[R5GTT]Bougie volgorde.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

nu m'n blok eindelijk af is en alles weer netjes zit wilt die niet goed bollen, alles is nagekeken, compressie perfect, benzine toevoer perfect, bougies gloeien, ontsteking prima, nu mijn GROOOOTe vraag, is de volgorde van bougies bij phase 1 anders dan phase 2? want mijn blokje is een oud phase 1, hij draait maar vierkantig, please help!!!
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

volgorde is naar mijn weten het zelfde
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

limburgio schreef:nu m'n blok eindelijk af is en alles weer netjes zit wilt die niet goed bollen, alles is nagekeken, compressie perfect, benzine toevoer perfect, bougies gloeien, ontsteking prima, nu mijn GROOOOTe vraag, is de volgorde van bougies bij phase 1 anders dan phase 2? want mijn blokje is een oud phase 1, hij draait maar vierkantig, please help!!!
Ja die is exact hetzelfde, wil zaterag wel een foto maken of kijk effe op me site dan zie je hoe het zit bij mij.

:) suc6
.:: TurboPowerr ::.
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

thanks kerels, kben ten einde raad, heb al zitten overbouwen van andere rijdende gtt ma niks
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

vliegwiel afgedraait? kan dan misschien wel het probleem zijn, heeft hij het ook op hogere toeren?
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

ik onthou het zo
als je voor de motor staat:
de onstekingsvolgorde met als eerste de kabel die het dichtste bij de motor ligt met de klok meegaan
1-3-4-2
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

klopt ik was het ff vergeten ;)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

dit was dan voor diegene die het dan niet vergeten waren :p

Kameraad van me heeft op zen kadett C zen bugiekabels ook is anders gestokken, straffe is dat het blokje dus gewoon bleef draaien, niet al te best nattuurlijk, maar het draaide!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Limburgio, als je de volgende keer een topic aanmaakt zou je dan ff kort het probleem willen omschrijven en vermelden voor wat voor auto het is? Dank je.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Limburgio, waarom kom jij niet es op een donderdagavond af naar maastricht ? Voor jou toch ook maar een half uurtje rijden, niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

hallo
wel het stond toch in het topic over welke auto het ging? goh en als ik wist welk probleem kon ik het oplossen he!
wel als m'n gtt rijd kom ik zeker af naar maastricht!!! straks ff volgorde proberen
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Gisteravond stond het in de topic titel dat het om een (5gtt) ging.

Het probleem was ook beschreven.

Chris zal wel een beetje moe zijn geweest ;) kan iedereen overkomen.
.:: TurboPowerr ::.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

De topic titel was:

Huge problem(oid).

Ik heb de titel toen aagepast. Ik heb er ook maar ff wat van gemaakt. Ik las een probleem over bougies.
Er stond in ieder geval niet bij om wat voor auto het ging.

Klaar.
Laatst gewijzigd door Chris op vr 18 jul 2003 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Chris schreef:De topic titel was:

Huge problem(oid).

Ik heb de titel toen aagepast. Ik heb er ook maar ff wat van hemaakt. Ik las een probleem over bougies.
Er stond in ieder geval niet bij om wat voor auto het ging.

Klaar.
Dat beaam ik, maar on topic! :)
Don't walk the grass... smoke it
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

kevinb schreef:dit was dan voor diegene die het dan niet vergeten waren :p

Kameraad van me heeft op zen kadett C zen bugiekabels ook is anders gestokken, straffe is dat het blokje dus gewoon bleef draaien, niet al te best nattuurlijk, maar het draaide!
Klopt en als je dan gas geeft slaat hij af of begint hij heel erg te pruttelen ;) perongelijk ook een keer de volgorde verkeerd gehad nadat mijn blok euit geweest was.
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Je bent wel de hele tijd over die ontsteking bezig maar volgens mij heb je je carburateur niet goed staan. Wat is je stationair toerental. Draai eens wat aan je CO schroef aan de zijkant van de carb. Heb je het probleem alleen bij stationeer draaien of ook onder belasting. En als het niet aan de carb ligt toevallig geen slechte bocghie.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Na, op 3 pitten is echt wat van de onsteking denk ik... kapotte boegie niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Hij zegt hij loopt vierkantig en niet op 3 pitten. Wat bedoel je eigelijk met vierkantig lopen?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik denk zoiets als een sjlaag in ut raad.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Leuk,iemand corrigeren en dan zelf niet weten wat hij bedoelt met vierkantig. :D


Maar on topic,heel vaak ligt het aan valse lucht die aangetrokken wordt via het inlaatspruikstuk,die niet meer netjes vlak is (verbogen of lekke pakking)

Tip:spuit wat WD40 tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop,als de motor weer effe beter gaat lopen (totdat de WD40 opgebrandt is) weet je dat het daar aan ligt.

succes
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jamaar, als ie valse lucht krijgt dan loopt ie gewoon heel hoog stationair. Of misschien bedoelt ie dat met vierkantig?? :)

Je kan ook es checken of achter op je inlaatspruitstuk die 2 nippels niet lekker/kapot zijn! Gaat ie ook raar van lopen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bij mijn op mijn gtt staan de bougies 1342 precies 180 graden gedraaid op mijn verdeel kap ;)

Waarschijnlijk zit de worm wiel er niet helemaal juist in, maar ik weet zeker dat mijn motortje er lekker op snorde
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

jermaine schreef:Leuk,iemand corrigeren en dan zelf niet weten wat hij bedoelt met vierkantig. :D



succes
Met vierkantig zal die wel bedoelen dat het niet helemaal oke is of niet. Op 3 pitten lopen is weer helemaal wat anders he.
Maar als het de inlaat lucht is moet tie er altijd las van hebben. Maar dat kan ik nergens uithalen limburgio laat eens iets meer details hooren.
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

hello

wel met vierkantig bedoel ik dat hij onregelmatig draait en net klinkt alsof die op 3 pitten loopt, nu de middenste cylinders werken wel maar er is geen ontsteking, bougies vonken, en als ik ze eruit draai zijn ze nat van benzine, bougies als 10x verandert, die zijn echt niet stuk,het vliegwiel is afgedraait maar in hoge toeren begint die te knallen, ik dacht aan nokkenas(is een gorupe A) maar de kleppen staan perfect, compressie is ook perfect, maybe nog een propje papier in uitlaatcollector? :( ik hoop dat ik de motor niet weer helemaal moet opendraaien :(
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

start de auto en trek er 1 voor 1 een boegie kabel los en maak hem weer vast.. je merkt vanzelf of het beter word of niet..

Heb je je wormwieltje er uit gehad?? zo ja dan zou het kunnen dat die er niet goed in zit.
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

A dus vierkantig lopen is toch op 3 pitten lopen , zat ik er ff naast.
Maar met z'n groepe A nokkenas blijft de rotor en verdelerkap dan ook hetzelfde , en dat alluminium ding wat eronder zit?
Zijn je boegie kabels allemaal evenlang?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Zo ziet het er niet meer uit Ben, zitten nu van die mooie blauwe slangen onder. :wink:
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

heb je foto's? :P edit dit was zoals ik hem kocht ;) aan elkaar vast gelijmde waterslangen enzo echt zo'n kloothommel was die vorige eigenaar.

Is de auto eigenlijk nog deuk vrij gemaakt?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Als ik het niet vergeet zal ik je morgen een paar foto's sturen, moet ze nog maken.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Leuk leuk

Back-on topic voordat ze beginnen te zeuren ;)
Plaats reactie