[Williams] Zoekgedrag...
Op de bovenste foto zie je de orginele veer.
Deze was niet gelagerd waardoor de wielen niet goed recht kwamen nadat ik een bocht genomen had.
Op de 2e foto zie je de oplossing, 2 veren en tussen de veren in zit nu het lager waardoor mijn wielen nu wel goed terugdraaien
Deze was niet gelagerd waardoor de wielen niet goed recht kwamen nadat ik een bocht genomen had.
Op de 2e foto zie je de oplossing, 2 veren en tussen de veren in zit nu het lager waardoor mijn wielen nu wel goed terugdraaien
zal wel slecht gelagerd zijn,niet gelagerd lijkt mij onmogelijk...Jeroen schreef:Op de bovenste foto zie je de orginele veer.
De veer draaide over een plasic plaatje die tussen de onderkant van de veer zat en de stelschroef.
Dus echt gelagerd was tie niet
En dan te bedenken dat er nog TUV goedkeuring opzat ook.
Dus echt gelagerd was tie niet

En dan te bedenken dat er nog TUV goedkeuring opzat ook.
oke, ook fijn om achter te komen....
Mooi dat je t op tijd hebt ontdekt en dat t dus aangepakt is

Mooi dat je t op tijd hebt ontdekt en dat t dus aangepakt is

-
keb nergens last van
zal nog eens me briefje zoeken waarop me camber is ingemeten en hier posten.

-
hier is ie: eventueel kan je je eigen auto hiermee vergelijken
Sporing :
- Voor 10 min uit
- Achter 40 min toe
Camber:
- LV -0,4
- RV -0,5
- LA -1,0
- RA -1,0
Sporing :
- Voor 10 min uit
- Achter 40 min toe
Camber:
- LV -0,4
- RV -0,5
- LA -1,0
- RA -1,0
Okay... effe een update. Nadat ik schade had gehad een paar weken geleden is er het 1 en ander nieuw op de auto gekomen (subframe, stuurkogel, ophangingsdeel en nog wat klein spul). De auto is perfect uitgelijnd, de wielen zijn gebalanceerd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb net 2 weken in de Corsa van mijn moeder (sorry
) rondgetoerd en dat stuurde toch wel erg lekker (effe niet denkend aan het weggedrag en de wegligging), maar van overdreven spoorzoeken heb ik geen last gehad. Ik wil nu toch echt van dit probleem af!
Wie helpt me?

Wie helpt me?

-
Heb je inmiddels al nieuwe (of andere) veren??
-
- Contacteer:
Heb je ook speling op het stuur?
Ik heb af en toe het idee dat ik een nogal grote stuurbeweging moet maken om resultaat te krijgen... Wat voel jij precies als je het over speling hebt?Rene (Mr. TX) schreef:Heb je ook speling op het stuur?
-
Dan zou het daaraan natuurlijk wel eens heel goed aan kunnen liggen he....Merijn schreef:Nee...Marcel dLC schreef:Heb je inmiddels al nieuwe (of andere) veren??
Als er weer wat centjes in de spaarpot zitten toch maar eens een keertje nieuwe veren kopen dan!
-
- Contacteer:
Dat je het stuur wat naar links en rechts kunt doen, zonder dat ie reageert.Merijn schreef:Ik heb af en toe het idee dat ik een nogal grote stuurbeweging moet maken om resultaat te krijgen... Wat voel jij precies als je het over speling hebt?Rene (Mr. TX) schreef:Heb je ook speling op het stuur?
-
Dunlop schijnt ook niet goed te werken onder een Willi, dat is tenminste wat ik te horen heb gekregen van experts uit de racerij.
-
Tjsa, dan hebben de experts toch gelijk 

-
- Contacteer:
Speling op het stuur kan ook zorgen voor zoekgedrag, zie mijn topic 'stuurprobleem'.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
@ merijn.
Tom heeft zijn willie zeker al verlaagd. Is ook wel goed te zien op de automaxx fotoŽs.
En als je hulp nodig hebt met het verwisselen van de veren kan ik je misschien ook wel helpen. Als je het zegt regel ik een veerspanner en kom je er mee helpen. Zo veel werk is het niet.
GR.Frits
Tom heeft zijn willie zeker al verlaagd. Is ook wel goed te zien op de automaxx fotoŽs.
En als je hulp nodig hebt met het verwisselen van de veren kan ik je misschien ook wel helpen. Als je het zegt regel ik een veerspanner en kom je er mee helpen. Zo veel werk is het niet.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Zo... Ik heb nu Tom's veren onder de Willi laten zetten en mijn eerste indruk is al een stuk beter! Wat een comfort!
Ik ga zo maar eens een slechte snelweg opzoeken met veel sporen om te kijken of dat ook minder is geworden.
Ik laat het wel weten!

Ik ga zo maar eens een slechte snelweg opzoeken met veel sporen om te kijken of dat ook minder is geworden.
Ik laat het wel weten!
hehe... inderdaad. 
Ik ben een paar uur geleden nog even de snelweg opgegaan, maar het regende erg hard, dus was er niet veel te testen. Bij normaal gebruik lijkt het erop alsof hij minder zoekt. Dus da's al beter!
Volgens mij heeft de stuurbekrachtigingspomp ook wat minder werk te doen, maar hoe dat te verklaren is, weet ik niet.

Ik ben een paar uur geleden nog even de snelweg opgegaan, maar het regende erg hard, dus was er niet veel te testen. Bij normaal gebruik lijkt het erop alsof hij minder zoekt. Dus da's al beter!

Volgens mij heeft de stuurbekrachtigingspomp ook wat minder werk te doen, maar hoe dat te verklaren is, weet ik niet.

Ja, dan zie je het echt wel!
Maar ik vind het niet echt opvallen of zo. Ik ben er wel blij mee eigenlijk. 
Alleen zijn er wel een paar rubbers versleten (welke? geen idee). Dat kwam omdat de veren dus eigenlijk iets te kort waren voor de originele demper. Zal jij ook wel last van krijgen, Tom.

Alleen zijn er wel een paar rubbers versleten (welke? geen idee). Dat kwam omdat de veren dus eigenlijk iets te kort waren voor de originele demper. Zal jij ook wel last van krijgen, Tom.