speciale meetings tarief?? :D

En natuurlijk voorrij kosten.. :p
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

:D :lol:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik weet zeker dat wanneer je je koppeling moet vervangen dat je beter alle eruit kunt halen. Heb genoeg blokken eruit gehaald in mijn GTT tijd en we hebben toen ook eens alleen het blok eruit gehaald voor een kleine ingreep. Waren gewoon 3 uur langer bezig dan normaal met alles eruit halen.

Nu zal het met de bak minder problematisch zijn aangezien die wat lichter is en je je hoeft je motor niet helemaal af te bouwen.

Dus ik denk dat Jeroen gelijk heeft met alleen de bak eruit tillen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Moet toch rob nog eerdaags es helpen met zijn koppeling, dus kan ik die methode eens testen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

ok in welke volgorde kan ik die dan uitbouwen? moet dan de uitlaat en inlaat collector er af? en wat kan blijven zitten als ik die langs boven uithaal?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

In en uitlaatcollector kan blijven zitten, turbo e.d. ook. Wel even de uitlaat bij de downpipe lospakken en de verbindingsstang tussen uitlaat en collector achter de motor. Radiateur luchtfilter etc eruit, slangen die van 't blok richting auto enzo gaan losmaken, elect. bekabeling losmaken, schakelstang voor losnemen (uitkijken met op de grond leggen, buigt héél snel). Dan aandrijfassen wegpakken óf fusees losmaken, as los, en wat naarbuiten trekken (olie wel uit de bak laten lopen). Motorsteunen los en takelen maar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

en hoe dan als de motor erin blijft zitten? dus bak eruit maar motor er nog in, thx riel
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan zal de turbo er vanaf moeten, misschien heb je dan ook genoeg plaats. 1 aandrijfas ervanaf, de ander hoeft denk ik niet. dan alles boven de bak loshalen + de verbindingsstang die onder het blok doorloopt. Bouten van de bak losmaken, km-tellerkabel, bdpsensorkabel, schakelstang. Alle koelslangen daarboven weghalen en de radiateur + intercooler ed eruit. Achterste motorsteun loshalen (2 bouten aan de zijkant, niet de enkele bout op 't subframe. En voorste baksteun los. Bak wat naar rechts van blok af trekken (als 't lukt, anders achterste motorsteun helemaal lospakken) en dan moet ie er blijkbaar uit kunnen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

wel merciekes, ik denk toch dat de motor eruithalen vlugger en makkelijker EN handiger werkt, want anders heb je direct een hoop deuken en krassen bij voor dat je het weet! ik denk dat ik het subframe eens ga losmaken en het chassis ophef, denk dat dat ook makkelijk werkt niet?
Plaats reactie