oliefilter+olie vervangen clio16v
Ik wilde binnenkort m'n olie vervangen+filter, maar waar zit het boutje/dopje om de oude olie eruit te laten lopen? Waarschijnlijk onderop dus. Kan ik daarbij zonder de auto op te krikken? is het oliefilter moeilijk te verwijderen? Zag wel dat het best op een ***plek zit
Clio 16V=Alive again!
-
- Contacteer:
Was het ook van plan, maar als het net zo @!#@$#
werk als koelvloeistof is breng ik hem wel weg
Doe het liever zelf, kheb alleen nog niet echt gekeken hoeveel werk het is.

Doe het liever zelf, kheb alleen nog niet echt gekeken hoeveel werk het is.
Het carter boutje zit aan de kant van de kat, je moet dus de auto op krikken of je moet heeeel klein zijn. Gebruik wel een nieuw koperen ringetje.
De oliefilter zit achter je radiateur, de krengen willen wel eens erg vast zitten, je kan ze normaal gesproken los draaien met de hand en anders los tikken, vanaf je rechterkoplamp kan je het beste erbij komen en met grote klauwen is het een ramp.
De oliefilter zit achter je radiateur, de krengen willen wel eens erg vast zitten, je kan ze normaal gesproken los draaien met de hand en anders los tikken, vanaf je rechterkoplamp kan je het beste erbij komen en met grote klauwen is het een ramp.
-
- Moderator
- Car: MB
olie en filter is eigenlijk niet zo moeilijk bij een 16v. Alleen is het wel handig als je een brug hebt zodat je wat makkelijker je olie filter los kunt halen (maar zonder brug lukt ook wel). Reno dealers verkopen veelal geen Elf meer maar SHELL !!!! (versnellingsbak olie is nog wel elf). Je moet gewoon Elf competitiojn 10W40 semi-synhteet nemen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
laatse keren dat ik bij de dealer was waaren gewone koperen ringen hoor (wel van die opgerolde en die niet massiefe)Arjen schreef:Nog mooier is, om in plaats van een koperen ringetje, een origineel Renault-ringetje voor je carterplug te gebruiken. Daar zit een RUBBER afdichtrand op. Kost geen drol maar lekt nooit!
Zelfde ring zat bij mijn onder blok pakking set.

-
stalen carter='opgerolde' koperen ring
aluminium carter=stalen ring met rubber randje
Zo hoort het en niet anders. Kheb zelf bij Reno gewerkt
aluminium carter=stalen ring met rubber randje
Zo hoort het en niet anders. Kheb zelf bij Reno gewerkt

-
- Contacteer:
Afgelopen weekend ff de filter en olie vervangen.
:-* kut werk die filter zat wel zo vast, en je kon er ook niet fatsoenlijk bij om kracht te zetten
Kheb een lang pijp gepakt en hem daarmee los getikt.
dat zeg ik .... gamma
Moet nog wel ff wennen aan de hogere olie druk
:-* kut werk die filter zat wel zo vast, en je kon er ook niet fatsoenlijk bij om kracht te zetten

Kheb een lang pijp gepakt en hem daarmee los getikt.

Moet nog wel ff wennen aan de hogere olie druk

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
ik ben er ook mee bezig geweest. uiteindelijk ik heb em los gemaakt met zo'n tooltje een moordenaar (een ketting met een handgreep er aan). toen had ik em binnen 5 min los. bij 'mijn' dealer verkopen ze nog gewoon sti competition 10w40 van elf.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 7 jul 2003 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik zeg ELF 5W50 volsyntheet, gaan er hier dan mensen flauwvallen ?Tom schreef:olie en filter is eigenlijk niet zo moeilijk bij een 16v. Alleen is het wel handig als je een brug hebt zodat je wat makkelijker je olie filter los kunt halen (maar zonder brug lukt ook wel). Reno dealers verkopen veelal geen Elf meer maar SHELL !!!! (versnellingsbak olie is nog wel elf). Je moet gewoon Elf competitiojn 10W40 semi-synhteet nemen
-
- Contacteer:
nou flauwvallen niet. ik denk dat je daarvoor beter hier wat kunt gaan posten. http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=7082
oliefilter eruit halen is seconden werk, gewoon een grote schroevendraaier er doorheen rammen en draaien maar (hefboomeffect) ... voor de carterplug kun je een deurkruk gebruiken (de kant dus die in de deur gaat duh
dat past precies)
-
- Contacteer:
alleen dat hefboom effect werkt niet bij iedereen. zoals ik aan den lijve heb onder vonden
. m'n oliefilter scheurde helemaal open. met zo'n tooltje kan je 10x zoveel kracht zetten over heel het oliefilter.

-
- Contacteer:
heb afgelopen vrijdag ook ff olie en oliefilter vervangen, en bougies.
Het valt best wel mee, ik geef toe bij andere autos kun je er wat makkelijker bij maar het is te doen.
Gewoon los tikken ja het oud filter kan toch wel stuk tenzij je hem weer wilt gebruiken
.
Maar de clio loopt nu wel veel beter
met die andere bougies en wat schoonmaken.
Het valt best wel mee, ik geef toe bij andere autos kun je er wat makkelijker bij maar het is te doen.
Gewoon los tikken ja het oud filter kan toch wel stuk tenzij je hem weer wilt gebruiken
Maar de clio loopt nu wel veel beter

-
- Contacteer:
heb 1 slangetje er ff afgehaadld (volgens mij voor onltuchting) en de oude er gewoon afgetikt met een as, beetje bij beetje.
-
- Moderator
- Car: MB
je kunt er zeker lastig bij maar het is te doen. Waarom denk je eigenlijk dat bij heel veel clioŽs een klein stukkie van het frame is omgebogen op die plek
je kunt er ook gewoon een lange schroevendraaier opzetten (wel op de sterke rand natuurlijk) en dan šlos draaienš
je kunt er ook gewoon een lange schroevendraaier opzetten (wel op de sterke rand natuurlijk) en dan šlos draaienš
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams