luidsperkers in een clio 16v

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
antoine
Car: Renault Clio III RS

Welke mogelijkheden zijn er om in een clio 16v bj 1993 luidsprekers in de deur tebouwen.Heb nu 10 cm op de orginele plek zitten met op het dashboard tweeters maar wil iets meer bas aan de voorkant.Is er ook een mogelijkheid om luidspekers in de deur teplaatsen???

gr antoine

foto's altijd welkom
Robke
Car: Lexus IS250

Je kunt er zonder al teveel moeite 16,5 cm in kwijt, het gat zit al aan de achterkant van het deurpaneel "afgetekend".

Ik heb er zelf een 6x9 inzitten, dus dat past ook. :lol:
martin rs

hele deur aanpassen kunnen we twee subwoofers in.
dan heb je lekker geluid.
volgens mij waren ze ook te koop in de winkel voor typen auto's
Anonymous

voor 16.5 cm speakers met grote magneet zijn een soort ringen te koop, deze heb ik nog liggen nooit gebruikt voor 40 euro (nieuwprijs 79,-)

16.5 cm speakers met minder grote magneet kan je gewoon in de deur zetten.
Donleben
Contacteer:

Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb sinds kort deze clio en het geluid valt mij echt vies tegen. Ik ben nu ook bezig om een complete installatie te maken.

Ik heb al een heel mooi compo-setje gezien voor de voorzijde. Nu heb ik alleen wel een paar vragen.

Wat is de maximale afmeting wat in de deur kan?
Ik heb het dan wel over een speaker van 16,5cm, maar ik bedoel qua lxbxh en grootte van de magneet?

Moet er een tussenring op voor de box? (LIEVER NIET)

Moet er nog wat aan de deur verzaagd worden om ruimte te maken voor de magneet?

Hoe verwijder ik het deurpaneel het makkelijkst?

Laat het graag even weten, want dan kan ik beginnen!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Anonymous

Donleben schreef:Wat is de maximale afmeting wat in de deur kan?
Ik heb het dan wel over een speaker van 16,5cm, maar ik bedoel qua lxbxh en grootte van de magneet?
Geen idee.
Donleben schreef:Moet er een tussenring op voor de box? (LIEVER NIET)
Ligt eraan hoe groot de magneet en hoever die naar achteren zit.
Donleben schreef:Moet er nog wat aan de deur verzaagd worden om ruimte te maken voor de magneet?
Jup er moet een gat gezaagd worden, maar alleen in het paneel. In de deur zit verder niets. misschien wel een goed idee om de deur te bekleden met dynamat of zoiets.
Donleben schreef:Hoe verwijder ik het deurpaneel het makkelijkst?
Gewoon alles een voor een loshalen. Gaat vrij makkelijk (tis gene BMW maar renault ;-) )

ff uit mijn hoofd:

- dikke torx bij deuropener (ff loshaken als tie losgedraaid is)
- bovenste deel van handvat af pielen (geniet maar trek met mate) en hier een dikke torx losdraaien
- onder de deurbakken een torx/schroef of 5
- in het afscheidingkje van de deurbak zit nog een schroef/torx

dan kan je hem rustig naar boven tikken om los te wrikken. Weer geld: geniet maar beuk met mate !

Tis niet echt moeilijk, ik kan het ook.
Anonymous

Trouwens als je je deurpaneel loshebt kan je ff meten hoeveel erin kan (qua magneet)

Met mijn mooie ringen past alles ! 8) :D
Donleben
Contacteer:

Ik las verder in nl.ice dat ze het hebben over bitumen matjes. Hiermee zou je een voller geluid krijgen en dat het minder resoneerd.

* Heeft het ook echt nut?

* Waar zijn die matjes leverbaar en wat kosten die ongeveer?
Donleben
Contacteer:

Ik ga het morgen allemaal even opmeten. Eerst ga ik zo ff beginnen om alle bekabeling te trekken. :-*

2 x stroomtoevoer
3 x tulpstekkers

en een heleboel luidsprekerkabels.... :wink:
Donleben
Contacteer:

Ik heb een composetje van Hifonics gekocht :) Ik wilde even een begin gaan maken met het aansluiten, maar toen ik eenmaal het rechter deurpaneel heb verwijderd heb ik een storing :evil:

Mijn electriche raam doet niets meer en mij centrale deurvergrendiling werkt ook niet meer. Ik heb de stekker tussen de deur wel even los gehad. Ik heb alle zekeringen gecontroleerd, maar die zijn nog goed.

WAT KAN DIT ZIJN!!!!!!
jean-paul

dit kan eigenlijk alleen maar ja deurstekker zijn,als je elec. ramen en je cpv het niet meer doen.
Donleben
Contacteer:

Klopt! Pinnetje zat scheef.
Dirk (CRX)

Overigens.. dempingsmatten kun je ook van een ander merk halen.. als het maar geen gewone bitumen matten zijn die je in de bouw gebruikt (die smelten nogal snel.. en smurrie in je deur is niet prettig)..

Voordeel is, alles resoneert minder.. dus betere klankkast en een zuiverder geluid.. zeker aan te raden..

kijk anders op http://www.audiogarage.nl die heeft goede dempingsmatten en goedkoper als dynamat.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Donleben
Contacteer:

Ik heb nu 1 deur helemaal opgevuld met schuim en dat werkt perfect. Het geluid is echt vol en het klinkt totaal niet blikkerig.

Gewoon stukken schuimrubber op maat maken en dan vastplakken met dubbelzijdig tape. Je raam kan dan precies zakken en het is ook nog laag van gewicht.

Over een paar weken de versterkers en de sub inbouwen. Ik heb het complete setje al gehoord en dat brult erover! :)
Dirk (CRX)

Schuim?!?!?

Euh, NIET DOEN!!!!... Schuim houdt water vast.. water = roest... roest = deur naar de klote!!

Trek dat er AUB direct weer uit.. deur helemaal drogen met een fohn en/of lage stand v/d verfbrander en dan pas die bitumen matten erin gooien..

Schuim is voor kisten etc. niet voor deurdemping..

klinkt erg grof, maar believe me.. beter voor je auto!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Tom
Moderator
Car: MB

en als ie goed droog is effe meteen in de ML en/of tectyl zetten !!!! Het is en blijft een reno!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie