Originele gtt stickers

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Alleycat
Contacteer:

Wie o wie kan mij vertellen of die originele stickers ( aan de zijkanten ) Nog in de handel zijn?
Waar kan ik deze halen en wat kosten ze?
Ik wil mijn gtt uiterlijk helemaal in de originele staat herstellen!
Als ik hem ga overspuiten , gaan die stickers er natuurlijk vanaf.... :wink:
-Ray-
Contacteer:

daar is al eens een topic over geweest, ik mis namelijk ook een stukje op me voorscherm.

je schijnt ze bij de dealert te kunnen bestellen, maar dan ga je schrikken van de prijs.... en namaak wordt nooit zo mooi denk ik?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

Ze zijn nu niet meer te bestellen en prijzen waren echt in de honderden guldens.

Of je moet ze na laten maken bij de stickerboer, maar dat kost ook weer de nodige centen.
Het kan evenmooi, maar daar hangt wel een prijs aan ;)
Rudo

Steven (Fiets) schreef:Of je moet ze na laten maken bij de stickerboer, maar dat kost ook weer de nodige centen.
Dat kan niet, die stickers zijn namelijk bedrukt in zeefdruk. Dat doet een drukkerij echt niet voor één set.
Steven
Car: M536

Niet voor 1 set, maar het kan wel :)
Stefijn

Rudo schreef:
Steven (Fiets) schreef:Of je moet ze na laten maken bij de stickerboer, maar dat kost ook weer de nodige centen.
Dat kan niet, die stickers zijn namelijk bedrukt in zeefdruk. Dat doet een drukkerij echt niet voor één set.
Dat doet een zeefdrukkerij gewoon als jij dat vraagt, geen enkel probleem. Ook één set :)
En dat is niet extreem duur, je betaald zeefkosten, machinestelkosten en kosten per sticker.
Uiteraard wordt het per sticker een heel stuk goedkoper als je van diezelfde zeef er meer laat maken, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet één enkele set kunt laten maken.

Meestal kun je zelfs de zeef laten bewaren (of zelf meenemen) zodat andere mensen bij die drukkerij ook stickers kunnen laten maken van dezelfde zeef (zonder de zeefkosten dus)
Alleycat
Contacteer:

Stefijn schreef:
Rudo schreef:
Dat doet een zeefdrukkerij gewoon als jij dat vraagt, geen enkel probleem. Ook één set :)
En dat is niet extreem duur, je betaald zeefkosten, machinestelkosten en kosten per sticker.
Uiteraard wordt het per sticker een heel stuk goedkoper als je van diezelfde zeef er meer laat maken, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet één enkele set kunt laten maken.

Meestal kun je zelfs de zeef laten bewaren (of zelf meenemen) zodat andere mensen bij die drukkerij ook stickers kunnen laten maken van dezelfde zeef (zonder de zeefkosten dus)
zijn er nog meer mensen geinterresseerd?
Dan laat ik gewoon een offerte voor een x-aantal maken, dan kunnen we er meer laten drukken voor minder!
Rudo

Stefijn schreef:
Rudo schreef:

Tuurlijk Stefijn, als je het zo bekijkt...
Je vergeet even voor het gemak dat de sticker opnieuw gemaakt moet worden in DTP, uitgedraaid op film en dan kun je eens gaan denken aan het maken van de zeefdrukraampjes. Als je dan alles aan kosten bij elkaar optelt verzeker ik je dat je voor dat geld een leuke GT kunt kopen :p

En met "het kan niet" bedoel ik eigenlijk dat de stickers niet uit folie gesneden kunnen worden omdat er een verlooopraster in de sticker zit.
Stefijn

O, ik denk ik werk in de drukkerswereld dus ik zal er wel verstand van hebben, maar blijkbaar niet of zo :lol:

Effe serieus, voor een paar stickers (excl het máken van het bestand) ben je maximaal 100-150 euro kwijt bij de zeefdrukker om de hoek, en dat is al duur. Incl. bestandsverwerking, film- en zeefkosten (meestal zit dat in één prijs hoor, 30-60 euro). Bestandje maken is niet zo moeilijk, ik denk dat ik daar een half uurtje over zou doen.

Is precies hetzelfde als een T-shirtje laten bedrukken, als jij wil wordt dat er slechts 1 en dat kost je echt geen 100 euro

Overigens kun je tegenwoordig ook duurzaam stickers laten printen. Dat kost echt geen drol, en dan ben je ook niet gebonden aan de beperkingen die zeefdruk kent (niet dat dat er nou zo veel zijn).
Aantal kleuren maakt dan niks meer uit, en dan heb je voor 50 euro oid je sticker.
Daarvoor moet je bij de betere beletteraar zijn, hier bijvoorbeeld, effe op google gezocht:

http://www.metro-zeefdruk.nl/

Prijzen autostickers in 4 kleuren geprint: 80 euro per m2
Laatst gewijzigd door Stefijn op zo 22 jun 2003 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

stefijn haal ff die eerste opmerkin uit je post
ik baal bij het lezen dat ik geen moderator ben
en dat valt me helaas wel meer bij je op
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Stefijn

Nou, dat was een beetje sarcasme in reactie op het de opmerking "je vergeet even voor het gemak". Hoe weet hij nou of ik dat vergeet? Hij gaat er gewoon vanuit dat ik geen kennis van zaken heb als ik de moeite heb om hier wat info neer te pennen voor iemand die stickers zoekt.

Het is over en weer vast niet persoonlijk bedoeld :)
Rudo

Stefijn schreef:Nou, dat was een beetje sarcasme in reactie op het de opmerking "je vergeet even voor het gemak". Hoe weet hij nou of ik dat vergeet? Hij gaat er gewoon vanuit dat ik geen kennis van zaken heb als ik de moeite heb om hier wat info neer te pennen voor iemand die stickers zoekt.

Ik zeg niet dat je geen kennis van zaken hebt, ik denk alleen dat je de tijd die men nodig heeft om die sticker op te maken in DTP lichtelijk onderschat. En ik weet ook wat een uurtje DTP kost, er zijn meer mensen die in het Grafische werkzaam zijn (geweest).

Enne... het is inderdaad niet persoonlijk. :) Er zijn alleen te veel mensen die denken dat die stickers wel even makkelijk uit een stickerfolie gesneden kunnen worden terwijl er een verloopraster in zit. :p
Alleycat
Contacteer:

Rudo schreef:
Stefijn schreef:Nou, dat was een beetje sarcasme in reactie op het de opmerking "je vergeet even voor het gemak". Hoe weet hij nou of ik dat vergeet? Hij gaat er gewoon vanuit dat ik geen kennis van zaken heb als ik de moeite heb om hier wat info neer te pennen voor iemand die stickers zoekt.

Ik zeg niet dat je geen kennis van zaken hebt, ik denk alleen dat je de tijd die men nodig heeft om die sticker op te maken in DTP lichtelijk onderschat. En ik weet ook wat een uurtje DTP kost, er zijn meer mensen die in het Grafische werkzaam zijn (geweest).

Enne... het is inderdaad niet persoonlijk. :) Er zijn alleen te veel mensen die denken dat die stickers wel even makkelijk uit een stickerfolie gesneden kunnen worden terwijl er een verloopraster in zit. :p
Maar al met al, het was niet mijn bedoeling om een E-fight te starten, maar gewoon te vragen of het haalbaar is ja/nee.
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar bovengenoemde drukker, ben benieuwd wat er uit rolt.
Als het nou haalbaar is, herhaal ik mijn vraag, zijn er dan nog meer mensen die interresse hebben in die stickers, want ik heb er een hoop zien rondrijden die overgespoten waren en dus geen stickers op de zijkanten.
Als er meer mensen dit willen is het voor allemaal goedkoper als we 'groot' inslaan.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ik ben geen gegarandeerde afnemer, maar ik zou wel graag willen weten wat een set kost.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
GTT__Geert

Bas schreef:Ik ben geen gegarandeerde afnemer, maar ik zou wel graag willen weten wat een set kost.
Geld ook voor mij :)
don't be a fool, wrap your tool
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Btw, ik heb wel eens bedragen van 450 gulden voorbij zien komen meen ik.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Alleycat
Contacteer:

Bas schreef:Btw, ik heb wel eens bedragen van 450 gulden voorbij zien komen meen ik.
ik laat gewoon een prijsopgave maken en dan horen jullie het wel...
Turbo Marco

Ook ik heb vrijblijvende interesse...
Mijn Gt wordt volgend jaar ook,als alles goed gaat tenminste,overgespoten.
En die stickers waren orgineel id. verschrikkelijk duur(was ik helaas ook al een aantal jaren geleden achter gekomen met mijn eerste Gt).
Dus ik ben zeer benieuwd hoe hoog,of laag,de prijs gaat uitvallen.

Hou ons op de hoogte!! 8)

Greetz Marco >-)
Mrtn
Car: R5GTT

Ohwww, ik heb ze er 2 weekjes terug afgegumt omdat ik ze niet mooi vond :lol:
Mrtn = Maarten
Goof

-Ray- schreef:daar is al eens een topic over geweest, ik mis namelijk ook een stukje op me voorscherm.
Ik ook nog steeds :(
Heb (ook) nooit de moeite genomen het er helemaal af te halen. Dus... prijsopgaaf is wel interressant. :)

Volgende probleem is dat er vesrchillende stickers zijn :(
Alleycat
Contacteer:

Goof schreef:
-Ray- schreef:daar is al eens een topic over geweest, ik mis namelijk ook een stukje op me voorscherm.
Heb (ook) nooit de moeite genomen het er helemaal af te halen. Dus... prijsopgaaf is wel interressant. :)

Ik zie dat jij een phase 1 hebt en ik wilde inderdaad phase 2 stickers laten drukken...
Misschien is er wel zoveel animo voor, dat ik gewoon twee soorten kan laten drukken...
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Voor de phase 1 meld ik me ook aan :)
.:: TurboPowerr ::.
Alleycat
Contacteer:

Tino schreef:Voor de phase 1 meld ik me ook aan :)
Ik heb dan denk ik wel een voorbeeld nodig, om aan die lui te geven, anders weten ze niet eens wat ze moeten drukken en kunnen ze ook niet zeggen hoeveel het kost.
laguna2
Contacteer:

Heb eventueel ook wel interesse..
Rudo

Alleycat schreef:
Goof schreef:

Ik zie dat jij een phase 1 hebt en ik wilde inderdaad phase 2 stickers laten drukken...
Misschien is er wel zoveel animo voor, dat ik gewoon twee soorten kan laten drukken...

Zoals Goof ook al aangeeft: er waren voor de fase 2 al minimaal 3 verschillende stickers, dit had te maken met de kleur van de auto. En ik spreek uit ervaring :evil:
Goof

Toch nog even verder gaande op evt. verschillen toch oude topic even opgedoken;
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... ht=sticker
Rudo schreef:
Zeeuw schreef:
Tom schreef:die stickers zijn wel in de kleur van de auto !!!! Dus zomaar een serie maken is niet zo makkelijk als het lijkt
Onzin, is gewoon een blanco sticker met witte text waar je de kleur van de auto doorheen ziet.
Vergeet het maar!!!!!!

Let op!: ze zijn (waren!) dus in verschillende versies verkrijgbaar!! Op een rode GT zaten dus andere stickers dan op een witte en ook weer anders dan op een Miami-blauwe (zeg maar de kleur van Stefijn). Hier ben ik samen met Martijn Santen ooit proefondervinderlijk achter gekomen. Ook de Renault-dealer zelf stond raar te kijken. (In het kort: aan één kant schade, kon alleen een set van twee stickers krijgen, nadat de sticker aangebracht was op de opnieuw gespoten zijde was er duidelijk verschil zichtbaar met de originele sticker aan de andere kant, deze was namelijk veel grijzer. Zit namelijk een verloopraster in. Renault deed niet moeilijk en gaf het geld terug. Ze hebben nog geprobeerd de juiste sticker te bestellen, maar kregen wéér de verkeerde opgestuurd. Volgens Renault was dat nog de enige die ze konden leveren, en dit is zoŽn 6 jaar geleden geweest).

Let dus goed op met wat je gaat bestellen/ laten maken!
dus...... ;)
Goof

Ah, Rudo zelf meldde zich ook al ;):)
Stefijn

Op mijn auto zijn de letters/strepen lichtgrijs, de rest van de sticker bedekt dus ongeveer de onderste helft van de deuren van achterspatbord tot voorspatbord.
Dat deel is bedrukt in een egaal blauw vlak volgens mij, maar dat moet ik even bekijken op mijn auto.

Zie hier:
http://www.zakraket.staghosting.com/gal ... zr0042.jpg

Edit: dat heb ik niet juist. Op mijn auto is voor zover ik kan zien (maar ik ga natuurlijk geen stukje lospeuteren) de gehele sticker doorzichtig met daarop een niets voorstellende bedrukking (strepen/letters) in lichtgrijs met een vrij grof verloopraster.
De donkere en verlopende tint van het blauwe vlak wordt volgens mij veroorzaakt door een soort van lichtbreking in de doorzichtige laag. Door die laag heen kan ik gewoon de metallic lak zien (of het moet in metallic bedrukt zijn, lijkt mij sterk, maar nogmaals ik ga m niet loshalen), bovenin is het vrij donker, onderin is het precies de kleur van de lak afhankelijk van hoe je het bekijkt. Ik zie iig geen bedrukking op dat grote vlak

Ik vermoed dat dat op een rode auto gelijk is (ook witte letters op doorzichtige ondergrond).
[img]http://www.gtt.web1000.com/GTT%200306.jpg[/img]

Volgens mij is op een witte en grijze GTT de bedrukking als volgt:

Witte GTT
- rode letters/strepen met verlooptint
- verlooptint van zwarte of donkerder grijze inkt over de gehele lengte (heb geen pics van een witte GTT)
[img]http://www.gtt.web1000.com/GTT%200130.jpg[/img]

Grijze GTT
- rodde letters/strepen met verlooptint
- verlooptint van lichtgrijze of witte inkt over de gehele lengte

Grijze GTT, letters niet zo goed te zien, wel de witte verlooptint over de hele lengte
[img]http://www.fkreklame.nl/albums/ringfoto ... .sized.jpg[/img]

In dat geval zijn de stickers voor een rode en blauwe GTT minder duur, want slechts in 1 kleur bedrukt.

Het kan echter ook zijn dat de stickers van een witte alleen in rood bedrukt zijn en dat de folie voor de donkere tint zorgt.

Het lijkt mij iig sterk dat ze een sticker in de kleur van een metallic lak gaan bedrukken als je ook een doorzichtige sticker kunt gebruiken die hetzelfde effect heeft! Maar om dat zeker te weten moet je er één los hebben

Tevens is het wisselen van één kleur naar de andere niet zo extreem duur: ze hoeven alleen de zeef even schoon te maken en de inkt te mengen, that's it
laguna2
Contacteer:

shit, er zit natuurlijk verschil in phase 1 en phase 2. Over wat voor stickers praten we eigenlijk?
Tom
Moderator
Car: MB

@ Stefijn. Mijn grijze GTT had andere stickers als die van Ray. Voor de grijze heb je dus al twee soorten iig. Die van mij waren wel grijs in dezelfde kleur als de auto en waren niet doorzichtig meen ik maar echt in de kleur van de auto !!!

[img]http://members.home.nl/t.hofkens/GTT%20 ... %20480.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Goof

Stefijn schreef:Grijze GTT, letters niet zo goed te zien, wel de witte verlooptint over de hele lengte
[img]http://www.fkreklame.nl/albums/ringfoto ... .sized.jpg[/img]
Dit ziet er hetzelfde uit als mijn met. blauwe phase 1 (miami blue).
Of is deze grijze een phase 1 met phase 2 bumper (net als bij mij) :)
laguna2
Contacteer:

de mijne zien er zo uit:

[img]http://home.planet.nl/~jrijthov/gtt.jpg[/img]

Zijn allemaal kleine blokjes ipv egale grijze baan.
Goof

Volgens mij bedoelt Stefijn dat ook (vwb de grijze GT). :)
Turbo Marco

laguna2 schreef:de mijne zien er zo uit:

Zijn allemaal kleine blokjes ipv egale grijze baan.
Voor deze stickers,phase 1,heb ik ook vrijblijvende interesse.

Ps.gaaf gttje! 8)

Greetz Marco. >-)
Dennis VK

laguna2 schreef:de mijne zien er zo uit:
Ik moet zeggen dat je Phase I er verdomd goed uit ziet Laguna!
Plaats reactie