[R5GTT]te warm.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ik zit met het volgende probleem.
Mijn motor wordt te warm als ik hard rij.
In de stad is er niks aan de hand, maar zodra ik de snelweg op ga en 120 rijdt loopt de temperatuur op tot boven het derde streepje.
Als ik 100 rij blijft die er gewoon netjes onder.
Iemand iedeen hoe ik dit kan verhelpen ??
Mijn motor wordt te warm als ik hard rij.
In de stad is er niks aan de hand, maar zodra ik de snelweg op ga en 120 rijdt loopt de temperatuur op tot boven het derde streepje.
Als ik 100 rij blijft die er gewoon netjes onder.
Iemand iedeen hoe ik dit kan verhelpen ??
begin eerst met een nieuwe radiator,dan termostaat van een r4tje(74graden)en desnoods een handbediende fan,maar wel liefste met degelijke bedrading en gezekerdpeter5GTTurbo schreef:Ik zit met het volgende probleem.
Mijn motor wordt te warm als ik hard rij.
In de stad is er niks aan de hand, maar zodra ik de snelweg op ga en 120 rijdt loopt de temperatuur op tot boven het derde streepje.
Als ik 100 rij blijft die er gewoon netjes onder.
Iemand iedeen hoe ik dit kan verhelpen ??
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ik heb al een handbediende fan.
Dus wordt het een nieuwe radiator.
Dus wordt het een nieuwe radiator.

yep die zal aan het eind van zijn bestaan zijn,125 euro heb je een nieuwe heb ik ergens gelezen.peter5GTTurbo schreef:Ik heb al een handbediende fan.
Dus wordt het een nieuwe radiator.
Peter, controleer eerst je thermostaat even. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en toen bleek mijn thermostaat niet meer open te gaan. Je kunt dit controleren door Žm in een pannetje met water op het fornuis te zetten en het water te verwarmen. De thermostaat moet op een gegeven moment open gaan.
Nou gezien de zomer weer onderweg is zou ik gewoon het zekere voor het onzekeren nemen en voor die 10-15 euro alvast lekker een 74 graden thermo kopen en erin proppen.Rudo schreef:Peter, controleer eerst je thermostaat even. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en toen bleek mijn thermostaat niet meer open te gaan. Je kunt dit controleren door Žm in een pannetje met water op het fornuis te zetten en het water te verwarmen. De thermostaat moet op een gegeven moment open gaan.
Hoef je niet te rommelen met dat pannetje

Pfff zwiert dienen thermostaat er gewoon van tussen...
Een GTT wordt toch direct warm, mijn inziens heeft een thermostaat bij een GTT weinig nut of je moest op de Noordpool wonen natuurlijk
Een GTT wordt toch direct warm, mijn inziens heeft een thermostaat bij een GTT weinig nut of je moest op de Noordpool wonen natuurlijk
Hoge bomen vangen...geen konijnen
hahahahahahahahahah,die moeten ze nog maken man,trek motorkap ff open en zie hoeveel plaats er is om degelijke koeling,ik denk dat we dan uitgesproken zijn zeker.Tom schreef:een standaard GTT blok met goede rad. goede koelvloeistof en de normale thermostaat (83 meen ik), heeft GEEN koel problemen
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
wat bedoel je Gille, ik heb 2 jaar GTT gereden en nadat ik mijn koeling vernieuwd had op bovenstaande punte koelde die gewoon perfect. Met de openstaande thermostaat koelde die zelfs veel te goed !!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
same here....Tom schreef:wat bedoel je Gille, ik heb 2 jaar GTT gereden en nadat ik mijn koeling vernieuwd had op bovenstaande punte koelde die gewoon perfect. Met de openstaande thermostaat koelde die zelfs veel te goed !!!
Immer wieder die verdammte Holländer
ik heb zowel de phase1 als 2 ooit nieuw gekocht en liepn altijd wel een beetje warm (tot 3de streepje)snelweg rijden koelde ide wel tot het midden maar nooit zoals mijn 21T,of mijn 11 turbo koelde ook beter(grotere motoruimte,dus beter warmte afvoeren)Tom schreef:wat bedoel je Gille, ik heb 2 jaar GTT gereden en nadat ik mijn koeling vernieuwd had op bovenstaande punte koelde die gewoon perfect. Met de openstaande thermostaat koelde die zelfs veel te goed !!!
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Gunther schreef:Pfff zwiert dienen thermostaat er gewoon van tussen...
Een GTT wordt toch direct warm, mijn inziens heeft een thermostaat bij een GTT weinig nut of je moest op de Noordpool wonen natuurlijk
Als ik dit dus naar het nederlands vertaal, zeg je dus dat ik hem er zonder problemen uit kan halen??
Wat is dan dus eigenlijk het nut van dat ding??
Jah het kan, maar de gehele themostaat eruit is _slecht_ voor je koelwaterpomp en dus slecht voor je koeling, je zou wel je binnenwerk eruit kunnen halen. (dan heb je dus een ring over)
Waar het ding voor dient? nou je motor sneller op temperatuur brengen (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).
En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)
En ome_reno heeft em er echnie voor de gein ingezet hoor.
Waar het ding voor dient? nou je motor sneller op temperatuur brengen (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).
En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)
En ome_reno heeft em er echnie voor de gein ingezet hoor.
Steven (Fiets) schreef: (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).
En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)



Waar heb je dat nou weer vandaan?? Oja bestel gelijk ff een wielspin meter. 30 % schijnt ideaal te zijn.
En ik zoek ook nog een achteras van een gt. Liefst een loszittende van de wd 40.

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
weer een stukkie wijzer.
Maar bij meneer renault kan ik ze dus gewoon bestellen??

Maar bij meneer renault kan ik ze dus gewoon bestellen??
Pas op he, anders ken ik ook nog wel wat flauwe grappen over wild parkeren....stephan schreef:Steven (Fiets) schreef: (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).
En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)![]()
![]()
![]()
Waar heb je dat nou weer vandaan?? Oja bestel gelijk ff een wielspin meter. 30 % schijnt ideaal te zijn.
En ik zoek ook nog een achteras van een gt. Liefst een loszittende van de wd 40.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als we dan toch bezig zijn steven tom mist nog een remklauw.Steven (Fiets) schreef:Pas op he, anders ken ik ook nog wel wat flauwe grappen over wild parkeren....stephan schreef:Steven (Fiets) schreef: (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).
En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)![]()
![]()
![]()
Waar heb je dat nou weer vandaan?? Oja bestel gelijk ff een wielspin meter. 30 % schijnt ideaal te zijn.
En ik zoek ook nog een achteras van een gt. Liefst een loszittende van de wd 40.
Of heeft stephan die nog steeds thuis liggen

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
niet eruit halen, dan koelt ie veel te hard als je systeem goed is !!! Als je dan toch zo nodig meer koeling wilt hebben dan kun je nog beter wat (kleine) gaatjes borenpeter5GTTurbo schreef:Gunther schreef:Pfff zwiert dienen thermostaat er gewoon van tussen...
Een GTT wordt toch direct warm, mijn inziens heeft een thermostaat bij een GTT weinig nut of je moest op de Noordpool wonen natuurlijk
Als ik dit dus naar het nederlands vertaal, zeg je dus dat ik hem er zonder problemen uit kan halen??
Wat is dan dus eigenlijk het nut van dat ding??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Toch is het zo, een koude motor slijt harder dan een warme motor. Warm slijt hij (bij normaal gebruik) niet tot amper.stephan schreef:Steven (Fiets) schreef: (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).
En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)![]()
![]()
![]()
Waar heb je dat nou weer vandaan?? Oja bestel gelijk ff een wielspin meter. 30 % schijnt ideaal te zijn.
En ik zoek ook nog een achteras van een gt. Liefst een loszittende van de wd 40.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
bumper demonteren en dan is het goed te doen. Ik heb het toen ook gedaan en had het nog nooit eerder gedaan. In een paar uurtjes heb je je nieuwe rad erin zitten met nieuwe vloeistof. Ben wel voorzichtig met je (stalen) olie stlangen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
johToch is het zo, een koude motor slijt harder dan een warme motor. Warm slijt hij (bij normaal gebruik) niet tot amper.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je bumper is zo ongeveer 10 a 15 minuten werk en dan kun je tenminste bij de slangen die los moeten. Dan heb je dus geen gekloot om ze los te krijgenred_Turbo schreef:haal jij je bumper eraf om je radiateur te vervangen die haal je erzo uit ja slangen eraf beugel omhoog en dan ....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams