[R5GTT]te warm.
Mijn temp meter staat ook op het 3e streepje wanneer hij warm is. Bij hoge uitzondering gaat hij er een stukje overheen.
Dit dit te warm? Zo ja, hoe moet hij dan staan? Heb van de week toevallig koelvloeistof bij gevuld, maar de meter gaat nog steeds het zelfde
Dit dit te warm? Zo ja, hoe moet hij dan staan? Heb van de week toevallig koelvloeistof bij gevuld, maar de meter gaat nog steeds het zelfde
Ik bedoel dus inderdaad snelweg rijden. Veel turbo gebruik. Wanneer ik rustig in de bebouwde kom rijd, staat hij ongeveer tussen het 2e en 3e streep je.
Als ik het goed begrijp koelt hij goed genoeg, maar niet zoals nieuw
Als ik het goed begrijp koelt hij goed genoeg, maar niet zoals nieuw

-
- Contacteer:
Die van mij kwam bij snel weg
en snelweg (120-130) gebruik vaak over het derde streepje.
Nu nog steeds dacht ik.
Ik ga er dus een nieuwe radiator en oliekoeler inhangen en dan moet alles goed gaan geloof ik.
Misschien ook nog ff doorspoelen met 1 of ander raar goedje.
Tot die tijd gewoon niet zo hard rijden.

Nu nog steeds dacht ik.
Ik ga er dus een nieuwe radiator en oliekoeler inhangen en dan moet alles goed gaan geloof ik.
Dat goedje werkt wel goed(je) geloof ik, ben er net de hele tijd mee aan het prutsen geweest...peter5GTTurbo schreef:Die van mij kwam bij snel wegen snelweg (120-130) gebruik vaak over het derde streepje.
Nu nog steeds dacht ik.
-
- Contacteer:
Heeft dat goedje ook nog een naam ?
Dan kan ik het morgen gelijk ff halen.
Is er ook een manier om je koeling te verbeteren of het probleem te verhelpen als je blok uit elkaar ligt?
Deze winter gaat die van mij namelijk uit elkaar.
Dan kan ik het morgen gelijk ff halen.
Is er ook een manier om je koeling te verbeteren of het probleem te verhelpen als je blok uit elkaar ligt?
Deze winter gaat die van mij namelijk uit elkaar.
-
Het is allemaal normaal die temperaturen.
Als je radiateur etc. vernieuwd, zakt de temperatuur over het algemeen wel. Maja hoelang helpt dat?
En bovendien is bewezen voor de gemiddelde auto: Als de koelvloeistof een constante temperatuur heeft van 93 graden celcius, de motor het beste loopt (hoogste rendement).
De olie heeft dan ook een bepaalde temperatuur, maar ik durf niet meer te zeggen welke waarde dat dan moest zijn.
Als renault die schaal nou eens had aangepast en het derde streepje 130 graden aan zou geven (en de wijzer dus nooit het derde streepje zou halen), zouden we ons allemaal niet zo druk maken!
Je hoeft je pas druk te maken als je stil staat, de wijzer boven het derde streepje staat en de fan ineens niet aanslaat...
Als je radiateur etc. vernieuwd, zakt de temperatuur over het algemeen wel. Maja hoelang helpt dat?
En bovendien is bewezen voor de gemiddelde auto: Als de koelvloeistof een constante temperatuur heeft van 93 graden celcius, de motor het beste loopt (hoogste rendement).
De olie heeft dan ook een bepaalde temperatuur, maar ik durf niet meer te zeggen welke waarde dat dan moest zijn.
Als renault die schaal nou eens had aangepast en het derde streepje 130 graden aan zou geven (en de wijzer dus nooit het derde streepje zou halen), zouden we ons allemaal niet zo druk maken!
Je hoeft je pas druk te maken als je stil staat, de wijzer boven het derde streepje staat en de fan ineens niet aanslaat...
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Precies,als ze die schaalverdelig wat uitgebreider hadden gemaakt had er niemand zich zo druk gemaakt over de Tempratuur,Maarja is niet anders