bouwjaar clio 16v

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

RO 16v schreef:
SToRM666 schreef:Maar kan ie afgekeurd worden als er geen kat onder zit?
Geen kat is afgekeurd, Williams is standaard geleverd met een kat dus is het verplicht.
Hoeft niet als tie geimporteerd word.

Het gaat er dan om wat de regel toen ter tijd in belgie waren. Mijn ex clio 16v uit 1991 hoefde daarom ook geen cat te hebben en deze dus waarschijnlijk ook niet.

Is dus juist een groot voordeel !
Ollie

Blijft altijd wazig, die regels met invoeren van auto's. En ook hoe het nu precies zit met een kat voor een originel Nederlandse auto. Vanaf wanneer precies is nu een kat verplicht (voor een ECHTE Nederlander). En heeft dat wat te maken met de U9 op je kentekenbewijs?
En als hij is ingevoerd voor die verplichte kat-datum in Nederland of erna. En als ie al daarna is ingevoer en hij had geen kat, moet er dan wel eentje onder en krijg je dan wel of niet een U9 op je kenteken? En zo kan ik nog wel wat combinaties verzinnen ! :D :p
RO 16v

Ploegah schreef:
RO 16v schreef:
SToRM666 schreef:Maar kan ie afgekeurd worden als er geen kat onder zit?
Geen kat is afgekeurd, Williams is standaard geleverd met een kat dus is het verplicht.
Hoeft niet als tie geimporteerd word.

Het gaat er dan om wat de regel toen ter tijd in belgie waren. Mijn ex clio 16v uit 1991 hoefde daarom ook geen cat te hebben en deze dus waarschijnlijk ook niet.

Is dus juist een groot voordeel !
Williams is pas in 1993 gebouwd, toen was het al europees verplicht om een kat te hebben, is dus verplicht.
Zoals jij weet zijn er alleen 16V gebouwd zonder kat en alleen in het jaar 1991 en alleen geleverd in het buitenland.

@ Ollie, als er U9 op het kentekenbewijs staat ben je verplicht een kat te hebben.
Riël
Über-Spammer

Ollie schreef:Blijft altijd wazig, die regels met invoeren van auto's. En ook hoe het nu precies zit met een kat voor een originel Nederlandse auto. Vanaf wanneer precies is nu een kat verplicht (voor een ECHTE Nederlander). En heeft dat wat te maken met de U9 op je kentekenbewijs?
En als hij is ingevoerd voor die verplichte kat-datum in Nederland of erna. En als ie al daarna is ingevoer en hij had geen kat, moet er dan wel eentje onder en krijg je dan wel of niet een U9 op je kenteken? En zo kan ik nog wel wat combinaties verzinnen ! :D :p
Heel simpel, invoer of niet, auto's van voor de verplichte kat-datum mogen zonder kat rijden. U9 whatever boeit niet. De co moet wel in orde blijven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

RO 16v schreef:

@ Ollie, als er U9 op het kentekenbewijs staat ben je verplicht een kat te hebben.
Sorry, dit is dus niet waar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v

Riël schreef:
RO 16v schreef:

Je hebt gelijk.
KAT VERPLICHTINGEN

Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
Maar ik moet de eerste auto nog tegenkomen die onder de 0,5% Co zit zonder kat, de meeste standaard auto's hebben al een probleem om hier aan te komen en die hebben een kat, lukt je meestal alleen als je nieuwe motor hebt met heel wienig km's en dan nog is het moeilijk om aan die waarde te komen.
Menno

RO 16v schreef:
Riël schreef:
RO 16v schreef:

Je hebt gelijk.
Een auto die standaard een kat heeft, is verplicht om die kat er ook altijd onder te hebben! Doorgaans is het echter zo dat met de APK niet moeilijk wordt gedaan over het ontbreken van de kat, als het CO percentage maar laag genoeg is.
KAT VERPLICHTINGEN

Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
Maar ik moet de eerste auto nog tegenkomen die onder de 0,5% Co zit zonder kat, de meeste standaard auto's hebben al een probleem om hier aan te komen en die hebben een kat, lukt je meestal alleen als je nieuwe motor hebt met heel wienig km's en dan nog is het moeilijk om aan die waarde te komen.[/quote]

CO is geen enkel probleem, is gewoon een kwestie van de juiste brandstof hoeveelheid afstellen.

Misschien ben je in de wat met HC? Dit is wel wat afhankelijk van motorslijtage.
rev it like a rental
antoine
Car: Renault Clio III RS

heeft er iemand goede/slechte herinneringen aan veban rijswijk .
EricvH

Mijn clio is geimporteerd uit belgie in juni 1999.
Deze heeft van de fabriek geen kat meegekregen. Mij is door mijn garage verteld dat hij daarom zonder kat door de APK keuring komt. :) Het bouwjaar is trouwens 1992
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik betwijfel dat KAT-verhaal, maar dat zullen andere mensen met zekerheid moeten kunnen zeggen, denk ik. :)
Tom
Moderator
Car: MB

superkitcar schreef:heeft er iemand goede/slechte herinneringen aan veban rijswijk .
goede! Aardige mensen (man) met enorm veel kennis van de 16v en willi. Ik durf mijn auto daar wel achter te laten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
EricvH

Ik weet het ook niet. Zolang ze hem bij de garage maar goed keuren zonder kat hoor je mij niet klagen :lol:

Ben vorige maand trouwens naar Rijswijk gegaan om eens bij Veban te kijken. Heeft mooi spul staan en weet waarover hij praat. Maar verder heb ik er weinig ervaring mee.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hehhee... mij ook niet. ;)
antoine

Tom schreef:
superkitcar schreef:heeft er iemand goede/slechte herinneringen aan veban rijswijk .
goede! Aardige mensen (man) met enorm veel kennis van de 16v en willi. Ik durf mijn auto daar wel achter te laten
We zijn van plan om daar een auto te kopen,maar het is best verweg als je problemen met de auto krijgt.Nu proberen we de auto zonder garantie te kopen.Daarom deze vraag.Reakties mogen ook via pm
Tom
Moderator

waarom zonder garantie als je die toch krijgt !!! Als je daar een auto wil het toch niet zeggen dat ie daar altijd in onderhoud moet blijven
[rsi]peerke

Veban heeft een goede reputatie. Henk heeft ooit 1 van mijn defecte ex 16V's ingekocht voor een hele redelijke prijs.
antoine

nee,dat klopt want voor de kleine dingetjes heeft de toekomstige eigenaar al een monteur.Probleem is als er grote stukken aan komen in die tijd,hoe komt die auto dan in rijswijk.We moeten ongeveer net zo ver zijden als jou(eindhoven).
gr antoine
Marcel B.

Ik heb er mijn 16v ook gekocht, kreeg 6 maanden volledige garantie erbij en dat is ie ook nagekomen (niet dat er veel aan stuk ging, want van tevoren was ie helemaal nagekeken)
Don't walk the grass... smoke it
David V

Als je toch bij Veban bent, kun je ook direct vragen hoe de bordeaux rode clio 16v uit '95 is .... misschien is dat iets voor die vriend van je? Krijg je er ook geen garantie bij :)

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 58#1267058
SMILLIAW

ik ga al een tijdje daarnaartoe, ben zeeer te spreken over veban.
ik laat m'n willie daar achter zonder zorgen.
eergisteren m'n willie bij de dealer achtergelaten, het hield me toch wel bezig of hij wel in goede handen was.
betrouwbaar adres, verkoopt goeie auto's, en mocht er iets ermee aan de hand zijn luistert hij wel en poeiert hij je niet af.
die garantie zit wel oke
antoine

weet iemand of veban zaterdag's open is ???
Thierry

Misschien een domme vraag hoor, maar wat is een katvervanger eigenlijk? En ik heb trouwens ook gehoord dat je door een kat 6 pk verliest.
Tom
Moderator

en kat vervanger is een stuk uitlaat wat de katalysator vervangt.
Thierry

Maar met een katvervanger kom je dan toch nie door de keuring heen, als ze de viergassentest doen? En doen ze die test eigenlijk bij elke keuring?
En aan wat voor prijs moet ik denken bij een kat voor een Willi?
ChrisClio16V

Als er u9 oid op je kentekenbewijs staat, moet je kat er op. Dus of voor de keuring kat er terug opzetten of ze heeeeel lief aankijken (misschien dat ze er niet moeilijk over doen) en dan natuurlijk hopen dat je niet gecontroleerd wordt.
Plaats reactie