Ik ook jaloers

Die grappen ken ik ja....tyberium schreef:kortsluiting jaKlopt..ze hadden iemand als uitzendkracht ofziets...had startmotor massa op + angesloten ofzo. Maar als je dreigt Renault Nederland er bij halen, dan zijn ze ineens heel schappelijk: nieuwe motor gratis inbouwen (a 10,5 uur) en accudraden vernieuwd
Kep er inmiddels ook een nieuwe wisselbak onderhangen, die was helemaal ral..$#-! wat is dat ding duur. nog duurder dan blok! Maar goed. De vloek van Renault leert ons dat als je 1 ding maakt, er 2 dingen kapot gaan.
Ha!Turbo Marco schreef:En,Weet je al weer iets meer???
Greetz Marco.
Hoe lang is dat geleden dan?Turbo Marco schreef:Zo is het bij mij niet gegaan!
Ik heb gewoon een blok besteld bij Bochane en toen opgehaald.
Toen alles wat om het blok heen zat op mijn gemak overgezet.
En toen pas heb ik mijn oude blok ingeleverd.
Ik heb dus niet mijn oude blok meer.
Ik heb er nu 1500km meegereden en tot nu toe bevalt het mij prima!![]()
Maar ja dat is persoonlijk natuurlijk!
Greetz Marco
Afgelopen maand maart,dus dat is niet echt lang geleden...Alleycat schreef:Hoe lang is dat geleden dan?Turbo Marco schreef:Zo is het bij mij niet gegaan!
Ik heb gewoon een blok besteld bij Bochane en toen opgehaald.
Toen alles wat om het blok heen zat op mijn gemak overgezet.
En toen pas heb ik mijn oude blok ingeleverd.
Ik heb dus niet mijn oude blok meer.
Ik heb er nu 1500km meegereden en tot nu toe bevalt het mij prima!![]()
Maar ja dat is persoonlijk natuurlijk!
Greetz Marco
Tegen mij hebben ze gezegd dat er niet meer genoeg van die blokjes waren....
De dealer betaalt aan Renault statiegeld zodra de 'nieuwe' motor binnenkomt.Ruud schreef:Ik heb toen ook eerst mijn oud blokje moeten inleveren , dat werd opgestuurd en kwam als brandnieuw terug.
Idd en iemand die zegt dat er troep vandaan komt begrijpt zeker niet dat zo'n bedrijf toch vele positieve reacties heeft.pierre schreef:vege ruilmotor voor 1070 euro ex. btw. geeft 2 jaar garantie.
ruilmotoren zijn beter als nieuw, zoals al gezegd en goedkoper.
loodwrij 98 is sowieso mogelijk, was al mogelijk in 1987.
Die licht kantelende zuiger is pas gekomen toen je hem op 1 Bar hebt gezet neem ik aan.Turbo Marco schreef:Met mn blokkie is alles nog prima![]()
Ik moet er wel bij vertellen dat ik hem pas na zon 3000km opengetrokken hebt tot zon 6500rpm en de turbo bij 1bar zn werk heeft laten doen![]()
dat is nu wel weer een jaar geleden.
het olieverbruik is vrijwel nihil en het enigste wat ik kan aanmerken is dat het lijkt of ik last van een licht kantele zuigertje hebt,maar ook daar worden ze heel oud mee{althans dat is mijn ervaring}
Verder niets dan lof![]()
greetz Marco
Roel79 schreef:De dealer betaalt aan Renault statiegeld zodra de 'nieuwe' motor binnenkomt.Ruud schreef:Ik heb toen ook eerst mijn oud blokje moeten inleveren , dat werd opgestuurd en kwam als brandnieuw terug.
Dat krijgt de dealer terug zodra de motor retour Renault gaat.
Vandaar dat men bij voorkeur eerlijk oversteekt, of in sommige gevallen statiegeld doorberekent aan de klant en dat geld t.z.t. teruggeeft.
Bellen misschien ?Bram schreef:Weet iemand wat de kosten zijn voor zo'n revisie voor een 16V blok
Maar waarom wachten en geen zekerheid van de prijs als je het direct aan de makers zelf kan vragen ?Bram schreef:Ja kan ook maar ik denk, als iemand het hier weet hoef ik niet te bellen? Een forum is er toch om elkaar te helpen?
De zekerheid van prijs is alleen niet helemaal zeker...... in de tussentijd had je allang kunnen bellen, of durf je dat niet ?Bram schreef:Omdat je over het algemeen hier op het forum een snel en goed antwoord krijgt
Merijn schreef:Dus, je zegt dat revisie van het blok ongeveer 500 euro kost en een hagelnieuw blok 1350? Da's echt niet verkeerd, zeg...
Duur als je zo'n ding voor 550,- gloednieuw kooptBas Blue Sport schreef:Merijn schreef:Dus, je zegt dat revisie van het blok ongeveer 500 euro kost en een hagelnieuw blok 1350? Da's echt niet verkeerd, zeg...
Zijn prijzen van een turbo......
Gaat bij mij nog 20% korting van af
Revisie turbo kost me dus 438 incl btw
Ja dat is nadat de druk verhoogd was,ik weet niet of dat ivm staat want het is pas de laatste paar duizend km an het licht gekomen en bij een warme motor is het lichtelijk merkbaar,iemand die ik ken heeft een revisieblok bij Veban aangeschaft en die had van het begin al klachten over kantelende zuigers.Sander schreef:Die licht kantelende zuiger is pas gekomen toen je hem op 1 Bar hebt gezet neem ik aan.Turbo Marco schreef:Met mn blokkie is alles nog prima![]()
Ik moet er wel bij vertellen dat ik hem pas na zon 3000km opengetrokken hebt tot zon 6500rpm en de turbo bij 1bar zn werk heeft laten doen![]()
het olieverbruik is vrijwel nihil en het enigste wat ik kan aanmerken is dat het lijkt of ik last van een licht kantele zuigertje hebt,maar ook daar worden ze heel oud mee{althans dat is mijn ervaring}
greetz Marco
gr sander
Turbo Marco schreef:Ja dat is nadat de druk verhoogd was,ik weet niet of dat ivm staat want het is pas de laatste paar duizend km an het licht gekomen en bij een warme motor is het lichtelijk merkbaar,iemand die ik ken heeft een revisieblok bij Veban aangeschaft en die had van het begin al klachten over kantelende zuigers.Sander schreef:Is op dat moment toch je zuiger te warm geworden, kan aan je ontsteking hebben gelegen of je carb. niet goed afgesteld. Maar hij kan er heel oud mee worden.Turbo Marco schreef:Met mn blokkie is alles nog prima![]()
greetz Marco
gr sander
gr sander
Die licht kantelende zuiger is pas gekomen toen je hem op 1 Bar hebt gezet neem ik aan.
gr sander