ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
red_Turbo

heb wel is een corsa 2 liter 16v gezien maar dat gaat echt hard hoor. 260 halen ze soms. en met de remmen zit het dan ook wel goed hoor. denk maar niet dat je zo'n ding bijhoud met een clio of 21.

ding heeft zo veel power dat je niet eens normaal kunt weg rijden. slipt in de 5 nog
Jasper16v

slipt in de 5 nog ? dat geloof ik dus echt niet

qua pk/kg verhouding zijn er zat auto's die erover gaan en die slippen echt niet in de 5...of er moet ZO weinig druk zijn op de voorwielen
Xedrah

red_Turbo schreef:heb wel is een corsa 2 liter 16v gezien maar dat gaat echt hard hoor. 260 halen ze soms. en met de remmen zit het dan ook wel goed hoor. denk maar niet dat je zo'n ding bijhoud met een clio of 21.

ding heeft zo veel power dat je niet eens normaal kunt weg rijden. slipt in de 5 nog
Beetjeonzin.nl
Xedrah

Merijn.V schreef:Klinkt als een rap karretje.

Overigens zit ik voorlopig nog aan de 300 Nm bij 2000 toeren. :wink: Niet slecht voor een 1853 cc 16v. :D (Aan de krukas wel te verstaan, fabrieksopgave)
300 Nm? Ongeblazen? :lol:
Jasper16v

Xedrah schreef:

Overigens zit ik voorlopig nog aan de 300 Nm bij 2000 toeren. :wink: Niet slecht voor een 1853 cc 16v. :D (Aan de krukas wel te verstaan, fabrieksopgave)
turbo :wink:
Xedrah

Oh :p
red_Turbo

nou druk is een blokkie uit een r 21 in een 5 krijg je toch hetzelfde.

2.0 16v met 800 kilo toch.

met nat weer kon ie helemaal niet normaal rijden. maar ik zou zeggen nodig hem is uit op het opel forum voor een race als je denkt hem bij te houden.

hij zei dat ie porsche's en m3 kwijt reed.

had ik maar zo'n snel ding

kan natuurlijk allemaal gelul zijn. maar ja 180(toch) met 800 kilo ja is wel veel.
Xedrah

Jerk en ik kennen elkaar. Hebben nog niet tegen elkaar gereden. Kan altijd!
Denk niet dat ik degene ben die zich klaar moet maken voor de ondergang. :D
-Ray-
Contacteer:

red_Turbo schreef:nou druk is een blokkie uit een r 21 in een 5 krijg je toch hetzelfde.

2.0 16v met 800 kilo toch.

met nat weer kon ie helemaal niet normaal rijden. maar ik zou zeggen nodig hem is uit op het opel forum voor een race als je denkt hem bij te houden.

hij zei dat ie porsche's en m3 kwijt reed.

had ik maar zo'n snel ding

kan natuurlijk allemaal gelul zijn. maar ja 180(toch) met 800 kilo ja is wel veel.
R21 is een 2 liter 8 klepper
Immer wieder die verdammte Holländer
Ruud

Als je het 1.4 turbo blokje van een GTT eens goed aanpast. De motoren van die andere autotjes zijn ook niet orgioneel. Dan kun je makkelijk over de 200 pk heen kost wel een paar centjes maarja dan wist je wel zeker dat tie fukking snel is. En z,n opeltje niet z'n probleem meer is. Meschien zijn ze wel op topsnelheid wat sneller of je moet levens moe zijn , zie mezelf niet echt met 250 in een GTT over de weg karren.
red_Turbo

250 rij ik liever in geen van beide auto's of er moet airbag in zitten :D :lol: en een hele goede rolkooi
Merijn.V
Contacteer:

Xedrah schreef:

:D Nee, natuurlijk niet. V40 T4. Best leuk, maar je hebt ook wel 300 Nm nodig om een beetje weg te komen met zo'n zware bak.
Ruud

Met een hele groote bescherm engel.
Ruud

V 40 T4 leuke bakjes he we hebben erzelf eentje gehad mijn pa heeft hem weggedaan omdat het dorp en omstreken niet meer veilig was als ik erin zat. Wat kun je lekker knallen met z'n ding. Maar ik heb nu nog het genoegen om er elke dag aan te zitten ik werk bij NedCar is ook wel weer fijn. Voor de T4 is een V70 in de plaats gekomen is ook wel leuk.
Tom
Moderator
Car: MB

zijn zeker leuke autotjes. Wat minder maar vooral erg fijn is ook de 2.0T (lage druk).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jasper16v

ff volvo vraagje :)

ik ga in augustus met 4 man in een v70 2.4 t op vakantie, komt dat een beetje vooruit ? en enig idee wat de ruimte in zon auto is ?
Tom
Moderator

is een erg leuke motor en rijd best!! Mijn pa heeft een 850 met 2.5 20V (170PK) en dat rijd ook heerlijk voor vakantie ritten. Die dingen zijn zeker nog best rap!
Merijn.V
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:ff volvo vraagje :)

ik ga in augustus met 4 man in een v70 2.4 t op vakantie, komt dat een beetje vooruit ? en enig idee wat de ruimte in zon auto is ?
Zo'n ding rijd prima sportief met 4 man en volle belading, daarnaast voldoende ruimte voor 4 man plus bagage.
Ruud

V 70T is dat de lage druk he of is het de echte T5 wat maakt het ook uit ze hebben allebei dik over de 200 pk.Fijne vakantie auto een heel fijne ideaal voor op de autoweg. De T5 R had indertijd 274 pk nog een cippie erbij en je gaat over de 300 pk. Maar ze zijn toch allemaal begrenst op top snelheid 240/245 geloof ik. De eerste T4,s reden op het circuit onbegrenst tegen de 290 aan. Maar of de auto dat fijn vond. Ik weet dat er in het begin problemen waren met de T4 , als je er zo hard mee reed en je liet het gas los was je dakraam bv opeens weg (fijne airco). Dit komt doordat erbij die snelheden zoveel spanning op de carroserie komt dat deze vervormt doen alle auto's. Als de spanning dan ineens van het raam afgaat wilt deze nog wel eens kapot gaan.
Daarom is bv een ferrari relatief ook zwaar omdat het chassis heel stijf moet zijn en heel veel spanningen moet opvangen.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Begint een beetje een vermoeiende topic te worden om te lezen.

Misschien dat er ook een "ACT: stoerdoenerij" geopend moet worden.
Tom
Moderator

je bent niet verplicht het te lezen
Ruud

Dat de tekst iets vermoeiend wordt oke maar het is wel de waarheid. En vergeet niet dat z'n volvo technische gezien voor de helft een renault is.
Merijn.V
Contacteer:

spir@l schreef:Begint een beetje een vermoeiende topic te worden om te lezen.

Misschien dat er ook een "ACT: stoerdoenerij" geopend moet worden.
Mijn auto vs andere auto is toch per definitie stoer doen??? Of zie ik dat verkeerd?
Merijn.V
Contacteer:

Ruud schreef:Dat de tekst iets vermoeiend wordt oke maar het is wel de waarheid. En vergeet niet dat z'n volvo technische gezien voor de helft een renault is.
En binnenkort waarschijnlijk nog meer, ik heb begrepen dat Ford volvocar gaat verkopen aan Renault.....
Roy
Moderator

Ik ben een hele goede bekende van Jerk en het is echt geen stoerdoenerij van hem. Ik kan hem met mn 5 tot de 180 goed voorblijven met mn 5 (1,6 bar) maar daarna is tie gewoon echt weg.

En 250 haalt ie echt wel. Ben ooit mn rijbewijs kwijtgeraakt toen ik in die corsa reed. Toen reed ik voor een politie volvo t-5 R. Die was helaas voor hem langzamer als mij. :D

Helaas hadden hun meer pret toen ik mn roze briefje in kon leveren :(
5 GT Turbo '88 GT5
clio_rally
Contacteer:

Normaal klaag ik nooit zo over topics, maar dit wordt echte prut. Ga dan kijken wie de grootste lul heeft of zo :wink: , al dat gepraat over wie sneller is... :-*

Gijs

PS: (NONSENS-MODE)Daarbij zie ik jullie toch nooit voor me rijden en al die races volgen in de spiegel van mijn integrale is gewoon niet lachen... >-) (/NONSENS-MODE)
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Marcel B.

Dit topic is gewoon bedoeld om te patsen (en om je afgang te vertellen, als je dat kan)
Don't walk the grass... smoke it
*Stephan_RSI*

Laatst nog een BMW 3.20 achternagezeten. Stonden bij een stoplicht, was 1 baans. Hij volgas weg en ik erachteraan. Hij had wel een automaat en maar trappen die bmw, maar hij kwam lang niet bij me weg :D. En dan bij de volgende stoplicht gewoon doen en relaxed zitten alsof hij geen gas had gegeven :lol:. Daar kan ik vaak om lachen, want ik weet dat hij zich dan gewoon kut voelt >-).

Stephan
spir@l
Contacteer:

reactie mijnerzijds word verkeerd geinterpeteerd.

1) ik zei al, dat die jerk een bekende was hier en dat ik wel geloof dat dat ding van hem hard gaat.

2) stoerdoenerij is niets mis mee.(daar gaat de hele topic immers over) maar het is zoveel extra stoer geouwehoer eromheen wat het vermoeiend maakt.

3) dit sloeg al helemaal niet op het Volvo-verhaal.

4)er had misschien ook wel een :wink: bij mn opmerking gemoeten.

5)idd, ik hoef t niet te lezen. En nu laat ik me toch ook weer verleiden tot een reactie mijnerzijds wat alleen maar weer meehelpt aan de verloedering van deze topic.

Nou, om t goede voorbeeld van Stephan dan maar te volgen...

Dit weekend een irritante jongeman zwaar vernederd toen hij in zijn ford focus aan mn bumper probeerde te kleven.
lekker langzaam gaan rijden.( >-) )
terugschakelen.
gas op de plank.
turbo slaat in.
5 auto's voorsprong.
:D op je gezicht tot de volgende rotonde.
gas los op 5000 toeren.
:D op je gezicht van de heerlijke ploppen uit de uitlaat.

En nee. idd niet echt een prestatie.
Maar dat doet de pret voor mij niet veel drukken.
Jerk

Het spijt me als mensen denken dat het stoerdoenerij van mij is.

De meeste mensen kennen mij hier wel en ik ben vaak genoeg mee geweest met mijn Opel naar Renault meetings.

En de meeste mensen hebben toch wel een keer naast me gereden op de snelweg.
En mijn wagentje is toch wel vrij rap.
Ik heb ongeveer 180 PK schat ik en dat bij 800 kilo gewicht.

Vraag maar na bij Roy want die gozer ken ik nogal vrij goed.
Net zoals Chris enz enz.

En als jullie het niet geloven dan komen jullie gezellig een keer langs Waddinxveen en dan gaan we even een stukje "toeren"

Grtz Jerk
Laatst gewijzigd door Jerk op ma 23 jun 2003 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

spir@l schreef:En nee. idd niet echt een prestatie.
Maar dat doet de pret voor mij niet veel drukken.
het zijn de kleinde dingen die het doen

ik kan persoonlijk veel plezier hebben in het dichtrijden van gaten in bochten achter auto's die veel sneller zijn dan ik. Gewoon door goed sturen en een beetje lef op de bumper komen van zo'n herrie golfje oid. Ff laten zien hoe je echt moet rijden ;)
catrinus

Tis geen stoerdoenerij jerk. Ik weet ook dat jou corsa snel is. Alleen zijn er een paar mensen hier op het forum die een erg hoge dunk van hunzelf en hun auto hebben. En ze rijden niet in een opel of vw.
There will be plenty of time to rest when your dead
Merijn
Über-Spammer

Als het woord Volkswagen of Opel genoemd wordt, dan is het bij sommige mensen per definitie al langzaam en lelijk... Helaas ( ;) ) is dat niet zo. :)
Marcel B.

Ach heb niet zoveel problemen met meerderen te erkennen, respect is everything...
Don't walk the grass... smoke it
hitman

ik heb ook niets tegen die merken,zal leuk worden: elke dag met tegen zin aan die v.w.'s moeten werken :D
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Gesloten