Nu heeft het blokje al aardig wat kilometertjes en snorde tot nu nog heerlijk.
Nu waren een aantal dingen gewoon versleten die vervangen moesten worden.
-De versnellingsbak
-Motorsteunen
-Dingen van de stuurinrichting
-Voorpoten en dempers
En nog wat kleine dingetjes.
Goed ik heb maar besloten om het blok maar weer eens te lichten, wat ik grotendeels in me eentje gedaan heb.
Goed het blok is er al uit, helaas heb ik daar even geen pix van.
Ik heb er al een andere versnellingsbak opzitten met een nieuwe Sachs Powerclutch.
Hier overzichtsfoto van de garagebende:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Blok ... G_0230.JPG[/img]
De lege motorruimte:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Blok ... G_0236.JPG[/img]
Een oud blok waarvan de lagers stukgelopen waren, mooi voor onderdelen. Links zie je de oude bak die van me huidige blok afkwam. Deze lekte olie en het differentieellager was nogal stuk. De bak die tegen dit blok aanzat was nog wel goed, dus hatsjee even wisselen:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Blok ... G_0240.JPG[/img]
Hier het huidige blok op een mooie 'geleende' praxxiskar

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Blok ... G_0241.JPG[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Blok ... G_0242.JPG[/img]
Goed ziet er allemaal nog wel redelijk uit, alleen schrok ik wel toen ik naar het uitlaatspruitstuk keek. Deze mist een heleboel tapeindjes/moertjes en 1 is zelfs afgebroken.
Hierdoor is de schertsplaat tussen de turbo en bak (hier leunt je turbo op) gescheurt.
Iemand die zo'n ding heeft liggen voor mij?
Het gescheurde schertsplaatje:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Blok ... G_0245.JPG[/img]
En nu komt het meest verontrustende, ik heb een flauw vermoeden dat de koppakking lekt

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Blok ... G_0243.JPG[/img]
Iemand die dit voor mij kan bevestigen? Want het blok ligt er nut toch naast, dan kan ik beter die koppakking ook maar vervangen. Tenzij het iets anders zou kunnen zijn?
Ik heb geen extreem koelvloeistofverlies gehad, het enige is dat als het vaatje op max zit, dattie naar min zakt (er lekt dus wel ergens iets) maar als ie net boven minimum staat blijft ie daar ook staan.
En wie helpt mij aan die schertsplaat?
