als ik in een bocht flink gas geef begint me gtt flink te roken
hij zweet oook bij de kop
weet iemand wat fit kan zijn
en is er ergens iemsnd die weet waar ik me gtt een check kan geven
roken als je in een bocht gas geeft ( gtt )
Oliepeil goed?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
ik heb het ook gehad met me gtt.
zouden de klepgeleiders moeten zijn.
heb er zelf niet naar gekeken.
uiteindelijk is de krukaslager eruit gelopen. maar weet niet of dit direct met de geleiders te maken had. denk het zelf eigenlijk van niet.
volgens mij is het niet heel ernstig alleen je peil goed in de gaten houden omdat ie dus regelmatig wat olie eruit gooit.
zouden de klepgeleiders moeten zijn.
heb er zelf niet naar gekeken.
uiteindelijk is de krukaslager eruit gelopen. maar weet niet of dit direct met de geleiders te maken had. denk het zelf eigenlijk van niet.
volgens mij is het niet heel ernstig alleen je peil goed in de gaten houden omdat ie dus regelmatig wat olie eruit gooit.
Kan me een beetje voorstellen dat je zuigerveer(de olieschrap veer) aan het eind van zijn latijn is.
Waarom. Als je door een bocht gaat vliegt alle olie naar 1 kant. Zoveel dat er onnoemelijk veel olie omhoog word gemikt door je krukas. En dus ook veel tegen ja zuiger en de wand word aangeketst. Als je olieschrapveer dit niet krijgt weggepoetst kan het in de verbrandingskamer komen en kan die rooksignalen geven.
Op het rechtstuk wordt er niet zoveel door je krukas in de olie gespeeld. En kan het dus zijn dat je olieschrapveer voldoende is om alleen het beschermend filmpje achter te laten.
Tenminste dat ik het enigste wat ik me nu een beetje kan bedenken om het probleem theoretisch te verklaren.
Als ik nog meer ideeën heb zet ik het wel in het topic erbij
Waarom. Als je door een bocht gaat vliegt alle olie naar 1 kant. Zoveel dat er onnoemelijk veel olie omhoog word gemikt door je krukas. En dus ook veel tegen ja zuiger en de wand word aangeketst. Als je olieschrapveer dit niet krijgt weggepoetst kan het in de verbrandingskamer komen en kan die rooksignalen geven.
Op het rechtstuk wordt er niet zoveel door je krukas in de olie gespeeld. En kan het dus zijn dat je olieschrapveer voldoende is om alleen het beschermend filmpje achter te laten.
Tenminste dat ik het enigste wat ik me nu een beetje kan bedenken om het probleem theoretisch te verklaren.
Als ik nog meer ideeën heb zet ik het wel in het topic erbij
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Hoi!
Misschien hebben we hetzelfde probleem, het is mij alleen nog niet in een bocht opgevallen. Bij mij is het volgende het geval: Als ik bij zeg 140 het gas los laat en tot zeg 110 terugval en dan gas geef komt er wit/blauwe rook uit de uitlaat. Dit gebeurt ook wel eens bij lagere snelheden maar in het geval hierboven kan ik het het best reproduceren. Kan zijn dat het bij jou hetzelfde is omdat je voor de bocht het gas los hebt gelaten. Dit oorzaak kan het volgende zijn: Door de hoge onderdruk bij het sluiten van de gasklep zuigt de motor olie aan via 1- de klepgeleiders of 2- de zuigerveren. Ik moet het zelf ook nog laten controleren. Je kunt het controleren door de compressie te meten of de cilinders met luchtdruk te laten afpersen. Als de compressie niet goed is of er lekt lucht dan zijn het de zuigerveren. Het schijnt dat je het ook wel eens kunt zien als je bij een stationair draaiende motor de olietankdop losdraait, als hierbij duidelijk overdruk ontsnapt zijn het ook de zuigerveren (bij mij is het nog niet opgevallen).
Succes en laat even weten wat het was als je het weet.
ejk
Misschien hebben we hetzelfde probleem, het is mij alleen nog niet in een bocht opgevallen. Bij mij is het volgende het geval: Als ik bij zeg 140 het gas los laat en tot zeg 110 terugval en dan gas geef komt er wit/blauwe rook uit de uitlaat. Dit gebeurt ook wel eens bij lagere snelheden maar in het geval hierboven kan ik het het best reproduceren. Kan zijn dat het bij jou hetzelfde is omdat je voor de bocht het gas los hebt gelaten. Dit oorzaak kan het volgende zijn: Door de hoge onderdruk bij het sluiten van de gasklep zuigt de motor olie aan via 1- de klepgeleiders of 2- de zuigerveren. Ik moet het zelf ook nog laten controleren. Je kunt het controleren door de compressie te meten of de cilinders met luchtdruk te laten afpersen. Als de compressie niet goed is of er lekt lucht dan zijn het de zuigerveren. Het schijnt dat je het ook wel eens kunt zien als je bij een stationair draaiende motor de olietankdop losdraait, als hierbij duidelijk overdruk ontsnapt zijn het ook de zuigerveren (bij mij is het nog niet opgevallen).
Succes en laat even weten wat het was als je het weet.
ejk
Dan mag ik mijn probleem ook nog wel eens in de groep gooien: Als ik stationair voor het stoplicht sta wil je niet weten wat ik af en toe voor mistbank leg. Stinkende oliegeur en vingers van cabriorijders naast me
. Als ie goed warm is is het roken beduidend minder, maar als ie een tijdje stationair loopt komt het toch weer terug. Mijn enige manier om rookloos aan 't stoplicht te staan is met een beetje gas op 2000t/min laten draaien. Geen pluimpje rook meer.
Verder geef ik volgens getuigen achter me ook wel pluimpjes op de autosnelweg bij gas los en weer gas etc.
Even niet uitgaande van de turbo. Mijn vorige turbo had dit probleem ook. Toen die vastzat een tijd met een vastgelopen turbo gereden, toen loste het zichzelf een beetje op, nieuwe turbo weer hetzelfde. En hij rookt dus ook als ie koud is en ik de turbo nog niet heb gebruikt. Stationair alleen. Ra ra...

Verder geef ik volgens getuigen achter me ook wel pluimpjes op de autosnelweg bij gas los en weer gas etc.
Even niet uitgaande van de turbo. Mijn vorige turbo had dit probleem ook. Toen die vastzat een tijd met een vastgelopen turbo gereden, toen loste het zichzelf een beetje op, nieuwe turbo weer hetzelfde. En hij rookt dus ook als ie koud is en ik de turbo nog niet heb gebruikt. Stationair alleen. Ra ra...
Ow dan kan ik ook nog wel ff een probleempje erin gooien.
Ik heb wel eens een flinke rookwolk als ik afrem op de motor. Tis vaak als ik gas loslaat en lekke rop de Devil afrem dan gooit ie er rond de 3000 toeren iets uit en soms ook bij ene lager toerental.
Tis alleen bij afremmen en verder als ik gasgeef heb ik er weinig last van. Jah de turbo die pluimt wel een klein beetje bij overschakelen, maar kweenie of het daar aan ligt?
-Klepgeleiders?
-Zuigerveren?
-Carterontluchting?
-Toch die turbo?
En hoe vind ik het?
Ik heb wel eens een flinke rookwolk als ik afrem op de motor. Tis vaak als ik gas loslaat en lekke rop de Devil afrem dan gooit ie er rond de 3000 toeren iets uit en soms ook bij ene lager toerental.
Tis alleen bij afremmen en verder als ik gasgeef heb ik er weinig last van. Jah de turbo die pluimt wel een klein beetje bij overschakelen, maar kweenie of het daar aan ligt?
-Klepgeleiders?
-Zuigerveren?
-Carterontluchting?
-Toch die turbo?
En hoe vind ik het?

-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Om maar weer even een oude topic naar boven te halenRiël schreef:Dan mag ik mijn probleem ook nog wel eens in de groep gooien: Als ik stationair voor het stoplicht sta wil je niet weten wat ik af en toe voor mistbank leg. Stinkende oliegeur en vingers van cabriorijders naast me. Als ie goed warm is is het roken beduidend minder, maar als ie een tijdje stationair loopt komt het toch weer terug. Mijn enige manier om rookloos aan 't stoplicht te staan is met een beetje gas op 2000t/min laten draaien. Geen pluimpje rook meer.
Verder geef ik volgens getuigen achter me ook wel pluimpjes op de autosnelweg bij gas los en weer gas etc.
Even niet uitgaande van de turbo. Mijn vorige turbo had dit probleem ook. Toen die vastzat een tijd met een vastgelopen turbo gereden, toen loste het zichzelf een beetje op, nieuwe turbo weer hetzelfde. En hij rookt dus ook als ie koud is en ik de turbo nog niet heb gebruikt. Stationair alleen. Ra ra...

Ik heb precies hetzelfde met mijn 5!
Heb je het al opgelost Riël??
Michel S. schreef:Kan me een beetje voorstellen dat je zuigerveer(de olieschrap veer) aan het eind van zijn latijn is.
Waarom. Als je door een bocht gaat vliegt alle olie naar 1 kant. Zoveel dat er onnoemelijk veel olie omhoog word gemikt door je krukas. En dus ook veel tegen ja zuiger en de wand word aangeketst. Als je olieschrapveer dit niet krijgt weggepoetst kan het in de verbrandingskamer komen en kan die rooksignalen geven.
Op het rechtstuk wordt er niet zoveel door je krukas in de olie gespeeld. En kan het dus zijn dat je olieschrapveer voldoende is om alleen het beschermend filmpje achter te laten.
Tenminste dat ik het enigste wat ik me nu een beetje kan bedenken om het probleem theoretisch te verklaren.
Als ik nog meer ideeën heb zet ik het wel in het topic erbij
eeuuhh.... BS?
kijk het verhaal van die geleiders(lees: klepsteelrubbers) eens na, dat is volgens mij heel het probleem...

Ik heb de oplossing !!!!!!!
Koop toch een clio

Koop toch een clio




uh... m'n Clio heeft er ook last van... hoor ik laatste tijd van mensen.John B schreef:Ik heb de oplossing !!!!!!!
Koop toch een clio![]()
![]()
![]()
- roken bij stationair lopen
- rookpluim bij terugschakelen en flink gas erop
al ff op forum gezocht, iets met de kleppen...