turbo impreza op R19 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

hoi hoi

Mijn pa is in het bezit van een Impreza uit '00. Hij gaat er binnenkort een andere turbo-kit opzetten. Zou het mogelijk zijn om de standaard turbo die dus nu in de subbie zit in de mijn tezetten met de eventuele aanpassingen????

Ben wel benieuwd wat ik te horen krijg :D 8)
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Ik denk dat als je dat wil doen de turbo zelf niet eens de grootste kostenpost is.....
Oftewel, als je echt wil kan alles natuurlijk, maar het zal erg veel werk zijn en erg veel $$$ kosten :wink:
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

aus_tirol_16v schreef:hoi hoi

Mijn pa is in het bezit van een Impreza uit '00. Hij gaat er binnenkort een andere turbo-kit opzetten. Zou het mogelijk zijn om de standaard turbo die dus nu in de subbie zit in de mijn tezetten met de eventuele aanpassingen????

Ben wel benieuwd wat ik te horen krijg :D 8)
Moet kunnen, denk ik.

Je moet zowieso een uitlaatspruitstuk (laten) bouwen, je hebt injectie/ontsteking en computer van een geblazen auto nodig en je moet je compressie een stuk verlagen.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Volgens mij is het goedkoper om de turbo kit van fastchip te kopen als die impreza turbo erop te zetten.
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

die turbo zal ik waarschijnlijk voor een habbekrats over kunnen kopen. Maar wat komt er nog meer bij kijken qwa aanpassingen van slangen en enzz... (ik weet niet wat meer dus ik zeg maar enzz... :p )
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

aus_tirol_16v schreef:die turbo zal ik waarschijnlijk voor een habbekrats over kunnen kopen. Maar wat komt er nog meer bij kijken qwa aanpassingen van slangen en enzz... (ik weet niet wat meer dus ik zeg maar enzz... :p )
-Andere koppeling nodig, misschien wel revisie bak
-intercooler, ruimte ervoor maken dus alles omgooien
-oliecooler
-slangen om alles aan te sluiten
-andere compressie verhouding van de motor, misschien wel revisie motor
-elektronica
-spruitstuk, laten maken, erg duur.
-andere injectoren

en nog een paar dingen
Het is dus goedkoper om zo'n set aan te schaven.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Maar een andere bak/koppeling zit ook niet bij zo'n set...dus die moet je evengoed nog kopen dan
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

jeroen.k schreef:Maar een andere bak/koppeling zit ook niet bij zo'n set...dus die moet je evengoed nog kopen dan
Jeb, en als je motor niet meer in goede staat is wordt het ook nog reviseren, tel maar uit.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Idd....ik vin zelf...als je aan een turbo-kit begint...doe het dan goed en ga er niet alleen een turbo opschroeven!

Gewoon blokje reviseren...aanpassen waar nodig...wat sterkere koppeling iig...en gaaaaan! :D
Anonymous

Ik zou in zo'n geval gewoon een impreza kopen.

is een stuk goedkoper en gaat een stuk harder
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

marcel16v schreef:Volgens mij is het goedkoper om de turbo kit van fastchip te kopen als die impreza turbo erop te zetten.
fastchip verkoopt geen turbokits meer, alleen de chips nog
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

van ktecsite:"....We are currently developing a turbo kit for the F7 16v engine (Clio 16v/Williams, 19 16v). It will be offered as a DIY kit or can be fitted in our workshop. It will be a low-pressure conversion, which will run at 9-10psi and raise the power of the car from 137bhp up to 190-200bhp. The kit will come with all the parts needed and the expected price at the moment is between £2000-£3000. Please call for further details...."

ai...aardig prijsje...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

JL heeft volgens mij nog een adresje waar het (stukken) goedkoper kan. met alle onderdelen erbij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als t bij ktec nog duurder wordt, koopt echt niemand dat ding (iig niet zoveel dat het rendabel is ze te leveren en produceren denk ik)...
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Een turbo inbouwen kan ook met een paar kleine aanpassingen,de druk moet dan wel laag blijven,ongeveer 0,2 á 0,3 bar,als je verder gaat moet je inderdaad veel meer anpassingen doen.Je winst zit hem dan al in een hoger koppel en meer trekkracht onderin.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Tom schreef:JL heeft volgens mij nog een adresje waar het (stukken) goedkoper kan. met alle onderdelen erbij
Meer info graag!!!!!!!!

Die kit die fastchip verkocht draaide ook maar op iets van 0.4 bar. Maar is het niet verstandiger dat als je je blok toch moet reviseren, er gelijk een 2 liter in te hangen.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Hier in het dorp rijden 2 sunny gti's met turbo rond. De turbo hebben die lui er zelf opgeschroefd en het was geen turbo kit die ze gebruikt hebben. Alles zelf gedaan. Ze zaten mij laatst ook al gek te maken om een turbo te monteren op mijn auto. Volgende project van hun is een Primera GT-R waar ze een turbo op willen schroeven. :p
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

@Marcel
Als je ze zo gek krijgt om er bij jou een turbo op te schroeven moet je het even zeggen, mogen ze het bij mijn 19 ook proberen.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

marcel16v schreef:@Marcel
Als je ze zo gek krijgt om er bij jou een turbo op te schroeven moet je het even zeggen, mogen ze het bij mijn 19 ook proberen.
Ze hadden het erover toen ik met hun stond te praten tijdens Japanse autofestival. Omdat zij ook met een turbo rondrijden en ik had gezegd dat het mij ook wel wat leek zeiden ze tegen me dat ik dat vooral moest doen. Maar aangezien ikke niet zo technisch ben (lees helemaal niet) laat ik het er maar bij zitten.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

marcel16v schreef:
Tom schreef:JL heeft volgens mij nog een adresje waar het (stukken) goedkoper kan. met alle onderdelen erbij
Meer info graag!!!!!!!!

Die kit die fastchip verkocht draaide ook maar op iets van 0.4 bar. Maar is het niet verstandiger dat als je je blok toch moet reviseren, er gelijk een 2 liter in te hangen.
Hij had het op speed over een kit warbij alleen het spruitstuk op maat gemaakt moet worden, maar toepasbaar is op alle auto's met injectie...alles zit er verder bij..prijs zou zo rond de 300-3500 euro liggen dacht ik...anders stuur je hem ff een pm-etje! :)
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

http://www.renault1916v.nl/shop/produktfastc2.htm

3300.- volgens mij zit alles erbij
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

martin rs schreef:http://www.renault1916v.nl/shop/produktfastc2.htm

3300.- volgens mij zit alles erbij
Die kit is van Fastchip en zit niet meer in hun assortiment.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

het is allemaal leuk en aardig zo een turbo,zou er graag 1 erop willen hebben.ik heb gehoord dat de zuigers niet tegen de hitte kunnen en dus werd er gezegd dat er gesmede zuigers in moeten

dus ff een turbo kitje erop schroeven daar blijft het niet bij

en zonder turbo kan je uit een 1.8 16v ook redelijk wat vermogen halen als je centen zat hebt dan zou ik toch maar beginnen met gesmede zuigers

groeten ramon16V
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Het is niet zo dat ik zat centen heb (jammer maar helaas). Het leek me alleen wel een leuk idee, en als je dit zelf kan doen scheelt dit een vermogen.

Voor de mensen die dit echt zelf zouden willen doen;
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html

Is welliswaar op een 205 16v, maar het gaat om het idee.
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

hmmmmmmmm daar moet ik nog maar eens goed over nadenken als der nog zoveel bij komt kijken. 8)

Maaruh zou wel vet wezen >-)
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Anonymous

marcel16v schreef:Voor de mensen die dit echt zelf zouden willen doen;
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html

Is welliswaar op een 205 16v, maar het gaat om het idee.
Wow vet project...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Te stoer ja. Lekker braaien en bakken 8)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

marcel16v schreef:
Tom schreef:JL heeft volgens mij nog een adresje waar het (stukken) goedkoper kan. met alle onderdelen erbij
Meer info graag!!!!!!!!

Die kit die fastchip verkocht draaide ook maar op iets van 0.4 bar. Maar is het niet verstandiger dat als je je blok toch moet reviseren, er gelijk een 2 liter in te hangen.
die info moet JL maar geven, die weet ik niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Zonder de compressie te verlagen kun je tot 0.6 bar gaan. En reken maar dat het dan hard gaat!

Mijn volgende project wordt een gewone Corsa met een 2.0 8V blok met een turbo. Het wordt een "low budget" project, dus lekker zelf beunen. Gewoon om meer ervaring op te doen. Ik ga wel de compressie verlagen en het blok reviseren. Ik ben al in onderhandeling over een blok. :p
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Xedrah schreef:Zonder de compressie te verlagen kun je tot 0.6 bar gaan. En reken maar dat het dan hard gaat!

Mijn volgende project wordt een gewone Corsa met een 2.0 8V blok met een turbo. Het wordt een "low budget" project, dus lekker zelf beunen. Gewoon om meer ervaring op te doen. Ik ga wel de compressie verlagen en het blok reviseren. Ik ben al in onderhandeling over een blok. :p
Hey Xedrah, ken jij Dicky Nieboer ook uit Hoogezand? Hij rijdt in een zwarte/paarse Kadett GSI met turbo.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ik heb hem wel eens gesproken, ja.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

ramon16V schreef: en zonder turbo kan je uit een 1.8 16v ook redelijk wat vermogen halen als je centen zat hebt dan zou ik toch maar beginnen met gesmede zuigers

groeten ramon16V
Gesmede zuigers is wel een van de laatste dingen die je kan laten doen, beter begin je eerst met blueprinten en dan ga je verder, heb je meteen een goede basis.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ramon16V schreef:het is allemaal leuk en aardig zo een turbo,zou er graag 1 erop willen hebben.ik heb gehoord dat de zuigers niet tegen de hitte kunnen en dus werd er gezegd dat er gesmede zuigers in moeten
gesmede zuigers hebben als voordeel dat ze licht zijn, leuk voor toerenmotors dus, niet speciaal voor turbo's. Wel is 't zo dat 't vaak de goedkoopste manier is voor een custom zuiger.
rev it like a rental
Blue Thunder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22

Gesmede zuigers licht? Niet lichter dan gegoten zuigers....
Er wordt juist voor gesmede zuigers gekozen bij hogere thermische belastingen, niet specifiek voor hoge toerentallen. (Met een turbo heb je sowieso geen hoge toerentallen nodig om vermogen te kweken).

Hoe is het trouwens met je R5-project Menno. We hebben al een tijdje niets meer gehoord....
Wordt het nu een injectie-systeem i.p.v. de dubbele Weber? Of heb je nog grotere plannen >-)

Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Plaats reactie