[R5GTT]Ruilmotor, ja of nee????

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Matijs
Contacteer:

Lekker hoor, alles nieuw.
Ik ook jaloers :( :p 8)
tyberium
Contacteer:

kortsluiting ja :( Klopt..ze hadden iemand als uitzendkracht ofziets...had startmotor massa op + angesloten ofzo. Maar als je dreigt Renault Nederland er bij halen, dan zijn ze ineens heel schappelijk: nieuwe motor gratis inbouwen (a 10,5 uur) en accudraden vernieuwd :D Kep er inmiddels ook een nieuwe wisselbak onderhangen, die was helemaal ral..€$#-! wat is dat ding duur. nog duurder dan blok! Maar goed. De vloek van Renault leert ons dat als je 1 ding maakt, er 2 dingen kapot gaan.
Alleycat
Contacteer:

tyberium schreef:kortsluiting ja :( Klopt..ze hadden iemand als uitzendkracht ofziets...had startmotor massa op + angesloten ofzo. Maar als je dreigt Renault Nederland er bij halen, dan zijn ze ineens heel schappelijk: nieuwe motor gratis inbouwen (a 10,5 uur) en accudraden vernieuwd :D Kep er inmiddels ook een nieuwe wisselbak onderhangen, die was helemaal ral..€$#-! wat is dat ding duur. nog duurder dan blok! Maar goed. De vloek van Renault leert ons dat als je 1 ding maakt, er 2 dingen kapot gaan.
Die grappen ken ik ja....
Turbo Marco

En,Weet je al weer iets meer???

Greetz Marco. >-)
Alleycat
Contacteer:

Turbo Marco schreef:En,Weet je al weer iets meer???

Greetz Marco. >-)
Ha!
Toevallig dat ze met net even hebben gebeld,
Het is precies zoals ik al in mijn hoofd had; ik bremg mijn blok, zij zetten alles wat vernieuwd moet worden (!) er nieuw in en ik betaal 999,- ex. dus dat is plus minus 1200,- inc. nou ben ik op Automaxx met jl gaan praten en die zei dat je dan niet zo een denderende kwaliteit krijgt en dat ik beter een blokje kan laten bouwen, zodat ik vantevoren kan zeggen wat erin komt, zoals een betere koppakking, sport nokkenasje etc. etc.
Dit kost wel iets meer, maar dan heb je ook wat...
Wat zal ik doen?
Ik denk dat ik een blokje door jl laat bouwen.
Ollie

Hangt gewoon af van je budget en wensen. Wil je toch op hogere druk gaan rijden en heb je nog wat meer aanpassingen in gedachten, dan kun je misschien beter direct wat extra geld erin stoppen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel meer het bij JL zou kosten en wat je er dan voor terugkrijgt! Kwalitatief gezien zal het zeker weten beter zijn!
Abel
Über-Spammer

Het zou te gek zijn als de dealer rommel levert, en je hebt gewoon een jaar garantie.. ik zou die 500 euro in mijn broekzak houden...
Turbo Marco

Zo is het bij mij niet gegaan!
Ik heb gewoon een blok besteld bij Bochane en toen opgehaald.
Toen alles wat om het blok heen zat op mijn gemak overgezet.
En toen pas heb ik mijn oude blok ingeleverd.
Ik heb dus niet mijn oude blok meer.
Ik heb er nu 1500km meegereden en tot nu toe bevalt het mij prima! :)
Maar ja dat is persoonlijk natuurlijk!

Greetz Marco >-)
Alleycat
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Zo is het bij mij niet gegaan!

Greetz Marco >-)
Hoe lang is dat geleden dan?
Tegen mij hebben ze gezegd dat er niet meer genoeg van die blokjes waren....
Ruud

Ik heb toen ook eerst mijn oud blokje moeten inleveren , dat werd opgestuurd en kwam als brandnieuw terug.
Turbo Marco

Alleycat schreef:
Turbo Marco schreef:Zo is het bij mij niet gegaan!

Greetz Marco >-)
Hoe lang is dat geleden dan?
Tegen mij hebben ze gezegd dat er niet meer genoeg van die blokjes waren....
Afgelopen maand maart,dus dat is niet echt lang geleden...

greetz Marco >-)
TURBODJ
Contacteer:

Als ik een advies mocht geven. Laat een tweede hands blokkie opnieuw opbouwen door JL-tuning. Je kan dan voor standaard gaan, maar ook eventueel al aanpassingen laten doen. Nieuw blok van Renault heb ik slechte verhalen over gehoord (er zullen overigens ook goede verhalen zijn). Garantie op blok gaat zeker vervallen als je er aanpassingen aan doet!
Bel anders Jeroen van JL-tuning ff.
Turbo Marco

een aantal km's verder en het renault{revisie}blok doet het nog steeds prima.
Ook met een verhoogde laaddruk :D

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat er niks mis mee is om een door renault zelf gereviseerde blok aan te schaffen.

Het is ook een zeer nette prijs die er voor gevraagd word (Y)
Roel79

Ruud schreef:Ik heb toen ook eerst mijn oud blokje moeten inleveren , dat werd opgestuurd en kwam als brandnieuw terug.
De dealer betaalt aan Renault statiegeld zodra de 'nieuwe' motor binnenkomt.
Dat krijgt de dealer terug zodra de motor retour Renault gaat.
Vandaar dat men bij voorkeur eerlijk oversteekt, of in sommige gevallen statiegeld doorberekent aan de klant en dat geld t.z.t. teruggeeft.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zo, even een oud topic omhoog halen! :)

Hoe staat het met de desbetreffende blokken? Aangezien ik ook een nieuw/gereviseerd blok ga aanschaffen wil ik de beste keuze maken.

Tell me all you know! :D
Alleycat
Contacteer:

Mijn project ligt momenteel een beetje stil om financiele redenen. :(
pierre

vege ruilmotor voor 1070 euro ex. btw. geeft 2 jaar garantie.

ruilmotoren zijn beter als nieuw, zoals al gezegd en goedkoper.
loodwrij 98 is sowieso mogelijk, was al mogelijk in 1987.
Anonymous

pierre schreef:vege ruilmotor voor 1070 euro ex. btw. geeft 2 jaar garantie.

ruilmotoren zijn beter als nieuw, zoals al gezegd en goedkoper.
loodwrij 98 is sowieso mogelijk, was al mogelijk in 1987.
Idd en iemand die zegt dat er troep vandaan komt begrijpt zeker niet dat zo'n bedrijf toch vele positieve reacties heeft.

We praten over standaard..... niet over tuning :)
Turbo Marco

Met mn blokkie is alles nog prima :)
Ik moet er wel bij vertellen dat ik hem pas na zon 3000km opengetrokken hebt tot zon 6500rpm en de turbo bij 1bar zn werk heeft laten doen :D
dat is nu wel weer een jaar geleden.
het olieverbruik is vrijwel nihil en het enigste wat ik kan aanmerken is dat het lijkt of ik last van een licht kantele zuigertje hebt,maar ook daar worden ze heel oud mee{althans dat is mijn ervaring}

Verder niets dan lof (Y)

greetz Marco
SimonBalk
Contacteer:

Als ik het zo lees zijn de meeste wel tevreden met een gereviseerd blok door renault. Ik zit er namelijk ook over na te denken na het "probleem" met mijn krukas lagers.

Hoe lang ben je bezig om alle onderdelen van je oude blok op het nieuwe te plaatsen en wat voor extra kosten komen bij deze ombouw nog kijken?

Alvast bedankt :P
Sander
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Met mn blokkie is alles nog prima :)
Ik moet er wel bij vertellen dat ik hem pas na zon 3000km opengetrokken hebt tot zon 6500rpm en de turbo bij 1bar zn werk heeft laten doen :D
het olieverbruik is vrijwel nihil en het enigste wat ik kan aanmerken is dat het lijkt of ik last van een licht kantele zuigertje hebt,maar ook daar worden ze heel oud mee{althans dat is mijn ervaring}

Verder niets dan lof (Y)

greetz Marco
Die licht kantelende zuiger is pas gekomen toen je hem op 1 Bar hebt gezet neem ik aan.

gr sander
Bas Blue Sport

Roel79 schreef:
Ruud schreef:Ik heb toen ook eerst mijn oud blokje moeten inleveren , dat werd opgestuurd en kwam als brandnieuw terug.
De dealer betaalt aan Renault statiegeld zodra de 'nieuwe' motor binnenkomt.
Dat krijgt de dealer terug zodra de motor retour Renault gaat.
Vandaar dat men bij voorkeur eerlijk oversteekt, of in sommige gevallen statiegeld doorberekent aan de klant en dat geld t.z.t. teruggeeft.

Was dinsdag nog bij de dealer hier in Heerenveen. Had ff gevraagd wat een turbo kost. Nieuw €1340 ex en revisie €460 ex. Revisie is idd op ruil basis maar ik wil graag m`n eigen turbo behouden. Zei die magazijnkerel dat ik een willekeurige renault turbo kan inleveren, mag dus ook een turbo van een diesel zijn. Ditzelfde vehaal gaat dus ook op voor motorblokken en versnellingsbakken. Mag dus gewoon een gtt blok ophalen en bijwijze van een 1.1 blok inleveren.

Ze schijnen bij renault dus alleen maar bij te houden wat er naar een dealer toe gaat, dus blok leveren is blok weer terug, turbo leveren is turbo retour, etc.
Type nummer bijhouden was administratief bij renault te veel werk.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dus, je zegt dat revisie van het blok ongeveer 500 euro kost en een hagelnieuw blok 1350? Da's echt niet verkeerd, zeg...
Bram

Weet iemand wat de kosten zijn voor zo'n revisie voor een 16V blok
Anonymous

Bram schreef:Weet iemand wat de kosten zijn voor zo'n revisie voor een 16V blok
Bellen misschien ?
Bram

Ja kan ook maar ik denk, als iemand het hier weet hoef ik niet te bellen? Een forum is er toch om elkaar te helpen?
Anonymous

Bram schreef:Ja kan ook maar ik denk, als iemand het hier weet hoef ik niet te bellen? Een forum is er toch om elkaar te helpen?
Maar waarom wachten en geen zekerheid van de prijs als je het direct aan de makers zelf kan vragen ?
Bram

Omdat je over het algemeen hier op het forum een snel en goed antwoord krijgt :)
Anonymous

Bram schreef:Omdat je over het algemeen hier op het forum een snel en goed antwoord krijgt :)
De zekerheid van prijs is alleen niet helemaal zeker...... in de tussentijd had je allang kunnen bellen, of durf je dat niet ? ;)
Bas Blue Sport

Merijn schreef:Dus, je zegt dat revisie van het blok ongeveer 500 euro kost en een hagelnieuw blok 1350? Da's echt niet verkeerd, zeg...

Zijn prijzen van een turbo......

Gaat bij mij nog 20% korting van af
Revisie turbo kost me dus €438 incl btw
Anonymous

Bas Blue Sport schreef:
Merijn schreef:Dus, je zegt dat revisie van het blok ongeveer 500 euro kost en een hagelnieuw blok 1350? Da's echt niet verkeerd, zeg...

Zijn prijzen van een turbo......

Gaat bij mij nog 20% korting van af
Revisie turbo kost me dus €438 incl btw
Duur als je zo'n ding voor € 550,- gloednieuw koopt :)
Alleycat
Contacteer:

Dat komt omdat er enige verwarring is ontstaan, de prijzen die er genoemd worden zijn respectievelijk voor een revisienlok of een ruilblok. Niet voor een losse turbo, zou aardig gek worden!
Turbo Marco

Sander schreef:

Verder niets dan lof (Y)

greetz Marco
Die licht kantelende zuiger is pas gekomen toen je hem op 1 Bar hebt gezet neem ik aan.

gr sander
Ja dat is nadat de druk verhoogd was,ik weet niet of dat ivm staat want het is pas de laatste paar duizend km an het licht gekomen en bij een warme motor is het lichtelijk merkbaar,iemand die ik ken heeft een revisieblok bij Veban aangeschaft en die had van het begin al klachten over kantelende zuigers.
Sander
Contacteer:

Turbo Marco schreef:
Sander schreef:

Verder niets dan lof (Y)

greetz Marco
Is op dat moment toch je zuiger te warm geworden, kan aan je ontsteking hebben gelegen of je carb. niet goed afgesteld. Maar hij kan er heel oud mee worden.

gr sander

gr sander

gr sander
Ja dat is nadat de druk verhoogd was,ik weet niet of dat ivm staat want het is pas de laatste paar duizend km an het licht gekomen en bij een warme motor is het lichtelijk merkbaar,iemand die ik ken heeft een revisieblok bij Veban aangeschaft en die had van het begin al klachten over kantelende zuigers.
tyberium
Contacteer:

Motor revisie van 500 euri die ken ik: alleen nieuwe zuigers/veren en bussen. Als je een revisieblok via renault koopt, krijg je alles nieuw tussen kleppedeksel en carterpan. Duurt wel 2 maand ofzo.
Plaats reactie