[R5GTT]te warm.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn motor wordt te warm als ik hard rij.
In de stad is er niks aan de hand, maar zodra ik de snelweg op ga en 120 rijdt loopt de temperatuur op tot boven het derde streepje.
Als ik 100 rij blijft die er gewoon netjes onder.
Iemand iedeen hoe ik dit kan verhelpen ??
gille
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Ik zit met het volgende probleem.
Mijn motor wordt te warm als ik hard rij.
In de stad is er niks aan de hand, maar zodra ik de snelweg op ga en 120 rijdt loopt de temperatuur op tot boven het derde streepje.
Als ik 100 rij blijft die er gewoon netjes onder.
Iemand iedeen hoe ik dit kan verhelpen ??
begin eerst met een nieuwe radiator,dan termostaat van een r4tje(74graden)en desnoods een handbediende fan,maar wel liefste met degelijke bedrading en gezekerd
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ik heb al een handbediende fan.
Dus wordt het een nieuwe radiator. :(
gille
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Ik heb al een handbediende fan.
Dus wordt het een nieuwe radiator. :(
yep die zal aan het eind van zijn bestaan zijn,125 euro heb je een nieuwe heb ik ergens gelezen.
Rudo

Peter, controleer eerst je thermostaat even. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en toen bleek mijn thermostaat niet meer open te gaan. Je kunt dit controleren door Žm in een pannetje met water op het fornuis te zetten en het water te verwarmen. De thermostaat moet op een gegeven moment open gaan.
KennyGTT

Het kan goed zijn dat je radiator is toegeslipt.
Steven
Car: M536

Rudo schreef:Peter, controleer eerst je thermostaat even. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en toen bleek mijn thermostaat niet meer open te gaan. Je kunt dit controleren door Žm in een pannetje met water op het fornuis te zetten en het water te verwarmen. De thermostaat moet op een gegeven moment open gaan.
Nou gezien de zomer weer onderweg is zou ik gewoon het zekere voor het onzekeren nemen en voor die 10-15 euro alvast lekker een 74 graden thermo kopen en erin proppen.

Hoef je niet te rommelen met dat pannetje :)
Gunther

Pfff zwiert dienen thermostaat er gewoon van tussen...

Een GTT wordt toch direct warm, mijn inziens heeft een thermostaat bij een GTT weinig nut of je moest op de Noordpool wonen natuurlijk :wink:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Rudo

Steven (Fiets) schreef:
Hoef je niet te rommelen met dat pannetje :)
Tja, dat ben jij natuurlijk niet gewend hè?! "Rommelen" met een pannetje. Om 18.00 uur staat voor jou het eten op tafel. :wink:
Steven

Hehe juist wel, kep onwijs vaak met die dingen in pannen lopen rommelen en borrelen.

Mijn advies: bespaar jezefl de moeite en koop gewoon een R4 74 graden thermo, is dat iig uitgesloten :)
Tom
Moderator
Car: MB

een standaard GTT blok met goede rad. goede koelvloeistof en de normale thermostaat (83 meen ik), heeft GEEN koel problemen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Das zeker waar :)

84 is standaard trouwens, ik rijd met 82 nu (niet dat dat veel verschil maakt :) )
Tom
Moderator

bij mijn phase 2 zat er standaard 83 in. de mijne bleef echter open staan en heb toen bij reno de originele besteld, en wat denk je. Ik kreeg een 83 graden thermostaat
gille
Contacteer:

Tom schreef:een standaard GTT blok met goede rad. goede koelvloeistof en de normale thermostaat (83 meen ik), heeft GEEN koel problemen
hahahahahahahahahah,die moeten ze nog maken man,trek motorkap ff open en zie hoeveel plaats er is om degelijke koeling,ik denk dat we dan uitgesproken zijn zeker.
Tom
Moderator

wat bedoel je Gille, ik heb 2 jaar GTT gereden en nadat ik mijn koeling vernieuwd had op bovenstaande punte koelde die gewoon perfect. Met de openstaande thermostaat koelde die zelfs veel te goed !!!
-Ray-
Contacteer:

Tom schreef:wat bedoel je Gille, ik heb 2 jaar GTT gereden en nadat ik mijn koeling vernieuwd had op bovenstaande punte koelde die gewoon perfect. Met de openstaande thermostaat koelde die zelfs veel te goed !!!
same here....
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

:wink:
gille
Contacteer:

Tom schreef:wat bedoel je Gille, ik heb 2 jaar GTT gereden en nadat ik mijn koeling vernieuwd had op bovenstaande punte koelde die gewoon perfect. Met de openstaande thermostaat koelde die zelfs veel te goed !!!
ik heb zowel de phase1 als 2 ooit nieuw gekocht en liepn altijd wel een beetje warm (tot 3de streepje)snelweg rijden koelde ide wel tot het midden maar nooit zoals mijn 21T,of mijn 11 turbo koelde ook beter(grotere motoruimte,dus beter warmte afvoeren)
Mark G
Contacteer:

De mijne heeft nog nooit gereden ONDER het derde streepje :lol:
Zou moeten veranderen in de toekomst met de nieuwe spullen...
peter5GTTurbo
Contacteer:

Gunther schreef:Pfff zwiert dienen thermostaat er gewoon van tussen...

Een GTT wordt toch direct warm, mijn inziens heeft een thermostaat bij een GTT weinig nut of je moest op de Noordpool wonen natuurlijk :wink:

Als ik dit dus naar het nederlands vertaal, zeg je dus dat ik hem er zonder problemen uit kan halen??

Wat is dan dus eigenlijk het nut van dat ding??
Steven

Jah het kan, maar de gehele themostaat eruit is _slecht_ voor je koelwaterpomp en dus slecht voor je koeling, je zou wel je binnenwerk eruit kunnen halen. (dan heb je dus een ring over)

Waar het ding voor dient? nou je motor sneller op temperatuur brengen (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).
En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)

En ome_reno heeft em er echnie voor de gein ingezet hoor.
Anonymous

Steven (Fiets) schreef: (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).

En een eerder warme motor betekend minder slijtage (koud slijten motoren 8x, als het niet meer is, zo snel als normaal)
:lol: :lol: :lol:

Waar heb je dat nou weer vandaan?? Oja bestel gelijk ff een wielspin meter. 30 % schijnt ideaal te zijn.
En ik zoek ook nog een achteras van een gt. Liefst een loszittende van de wd 40. 8)
peter5GTTurbo
Contacteer:

weer een stukkie wijzer. :)
Maar bij meneer renault kan ik ze dus gewoon bestellen??
Steven

stephan schreef:
Steven (Fiets) schreef: (handig als je het koud heb in je GTT, wat in deze dagen nog wel eens kan zijn).

Waar heb je dat nou weer vandaan?? Oja bestel gelijk ff een wielspin meter. 30 % schijnt ideaal te zijn.
En ik zoek ook nog een achteras van een gt. Liefst een loszittende van de wd 40. 8)
Pas op he, anders ken ik ook nog wel wat flauwe grappen over wild parkeren....
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:
stephan schreef:

Pas op he, anders ken ik ook nog wel wat flauwe grappen over wild parkeren....
Als we dan toch bezig zijn steven tom mist nog een remklauw.

Of heeft stephan die nog steeds thuis liggen :p

Gr.Frits
Steven

Nee die ligt iets zuidelijker, in Haarlem bij Jean-Paul....
Tom
Moderator

peter5GTTurbo schreef:
Gunther schreef:Pfff zwiert dienen thermostaat er gewoon van tussen...

Als ik dit dus naar het nederlands vertaal, zeg je dus dat ik hem er zonder problemen uit kan halen??

Wat is dan dus eigenlijk het nut van dat ding??
niet eruit halen, dan koelt ie veel te hard als je systeem goed is !!! Als je dan toch zo nodig meer koeling wilt hebben dan kun je nog beter wat (kleine) gaatjes boren
Abel
Über-Spammer

Nieuwe radiator en nieuwe koel vloeistof. Wel ff de boutje naast je distributie deksel er uitdraaien. dan loopt ook al je koelvloeistof uit je blok.
red_Turbo

dat ding zit wel op zo'n kut plek.

kun je amper bij en als je hem los draait sijpelt het overal langs moet wel hele grote emmer hebben om het normaal op te vangen
jeroen.k

stephan schreef:

Toch is het zo, een koude motor slijt harder dan een warme motor. Warm slijt hij (bij normaal gebruik) niet tot amper.
Tom
Moderator

bumper demonteren en dan is het goed te doen. Ik heb het toen ook gedaan en had het nog nooit eerder gedaan. In een paar uurtjes heb je je nieuwe rad erin zitten met nieuwe vloeistof. Ben wel voorzichtig met je (stalen) olie stlangen
red_Turbo

haal jij je bumper eraf om je radiateur te vervangen die haal je erzo uit ja slangen eraf beugel omhoog en dan ....
Abel
Über-Spammer

Trekken :D
Anonymous

Toch is het zo, een koude motor slijt harder dan een warme motor. Warm slijt hij (bij normaal gebruik) niet tot amper.
joh
Tom
Moderator

red_Turbo schreef:haal jij je bumper eraf om je radiateur te vervangen die haal je erzo uit ja slangen eraf beugel omhoog en dan ....
je bumper is zo ongeveer 10 a 15 minuten werk en dan kun je tenminste bij de slangen die los moeten. Dan heb je dus geen gekloot om ze los te krijgen
Plaats reactie