hoe vervangen jullie je versnellingsbak? motor eruit?chassis omhoog zonder ophanging? langs onderaan? wat is de beste manier om te doen? ik hoor het graag van jullie!!!
Ik weet zeker dat wanneer je je koppeling moet vervangen dat je beter alle eruit kunt halen. Heb genoeg blokken eruit gehaald in mijn GTT tijd en we hebben toen ook eens alleen het blok eruit gehaald voor een kleine ingreep. Waren gewoon 3 uur langer bezig dan normaal met alles eruit halen.
Nu zal het met de bak minder problematisch zijn aangezien die wat lichter is en je je hoeft je motor niet helemaal af te bouwen.
Dus ik denk dat Jeroen gelijk heeft met alleen de bak eruit tillen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
ok in welke volgorde kan ik die dan uitbouwen? moet dan de uitlaat en inlaat collector er af? en wat kan blijven zitten als ik die langs boven uithaal?
In en uitlaatcollector kan blijven zitten, turbo e.d. ook. Wel even de uitlaat bij de downpipe lospakken en de verbindingsstang tussen uitlaat en collector achter de motor. Radiateur luchtfilter etc eruit, slangen die van 't blok richting auto enzo gaan losmaken, elect. bekabeling losmaken, schakelstang voor losnemen (uitkijken met op de grond leggen, buigt héél snel). Dan aandrijfassen wegpakken óf fusees losmaken, as los, en wat naarbuiten trekken (olie wel uit de bak laten lopen). Motorsteunen los en takelen maar.
Dan zal de turbo er vanaf moeten, misschien heb je dan ook genoeg plaats. 1 aandrijfas ervanaf, de ander hoeft denk ik niet. dan alles boven de bak loshalen + de verbindingsstang die onder het blok doorloopt. Bouten van de bak losmaken, km-tellerkabel, bdpsensorkabel, schakelstang. Alle koelslangen daarboven weghalen en de radiateur + intercooler ed eruit. Achterste motorsteun loshalen (2 bouten aan de zijkant, niet de enkele bout op 't subframe. En voorste baksteun los. Bak wat naar rechts van blok af trekken (als 't lukt, anders achterste motorsteun helemaal lospakken) en dan moet ie er blijkbaar uit kunnen
wel merciekes, ik denk toch dat de motor eruithalen vlugger en makkelijker EN handiger werkt, want anders heb je direct een hoop deuken en krassen bij voor dat je het weet! ik denk dat ik het subframe eens ga losmaken en het chassis ophef, denk dat dat ook makkelijk werkt niet?