[5gtt] Koeling... goh echt?
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
de motor is nooit hoger geweest dan het 3e streepje...dus dat zal het niet zijn (althans niet hoger dan het 3e streepje bij de sensor
, dus je weet het maar nooit)
Ik rij nu dus wel met de dop los...en nog geen oververhittinh gehad...maar dan rij ik ook met de verwarming VOL aan..en da's niet fijn

Ik rij nu dus wel met de dop los...en nog geen oververhittinh gehad...maar dan rij ik ook met de verwarming VOL aan..en da's niet fijn
probeer eens een andere radiator,of heb ike rgens al gelezen dat die al vervangen is
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
ik heb de radiator nog niet vervangen..maar dat is het probleem niet...want met de dop dicht koel ie wel redelijk...alleen dan wordt de druk weer te hoog en wordt het vanzelf weer minder.. 

wie zegt dat da nie eht probleem is,als die verstropt zit kan die druk opbouwen,en daarom kookt je potje wel degelijk over,du eerst je radiator vernieuwen,en dan verder zoeken(het kan nooit kwaad die te op tijd te vernieuwen)Turbo Tinus schreef:ik heb de radiator nog niet vervangen..maar dat is het probleem niet...want met de dop dicht koel ie wel redelijk...alleen dan wordt de druk weer te hoog en wordt het vanzelf weer minder..
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
goed punt...
ik heb al een mooie oliekoeler gevonden op de sloop...kan ik die meteen aansluiten
(lijkt me wel verstandig dan ook een olie temp sensor ergens in te bouwen toch?)
ik heb al een mooie oliekoeler gevonden op de sloop...kan ik die meteen aansluiten

(lijkt me wel verstandig dan ook een olie temp sensor ergens in te bouwen toch?)
tja als je toch bezig bent,kan je datwel beter doen,neem ineens een radiator van een renault diesel,en sluit daar je oliekoeler op aanTurbo Tinus schreef:goed punt...![]()
ik heb al een mooie oliekoeler gevonden op de sloop...kan ik die meteen aansluiten![]()
(lijkt me wel verstandig dan ook een olie temp sensor ergens in te bouwen toch?)
nope, heb ik ook gedaan en vanaf toen is de koeling PERFECTgille schreef:wie zegt dat da nie eht probleem is,als die verstropt zit kan die druk opbouwen,en daarom kookt je potje wel degelijk over,du eerst je radiator vernieuwen,en dan verder zoeken(het kan nooit kwaad die te op tijd te vernieuwen)Turbo Tinus schreef:ik heb de radiator nog niet vervangen..maar dat is het probleem niet...want met de dop dicht koel ie wel redelijk...alleen dan wordt de druk weer te hoog en wordt het vanzelf weer minder..

Immer wieder die verdammte Holländer
heb jij standaard radiator Ray,of ook de diesel-radiator met aparte oliekoeler??-Ray- schreef:nope, heb ik ook gedaan en vanaf toen is de koeling PERFECTgille schreef:wie zegt dat da nie eht probleem is,als die verstropt zit kan die druk opbouwen,en daarom kookt je potje wel degelijk over,du eerst je radiator vernieuwen,en dan verder zoeken(het kan nooit kwaad die te op tijd te vernieuwen)Turbo Tinus schreef:ik heb de radiator nog niet vervangen..maar dat is het probleem niet...want met de dop dicht koel ie wel redelijk...alleen dan wordt de druk weer te hoog en wordt het vanzelf weer minder..
geen standaard, geen koper, maar een "standaard" met een dikker aluminium binnenwerk. kostte 142 euro incl btw, geen aparte oliekoeler.
Immer wieder die verdammte Holländer
yep ken ik,koelt iets beter dan de standaard binnenwerk-Ray- schreef:geen standaard, geen koper, maar een "standaard" met een dikker aluminium binnenwerk. kostte 142 euro incl btw, geen aparte oliekoeler.
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
hmm...dan kan de kachel ook verstopt zitten...
Na ja van. maar ff de kachel afsluiten en kijken of er nog druk opbouw is.....
Anders maar ff een andere radiator;
Heeft er iemand nog een nieuwe/goede? Liefst een beetje in buurt van Wageningen of Nijmegen?

Na ja van. maar ff de kachel afsluiten en kijken of er nog druk opbouw is.....
Anders maar ff een andere radiator;
Heeft er iemand nog een nieuwe/goede? Liefst een beetje in buurt van Wageningen of Nijmegen?
Je hebt de kachel toch aan en ie is warm? Dan lijkt ie me niet echt verstopt..
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Ik heb weer eens ff gekeken...radiator/kachel verstopt lijken me zeer onwaarschijnlijk.
Bij het vullen van het systeem is er echt niks aan de hand! de vloeistof loopt er gewoon goed doorheen.
Er zijn nu twee andere dingen waar ik aan denk;
1) Zou het verkeerd aansluiten van de kachel invloed kunnen hebben op het koelen. Ik weet niet hoe de kachel wordt 'afgesloten' maar als de slangen verwisseld zijn kan overdruk niet via het retourslangetje ontsnappen (snappie?)
2) er zit een klein scheurtje in mijn expantie vaatje!! Bij andere topics blijkt dit ook wel eens een oorzaak te zijn voor koelingsproblemen.
Weet iemand of je dit gewoon bij de brezan kan kopen en hoe duur zo'n ding is? Op de sloop kan ik geen goede vinden..(er stond 1 Gtt maar die had (volgens mij een) vaatje van een clio (was sowieso een wazige gtt). Zijn vaatjes van een GTX ook goed?
Bij het vullen van het systeem is er echt niks aan de hand! de vloeistof loopt er gewoon goed doorheen.
Er zijn nu twee andere dingen waar ik aan denk;
1) Zou het verkeerd aansluiten van de kachel invloed kunnen hebben op het koelen. Ik weet niet hoe de kachel wordt 'afgesloten' maar als de slangen verwisseld zijn kan overdruk niet via het retourslangetje ontsnappen (snappie?)
2) er zit een klein scheurtje in mijn expantie vaatje!! Bij andere topics blijkt dit ook wel eens een oorzaak te zijn voor koelingsproblemen.
Weet iemand of je dit gewoon bij de brezan kan kopen en hoe duur zo'n ding is? Op de sloop kan ik geen goede vinden..(er stond 1 Gtt maar die had (volgens mij een) vaatje van een clio (was sowieso een wazige gtt). Zijn vaatjes van een GTX ook goed?
Het probleem wat je beschrijft heb ik ook gehad met mijn oude auto.
Het bleek aan de koppakking te liggen.
Afpersen: Geen zichtbaar verlies.
Vervangen expansievat dop: Probleem bleef
Nieuwe radiateur: Probleem bleef
Dit alles was goedkoop, ik reed in een opel die een wintercertificaat had, dus alles werd gratis vervangen, maar het probleem bleef.
Toen maar besloten om de kop te lichten, en wat bleek? Bij een draaiende motor werd iedere keer wat gas in de koelleiding geperst en dit was niet te zien aan de koelvloeistof of olie.
Ik heb het door een dealer laten doen en dat was behoorlijk duur: 1200 gulden.
Het bleek aan de koppakking te liggen.
Afpersen: Geen zichtbaar verlies.
Vervangen expansievat dop: Probleem bleef
Nieuwe radiateur: Probleem bleef
Dit alles was goedkoop, ik reed in een opel die een wintercertificaat had, dus alles werd gratis vervangen, maar het probleem bleef.
Toen maar besloten om de kop te lichten, en wat bleek? Bij een draaiende motor werd iedere keer wat gas in de koelleiding geperst en dit was niet te zien aan de koelvloeistof of olie.
Ik heb het door een dealer laten doen en dat was behoorlijk duur: 1200 gulden.
Well, That's just PRIME!
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Ej thanx, daar heb ik wat aan!
Maar fijn is anders
....morgen toch ff kijken of er ergens een clio-tje te koop is...en de 5 maar ff stallen totdat ik weer tijd heb...
Maar fijn is anders

rijd anders ff tot de GTT specialist van RTCTurbo Tinus schreef:Ej thanx, daar heb ik wat aan!
Maar fijn is anders....morgen toch ff kijken of er ergens een clio-tje te koop is...en de 5 maar ff stallen totdat ik weer tijd heb...


Jeroen Lubking,die kan je wel ff helpen,denk ik he
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
JIPPPPPPPPPPPPPPPIIIEEEEE
Eindelijk koelt ie weer normaal!
Ik heb dit weekend eindelijk maar eens de radiateur vervangen door een ander exemplaar (nog bedankt Matthijs
) en hij is weer helemaal goed!!
Kan ik eindelijk weer eens rijden met dit weer zonder de verwarming vol open te hebben
/topic closed (eindelijk
)

Eindelijk koelt ie weer normaal!
Ik heb dit weekend eindelijk maar eens de radiateur vervangen door een ander exemplaar (nog bedankt Matthijs

Kan ik eindelijk weer eens rijden met dit weer zonder de verwarming vol open te hebben

/topic closed (eindelijk



-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
en natuurlijk iedereen bedankt voor de hulp!