ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Remco_Rs
Contacteer:

Eergister op de terug weg ,van Egmond ,,Zag ik een Seat Leon 1.8 turbo 20v,voor me rijden ,dus eff naar hem toegereden,En ik zag al aan de achterkant van zijn wagen een sticker zitten van "JERO TUNING" dus ik dacht van of die is gechipt enzo of hij heeft die stikker voor de gein...Bleek waarschijnlijk dus het eerste te zijn want tot de 100 a 120 hielt ik hem nog redelijk bij ,maar daarna verdween hij aan de horizon :( Maarja kan ook niet altijd winnen he,,het is en blijft maar een 1.4 8v :)
Steven
Car: M536

Mwah de A4 is 4-baans zeker rond de schipholtunnel.

En ik moet gewoon toegeven dat ik daar ook wel eens getopt heb. Alleen zit ik dan wel helemaal op de linkerbaan met 1 of 2 lege banen ertussen.
Je moet er niet aan denken dat er 1 voor je schiet met 121 km/u.

Maargoed ga nou niet zit zeuren over of iets nou wel of niet kan.

D'r is al genoeg gezeik.

Duzzz:

Steven z'n GT ligt nu klaar om uit elkaar te gaan, dus moesten we dit weekend een alternatief vervoermiddel hebben.
Helaas, niemand had iets, dus had ik noodgedwongen een opel kadett 1.4i met 4 bak :D
Sporten tegen andere vriend die ook noodgedwongen in een opel astra 1.4i zat (helaas wle 5 bak ;) )
Allebei met 5 man erin en sporten maar :lol:

0-100 in een eeuwigheid en op de snelweg duurt inhalen ook zo lang.
Maar wel grappig dat het gelijk op ging :)
RO 16v

Rudo schreef:Even voor de duidelijkheid: dit topic staat op de nominatie om gesloten te worden! Laten we het een beetje leuk houden met elkaar...
Waarom??? alleen omdat een paar personen lopen te zieken, pak anders die mensen aan en laat de andere mensen er niet de dupe van worden.

Gooi het anders in het leden gedeelte.
McDennis

Een maat van mij werkt bij VW en had een nieuwe Audi S4 (handgeschakeld)tot zn beschikking...Een stuk of wat sprintjes getrokken met de S4 vs mijn renault 5 gt turbo...tot mijn grote verbazing en die van hem liep de S4 pas bij 170 van me weg:)Of die S4 is kaas of de 5 is toch nog snel op zn ouwe dag..btw ik rij op 1,2 bar (achter de gasklep gemeten)..
-If you are afraid to trust you will lose-
Matijs
Contacteer:

1,2 bar onder de gasklep is ook wel serieus veel druk. Zit je waarschijnlijk rond de 160 pk. Is aardig wat op nog geen 900 kilo :wink: 8)
Stefan S.

DoubleYou schreef:Om bij het onderwerp te blijven: ik heb nog niet eens de kans gehad om iemand er uit te trekken. Komt omdat er hier geen tweebaans stoplichten zijn...
Oh nee, nog nooit gesprint bij de stoplichten voor de mcDonalds in O'zaal? Ik kan het niet laten :D :p
Steven

Matijs schreef:1,2 bar onder de gasklep is ook wel serieus veel druk. Zit je waarschijnlijk rond de 160 pk. Is aardig wat op nog geen 900 kilo :wink: 8)
Daar moeten wel wat aanpassingen voor zijn, een onversterkte intercooler klapt dan bijv allang uit elkaar. (beter is gelijk een grotere)
En een grotere sproeier is op zich ook wel handig

Dus wat is er nog meer verandert? :)

Moet wel aardig gaan idd 8)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

dtune_stefan schreef:
DoubleYou schreef:Om bij het onderwerp te blijven: ik heb nog niet eens de kans gehad om iemand er uit te trekken. Komt omdat er hier geen tweebaans stoplichten zijn...
Oh nee, nog nooit gesprint bij de stoplichten voor de mcDonalds in O'zaal? Ik kan het niet laten :D :p
Ik kom daar nooit, behalve bij een meeting. Maar dan sla ik af naar links naar de mac (of rechts als je van de mac af komt). Ik ga altijd richting Amsterdam, daar is de rest van NL dus de kans is stukken groter dat je die kant op moet dan richting Duitsland. Maar als mijn Express rijdt wil ik wel vaker sprintjes trekken. Camera monteren op de achterkant lijkt me wel cool en dan opnemen, later zien hoe verrast ze zijn als een Express ze er uit trekt :lol: :lol:
Stefan S.

DoubleYou schreef:
dtune_stefan schreef:
Maar als mijn Express rijdt wil ik wel vaker sprintjes trekken. Camera monteren op de achterkant lijkt me wel cool en dan opnemen, later zien hoe verrast ze zijn als een Express ze er uit trekt :lol: :lol:
Trinngggggg en toen ging de wekker :lol: :lol: :lol:
McDennis

Idd standaard intercooler kan het niet aan..vandaar een forge twin core intercooler...motor net gereviseerd,bb performance koppakking+bouten) bb performance koppeling, bb performance radiator, een turbo technics hybrid md28r(T25), grotere hoofdsproeier(moet toch eens een grp A carb.hebben)een ashley uitlaat(D=60mm) na de downpipe(jah jah ook een downpipe en elbow staan op de verlanglijst)..siliconen slangen..bb performance klepseals :) open filter van 1 of ander B-merk..dumpvalve merk is mij onbekend komt van een of andere cosworth tuner...thats about it..
Benny_R

pffff, zit je toch redelijk aan de max van het standaard blokkie of niet? Wat valt er nog uit te halen zonder dat de beschadigingen uit de hand lopen?
Steven

McDennis schreef:Idd standaard intercooler kan het niet aan..vandaar een forge twin core intercooler...motor net gereviseerd,bb performance koppakking+bouten) bb performance koppeling, bb performance radiator, een turbo technics hybrid md28r(T25), grotere hoofdsproeier(moet toch eens een grp A carb.hebben)een ashley uitlaat(D=60mm) na de downpipe(jah jah ook een downpipe en elbow staan op de verlanglijst)..siliconen slangen..bb performance klepseals :) open filter van 1 of ander B-merk..dumpvalve merk is mij onbekend komt van een of andere cosworth tuner...thats about it..
Hmm das wel aardig wat :)

Niet eens tijd om een rollenbankje te pikken? Klinkt als richting de 180-200 pk, als je em wat meer opschroeft ;)
jean-paul

Steven (Fiets) schreef:
McDennis schreef:Idd standaard intercooler kan het niet aan..vandaar een forge twin core intercooler...motor net gereviseerd,bb performance koppakking+bouten) bb performance koppeling, bb performance radiator, een turbo technics hybrid md28r(T25), grotere hoofdsproeier(moet toch eens een grp A carb.hebben)een ashley uitlaat(D=60mm) na de downpipe(jah jah ook een downpipe en elbow staan op de verlanglijst)..siliconen slangen..bb performance klepseals :) open filter van 1 of ander B-merk..dumpvalve merk is mij onbekend komt van een of andere cosworth tuner...thats about it..

Niet eens tijd om een rollenbankje te pikken? Klinkt als richting de 180-200 pk, als je em wat meer opschroeft ;)
hmmmz,ik ga ook maar eens....
ben benieuwd wat ik eruit pers dan :D
Steven

Dat zal ook wel een berg zijn :)

Neem wel een betrouwbare bank dan, niet zo'n hatseflatsbank waar ze met een huiskamer ventilator je radiateur willen koelen :S
Of van dat raggende personeel... :(
Riël
Über-Spammer

Steven (Fiets) schreef:

Mmm, 180 pk met een andere intercooler, grotere sproeier en andere pijp? Denk 't niet hé.

De rest is niet echt pk-verhogend, wel lekker voor je auto natuurlijk. 1.2 bar haal ik noodgedwongen ook nog wel mijn mijn turbo >-).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Job-turbo
Contacteer:

Als jullie es een testbankje willen pakken zou ik deze adviseren:http://www.freddycane.com
McDennis

Word idd eens tijd voor de vermogensbank...180pk is wel erg optimistisch..Ik denk zelf rond de 150 a 160pk op 1,2 bar...er is voor de rest weinig motorisch veranderd en jah of je nou 1,2 bar uit je T25 perst of een standaard T2 dat maakt ook geen reet uit..Maar de mogelijkheid is er nu wel om naar 1,8bar te gaan :)(maar jah in dat geval waarschijnlijk meteen 4bobbels op de motorkap) ...Maar dat gaat er niet van komen ben nu op zoek naar een betere snelheidssensatie in de zin van een kawasaki zx7r :) ..dus de renault staat nu effe op de 2de plaats..
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Met 1,5 bar en aardig wat aanpassingen kan je richting/op de 180 PK gaan zitten.

Met 1,2 bar zit je denk ik rond de 150 a 160.

Met 3,5 bar :lol: :D weet ik nog niet whahahahha :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:.

Met 3,5 bar :lol: :D weet ik nog niet whahahahha :lol:

Ik wel : REGELMATIG bij de RENAULT dealer of GT tunning :lol: :p :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

1,5 bar is best voorlopig :)

Toekomst plannen zijn leuk, maar dan moet er wel eerst geld in het laatje komen.
EricvH

Afgelopen zondag op de A27 Utrecht - Breda.
Met 2 man in mijn Clio 16v op weg naar huis. Was lekker rustig hier dus een mooie gelegenheid om wat te sprinten.

Met mijn bak achter een voorbij knallende BMW 520i aangegaan en voorbij gereden. Peace of cake :wink:

Daarna begon een Honda Civic Vtec te kontjeboren waarop ik mijn clio de sporen heb gegeven. Hij naar links, ik op de rechterbaan. Bijna niet te geloven, exact even snel! Ik kon er niet voorbij, maar hij ook niet bij mij :lol: Was een leuk moment, duimpje naar elkaar opgestoken voor de verandering 8)

Heb ook nog even achter een Volvo station V70 AWD aangezeten maar dat kon ik shaken! Achja, wie niet waagt... :)
Xedrah

Job-turbo schreef:Als jullie es een testbankje willen pakken zou ik deze adviseren:http://www.freddycane.com
Klinkt als een Renault meeting bij FCG Engineering!
Zal ik een topic openen? 8)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Die ventilator mzzz

Is dat wel genoeg???
Job-turbo
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Die ventilator mzzz

Is dat wel genoeg???
Het echt wel voldoende het is geen pretje om in die ruimte te staan als die ventilator aan het blazen is.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

waaien de haren van je hoofd dan:lol: :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het zal ook geen pretje zijn om je motor warm te zien lopen. :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

whehhe.. dat weet ik welzeker.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ervaring? :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Merijn schreef:Ervaring? :)
Gelukkig niet.

Maar je weet zowiezo dat je gtt veel koeling nodig heeft.
en waarlopen wordt dan je ondergang.
Rutger205MI16

Freddycane is inderdaad een echte aanrader! Deze man weet echt waar ie over praat. Wij zij er laatst ook geweest met de 205GTI club... Doen!

Gr, Rutger

@ Job Turbo; ben jij nou degene waar ik toen even mee heb gesport in Drachten, althans je maat in de Clio? en later waren jullie bij FCG?
wouter 16v

McDennis schreef:Word idd eens tijd voor de vermogensbank...180pk is wel erg optimistisch..Ik denk zelf rond de 150 a 160pk op 1,2 bar...er is voor de rest weinig motorisch veranderd en jah of je nou 1,2 bar uit je T25 perst of een standaard T2 dat maakt ook geen reet uit..Maar de mogelijkheid is er nu wel om naar 1,8bar te gaan :)(maar jah in dat geval waarschijnlijk meteen 4bobbels op de motorkap) ...Maar dat gaat er niet van komen ben nu op zoek naar een betere snelheidssensatie in de zin van een kawasaki zx7r :) ..dus de renault staat nu effe op de 2de plaats..
Jij kent zeker ook wel die rooie 5 van Maarten en Boy uit Sas van Gent, heb je daar ook wel eens een wedstrijd tegen gedaan?
Job-turbo
Contacteer:

@ Job Turbo; ben jij nou degene waar ik toen even mee heb gesport in Drachten, althans je maat in de Clio? en later waren jullie bij FCG?[/quote]

Ja dat ben ik inderdaad.

Freddy Cane zal je motortje niet te warm laten lopen hoor. Hij houd alles in de gaten. Veel beter dan jij en ik op de weg. En als je een probleem op de testbank hebt dan heb je het helemaal op straat. Er gebeurt op die testbank niets raars.
SMILLIAW

daarnet geraced tegen een bmw 3 serie, ouder model.
hoorde hem al van afstand aankomen, druk stukje weg net gepasserd, hij rechts ik links.
stoplicht stond op groen, hij komt voor diegene die voor me rijdt, en gaat er vandoor.
ging erachteraan, maar die was snel...
bij het volgende stoplicht aangekomen moest ik naar links, maar aangezien ik wilde weten of hij wel sneller is, had ik m'n plannen gewijzigd.
licht op groen, en allebei vol op het gas, ik links nog steeds, in mn 1 en 2 bleef ik hem voor, hij moest toch wel achter me invoegen.
op een langer stuk had ik het wel afgelegd denk ik...
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

Daarnet ff tegen een slopel GSI geraced.. :D

damn die dingen zijn toch eigenlijk wel snel....

na het uitkomen van een mooie bocht (de grebbeberg naar beneden voor de kenner :p ) volgas het rechte stuk op....
Eerst een stukkie uitlopen...daarna kwam ie weer iets terug (maar bleef wel iets achter :p). Bij 170 vond ik het wel weer leuk geweest (hij ook).

Gelijk spel dus :(

Toch maar de turbodruk iets opschroeven voor de volgende keer :lol:
GTI1-G60

Rutger205MI16, heb je ook aan de sprints in Drachten meegedaan?
Gesloten