[R5GTT]Bougie volgorde.
nu m'n blok eindelijk af is en alles weer netjes zit wilt die niet goed bollen, alles is nagekeken, compressie perfect, benzine toevoer perfect, bougies gloeien, ontsteking prima, nu mijn GROOOOTe vraag, is de volgorde van bougies bij phase 1 anders dan phase 2? want mijn blokje is een oud phase 1, hij draait maar vierkantig, please help!!!
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Ja die is exact hetzelfde, wil zaterag wel een foto maken of kijk effe op me site dan zie je hoe het zit bij mij.limburgio schreef:nu m'n blok eindelijk af is en alles weer netjes zit wilt die niet goed bollen, alles is nagekeken, compressie perfect, benzine toevoer perfect, bougies gloeien, ontsteking prima, nu mijn GROOOOTe vraag, is de volgorde van bougies bij phase 1 anders dan phase 2? want mijn blokje is een oud phase 1, hij draait maar vierkantig, please help!!!

.:: TurboPowerr ::.
Dit is wat ik nog kon vinden uit me gtt tijd 
[img]http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont1.jpg[/img]
[img]http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont2.jpg[/img]
[img]http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont3.jpg[/img]

[img]http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont1.jpg[/img]
[img]http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont2.jpg[/img]
[img]http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont3.jpg[/img]
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
dit was dan voor diegene die het dan niet vergeten waren
Kameraad van me heeft op zen kadett C zen bugiekabels ook is anders gestokken, straffe is dat het blokje dus gewoon bleef draaien, niet al te best nattuurlijk, maar het draaide!

Kameraad van me heeft op zen kadett C zen bugiekabels ook is anders gestokken, straffe is dat het blokje dus gewoon bleef draaien, niet al te best nattuurlijk, maar het draaide!
Limburgio, waarom kom jij niet es op een donderdagavond af naar maastricht ? Voor jou toch ook maar een half uurtje rijden, niet?
De topic titel was:
Huge problem(oid).
Ik heb de titel toen aagepast. Ik heb er ook maar ff wat van gemaakt. Ik las een probleem over bougies.
Er stond in ieder geval niet bij om wat voor auto het ging.
Klaar.
Huge problem(oid).
Ik heb de titel toen aagepast. Ik heb er ook maar ff wat van gemaakt. Ik las een probleem over bougies.
Er stond in ieder geval niet bij om wat voor auto het ging.
Klaar.
Laatst gewijzigd door Chris op vr 18 jul 2003 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat beaam ik, maar on topic!Chris schreef:De topic titel was:
Huge problem(oid).
Ik heb de titel toen aagepast. Ik heb er ook maar ff wat van hemaakt. Ik las een probleem over bougies.
Er stond in ieder geval niet bij om wat voor auto het ging.
Klaar.

Don't walk the grass... smoke it
Klopt en als je dan gas geeft slaat hij af of begint hij heel erg te pruttelenkevinb schreef:dit was dan voor diegene die het dan niet vergeten waren![]()
Kameraad van me heeft op zen kadett C zen bugiekabels ook is anders gestokken, straffe is dat het blokje dus gewoon bleef draaien, niet al te best nattuurlijk, maar het draaide!

Je bent wel de hele tijd over die ontsteking bezig maar volgens mij heb je je carburateur niet goed staan. Wat is je stationair toerental. Draai eens wat aan je CO schroef aan de zijkant van de carb. Heb je het probleem alleen bij stationeer draaien of ook onder belasting. En als het niet aan de carb ligt toevallig geen slechte bocghie.
Na, op 3 pitten is echt wat van de onsteking denk ik... kapotte boegie niet?
Ik denk zoiets als een sjlaag in ut raad.
Leuk,iemand corrigeren en dan zelf niet weten wat hij bedoelt met vierkantig.
Maar on topic,heel vaak ligt het aan valse lucht die aangetrokken wordt via het inlaatspruikstuk,die niet meer netjes vlak is (verbogen of lekke pakking)
Tip:spuit wat WD40 tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop,als de motor weer effe beter gaat lopen (totdat de WD40 opgebrandt is) weet je dat het daar aan ligt.
succes

Maar on topic,heel vaak ligt het aan valse lucht die aangetrokken wordt via het inlaatspruikstuk,die niet meer netjes vlak is (verbogen of lekke pakking)
Tip:spuit wat WD40 tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop,als de motor weer effe beter gaat lopen (totdat de WD40 opgebrandt is) weet je dat het daar aan ligt.
succes
Jamaar, als ie valse lucht krijgt dan loopt ie gewoon heel hoog stationair. Of misschien bedoelt ie dat met vierkantig??
Je kan ook es checken of achter op je inlaatspruitstuk die 2 nippels niet lekker/kapot zijn! Gaat ie ook raar van lopen.

Je kan ook es checken of achter op je inlaatspruitstuk die 2 nippels niet lekker/kapot zijn! Gaat ie ook raar van lopen.
bij mijn op mijn gtt staan de bougies 1342 precies 180 graden gedraaid op mijn verdeel kap 
Waarschijnlijk zit de worm wiel er niet helemaal juist in, maar ik weet zeker dat mijn motortje er lekker op snorde

Waarschijnlijk zit de worm wiel er niet helemaal juist in, maar ik weet zeker dat mijn motortje er lekker op snorde
Met vierkantig zal die wel bedoelen dat het niet helemaal oke is of niet. Op 3 pitten lopen is weer helemaal wat anders he.jermaine schreef:Leuk,iemand corrigeren en dan zelf niet weten wat hij bedoelt met vierkantig.![]()
succes
Maar als het de inlaat lucht is moet tie er altijd las van hebben. Maar dat kan ik nergens uithalen limburgio laat eens iets meer details hooren.
hello
wel met vierkantig bedoel ik dat hij onregelmatig draait en net klinkt alsof die op 3 pitten loopt, nu de middenste cylinders werken wel maar er is geen ontsteking, bougies vonken, en als ik ze eruit draai zijn ze nat van benzine, bougies als 10x verandert, die zijn echt niet stuk,het vliegwiel is afgedraait maar in hoge toeren begint die te knallen, ik dacht aan nokkenas(is een gorupe A) maar de kleppen staan perfect, compressie is ook perfect, maybe nog een propje papier in uitlaatcollector?
ik hoop dat ik de motor niet weer helemaal moet opendraaien 
wel met vierkantig bedoel ik dat hij onregelmatig draait en net klinkt alsof die op 3 pitten loopt, nu de middenste cylinders werken wel maar er is geen ontsteking, bougies vonken, en als ik ze eruit draai zijn ze nat van benzine, bougies als 10x verandert, die zijn echt niet stuk,het vliegwiel is afgedraait maar in hoge toeren begint die te knallen, ik dacht aan nokkenas(is een gorupe A) maar de kleppen staan perfect, compressie is ook perfect, maybe nog een propje papier in uitlaatcollector?


start de auto en trek er 1 voor 1 een boegie kabel los en maak hem weer vast.. je merkt vanzelf of het beter word of niet..
Heb je je wormwieltje er uit gehad?? zo ja dan zou het kunnen dat die er niet goed in zit.
Heb je je wormwieltje er uit gehad?? zo ja dan zou het kunnen dat die er niet goed in zit.
A dus vierkantig lopen is toch op 3 pitten lopen , zat ik er ff naast.
Maar met z'n groepe A nokkenas blijft de rotor en verdelerkap dan ook hetzelfde , en dat alluminium ding wat eronder zit?
Zijn je boegie kabels allemaal evenlang?
Maar met z'n groepe A nokkenas blijft de rotor en verdelerkap dan ook hetzelfde , en dat alluminium ding wat eronder zit?
Zijn je boegie kabels allemaal evenlang?
Zo ziet het er niet meer uit Ben, zitten nu van die mooie blauwe slangen onder.Ben schreef:Dit is wat ik nog kon vinden uit me gtt tijd
http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont1.jpg
http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont2.jpg
http://www.gjansen.cistron.nl/ont/ont3.jpg