Afgelopen weekend zijn mijn vriendin en ik naar Groningen geweest. Was voor ons een rit van 217 Km en tijdens de rit kwamen een aantal vervelende en irritante dingetjes naar voren. Normaal zit ik niet zo vaak op de snelweg, maar ik wil eigenlijk toch dat de problemen met de wagen helemaal weg zijn. Getuige mijn problemen met de gasklepweerstand in het forum nl.techniek.motor

Anyways.. Het volgende is er aan de hand.
Bij 90 km/u tot 95 km/u hoor ik een zware brom/zoemtoon van achter vandaan komen.
Het geluid is niet te achterhalen als ik in de auto zit, kan van zowel rechts als links komen.
Toen ik op een aantal wegen reed, die goed ge-asfalteerd waren, voelde ik de auto "schudden" bij 50-60 Km/u.
Wat zou dit kunnen zijn?
En dan nog iets, eigenlijk hoort dit niet thuis in deze topic, maar ik heb geen zin om een nieuwe topic aan te maken

Bij 2800 toeren begint de motor een zwaar brommend geluid te geven, dit gaat gepaard met een versnellings-pook die staat te "dansen", weliswaar niet erg, maar toch op een manier dat je oog ernaar getrokken wordt als je aan het rijden bent.
Ook staat de pook te dansen, vlak voor het zoemen begint, dus op ongeveer 2700 toeren. Het gebrom verdwijnt als de motor sneller draait dan 3100 toeren.
Ik heb zelf al een theorie over dit gebrom en gedans, ik denk namelijk zelf dat het komt doordat de auto een half jaar geleden een nieuwe distributieriem heeft gehad en daarom de motor gekanteld moest worden en dus aan de rubber heeft gehangen. de motor is toen trouwens wel ondersteund!
Eventuele ideeen zou ik zeer handig vinden

Groeten, Richard