Motorinbouw 5GTT (Geert)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

GTT__Geert schreef:Oh ja.. wat martijn en ik gister nog tegen zijn gekomen is het volgende:

Achter op het blok, waar het spruitstuk overheen gaat stond wat in het blok gegrafeerd :)

Er stond iets van J-10-03 Leonardo. Zegt iemand dit iets?? het kan ook zijn dat dit blok getuned is en dat dit het teken van het bedrijf is.

Hmm misschien weten jullie er meer van :)
Als je die dingen op de sloop haalt zijn ze vaak gegraveerd als teken/merk van het bedrijf i.v.m. garantie.

mvg Sander
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

En ?? Geert , hoe is het na mijn vertrek verder gegaan??
Ik zal je een mailtje sturen over wat je naar mijn mening mag vervangen,
Maareh .....
Heeft de motor al gedraaid???
en daar bedoel ik mee zelfstandig zonder een sleutel op de krukaspoelie.. :wink:
Misschien is het een idee om mbv het schemaboek zelf een kabelboom te maken (solderen) uit een andere 5..
met de bijbehorende stekkers (orgineel)
En netjes ingetaped of in marterkabel
(geribbeld stuk plastic over een kabelbundel heen)

Van een 5 gtt is de motor boom niet zo groot en het staat wel zo netjes !!
Nu je alles zo netjes inbouwd, moet dat ook hoor !!!!
8)
Morgen gaat de grijze op naam...
Op de terugweg namelijk heb ik de deuk in de motorkap even vergroot doordat de sjorband losschoot...
M,n kap lijkt nu op die van een rekord diesel :lol: :lol: :lol:
groet jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nieuwe kabelboom bij Jeroen L met dikkere kabels als orgineel en alle bijbehorende relais is rond de 100 euro.

Dus misschien maar even een nieuwe kopen als deze echt rot is?
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Ook een idee , maareh ... geert zijn kabelboom is niet verrot ,
Dus hij mag zelf beslissen wat hij doet.

Ik zat zo te denken , ik zal morgen effe in m,n magazijn kijken want misschien heb ik hem zelf wel voor hem..
Ik heb vele jaren geleden heel veel dode stok opgekocht (niet courante onderdelen)
misschien zit hij daar wel bij!!

Nee , er is niet veel meer van over,
bijna alles is in de loop van de jaren gemonteerd op een van mijn projecten.
11 turbo 87
25 v6 89
25 baccara (fake) 89
en het nu lopende project (eigenlijk niet voor mij)
is de 25 v6 turbo 91 (fake want het geen turbo, maar geen verschil)

hoort wel op een gerestaureerde 5 :wink: gtt :wink: toch Geert
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:D

Hier ff een hele kleine up date.. morgen zal ik met foto's verslag doen.

Maar na je vertrek jasper, is het aardig gelukt nog.

Hij heeft zelfs al even gelopen :) Alleen zijn er nog 3 punten die niet goed zijn:

1. Hij schakeld niet. Dus waarschijnlijk iets met schakelstang? (hoe is dit op te lossen?)
2. De slang die van de waterpomp naar mijn turbo loopt is lek (koelslang)
3. Uitlaat zit er niet goed op, dus dit geeft me toch een geluidje :p (ff door reno laten doen denk)

Morgen geef ik een uitgebreid verslag. MAARRR het gaat de goeie kant op!!
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

FF snel een vraagie..

Ik heb al een search gedaan, maar toch krijg ik mijn schakelstang niet goed :-*

Het is als het goed is maar 1 stang. Als ik in zijn vrij heen en weer beweeg dan gaat ie bij de koppeling gewoon op en neer. Maar welke beweging moet deze stang nog meer maken.. en hoe krijg ik het voor elkaar dat ik weer kan schakelen??
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

ik wil verder sleutelen, weet niemand het?

Ik hoef alleen te weten, waar en hoe verstel ik de schakelstang? :-*
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Hier even het verhaal over de inbouw :D

We zijn op zaterdag begonnen met sleutelen, dus alles los halen etc.


[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto1.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto2.JPG[/img]

Nadat we alles los hadden gemaakt, hebben we de motor eruit gehezen met een soort kraan van mijn vader zijn bedrijf. Hiermee konden we de hele auto wel optillen, maar we hebben het simpel gehouden :p

[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto9.JPG[/img]

Nadat we het blok eruit hadden, zijn we alles gaan oversleutelen.
Om precies te zijn martijn is alles aan het overzetten geweest, want ik moest nog motorolie, versnellingsbakolie en koelvloeistof halen. Ook heb ik een nieuwe waterpomp gehaald :)
Een aantal nieuwe dingen op mijn blok:
Waterpomp
Motorsteun
Oliedrukmeter was zo goed als nieuw
Oiefilter uiteraard
De meeste slangen zijn nu goed (op 1 na)
Ook kwamen we erachter dat een aantal belangrijke hitteschilden aanwezig zijn :) Turbo wist ik al, maar ook de startmotor is goed beschermt

[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto4.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto3.JPG[/img]

Mijn oude blokkie
[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto5.JPG[/img]
Mijn nieuwe WHEAPON OFF CHOICE
[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto7.JPG[/img]

We hebben een heleboel problemen gehad, met het overzetten van een aandrijfas. Dat kreng wilde er maar niet af totdat martijn echt :( werd.. Boor erbij en een dikke moker.. resultaat:

[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto6.JPG[/img]

De volgende dag kwam ook Jasper (Jasper11turbo) helemaal naar den helder gereden om te helpen :D Ook een vriend uit Alkmaar was langsgekomen om ook een helpende hand te bieden. Met zijn 4ren hebben we toen het blok verder afgebouwd.. THANKS GUYS!!! :)

In de avond ben ik zelf nog even doorgegaan om de puntjes op de I te zetten..

[img]http://home.planet.nl/~west2465/Auto8.JPG[/img]

Vervolgens de banden er weer op en laten zakken dat ding. Toen ik wilde starten (spannend spannend) ging mijn olielampje niet branden :( dus ik den K*T, maar ik heb een aantal contactjes netjes vervangen dus ik heb deze omgedraaid bij mijn drukmeter en JEZZZ hij deed het.

Alle vloeistoffen waren aanwezig, maar natuurlijk nog niet verdeeld in het blok zelf. Dus eerst starten zonder bougies, blijven doorgaan totdat vanzelf het olielampje uitging.. PERFECT! toen bougies erin en starten..
Het ging even moeilijk, maar toen.. WWHHOOEEMMM lopen maar!! Nu wist ik al dat mijn uitlaat er niet lekker opzat en dat horen we nu dus ook.. Klinkt wel errug gaaf, maar het moet wel goed dicht.

In ieder geval het blokkie loopt!! maar ik ben nog niet helemaal klaar. De volgende punten moeten nog gebeuren:
* Uitlaat moet goed dicht
* Aandrijfas moet goed geborgt worden
* Schakelstang moet afgesteld (heeft alleen vrij)

Met deze punten ben ik nu druk bezig alleen ik weet niet precies hoe de schakelstang af te stellen.. dus alle tips en trucs zijn welkom!!

Tot zover :D
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:D Het probleem met de schakelstang is opgelost.

Ik heb alle versnellingen weer te pakken. Er zit een zelfborgend moertje op en wanneer je die net NIET helemaal vastdraait kan ie alle versnelling zonder probleem weer pakken :D
don't be a fool, wrap your tool
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

keedan! mooi werk 8)
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Haha, die foto,s komen mij wel bekend voor haha,

Ik vond het wel gezellig daar Geert ,
goeie lui.

Gelukkig zijn er geen foto,s gemaakt waar ik op sta :D :D met overall in die zon :wink:
Ben blij te horen dat de motor het doet !
Gister kon ik rtc niet op anders had ik gister al een reactie gegeven, maar...

Ben gisteravond de grijze 25 een beetje aan het nalopen geweest zodat ik daar niet stil mee kom te staan,
en die rode (niet die ene waar ik mee bij jou was maar een andere) (met airco)
Verder aan het afbouwen geweest...
ben nog heel veel ongein tegengekomen maar hij moet over twee weken af zijn !!
(als in apk goed)
Na de meeting gaat de grijze namelijk weer uit de verzekering..
Enneh over die rode waar ik nu mee bezig ben ..
Alle jesus, wat voor een beun daar aan gewerkt heb?? Ik kom zoveel tegen, niet leuk meer :(
Kroonsteentjes in een auto (afschieten moesten ze die lui!!)
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:D het was inderdaad erg gezellig Jasper.

Moeten we vaker doen, alleen niet met mijn auto :lol:

Ik probeer ook bij de meeting aanwezig te zijn.. Ik hoef nog maar 2 dingen te doen en dat is:

*uitlaat dichtmaken
*Aandrijfas goed borgen

Dan kan ik weer gaan rijden 8)

Ik heb nog wel een klein vraagje voor de kenners :wink: Hoe werkt de uitlaat.. is deze konisch of zit er een pakking tussen? Volgens mij is deze konisch, maar ik krijg het veertje niet op 1 van mijn bouten, daarom kan ik deze niet goed aandraaien. Morgen ga ik kijken of ik er een nieuwe bout op krijg (moet wel lukken denk ik)
Maar is de uitlaat konisch of nie?
don't be a fool, wrap your tool
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

yes er zit een conishe ring op en die maakt je uitlaat dicht.

volgende keer mijn auto maar...zorg ik dit keer voor de stoelen in de zon! :lol:
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Ja dat is goed.. :D

Wij houden op zijn tijd gewoon een SLEUTELmeeting, das ook gezellig en goed voor de auto's :)

Je staat goed op de foto's of niet martijn.. die blauwe overal kleed erg mooi af.. net echt! :wink:
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Martijnberk schreef:yes er zit een conishe ring op en die maakt je uitlaat dicht.

volgende keer mijn auto maar...zorg ik dit keer voor de stoelen in de zon! :lol:
oh ja vergeet de VROUWEN niet :lol:
don't be a fool, wrap your tool
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Martijnberk schreef:yes er zit een conishe ring op en die maakt je uitlaat dicht.

volgende keer mijn auto maar...zorg ik dit keer voor de stoelen in de zon! :lol:
ahh , die Martijn... :)

Ik vroeg mij al af wie dat nou was...
je kwam tenslotte in een Peug...

ik lees dat je een 5 gtl cabrio aan het ombouwen bent naar een gte cabrio..
netjes netjes :wink:

groet jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Martijntje kan nu nog wel ANONIEM door nederland tuffen.. Als hij in de cabrio gaat rijden, dan is het gelijk weer een heel ander verhaal :lol:

Ik vond het ook wel een leuk idee, om de cabrio van Martijn en mijn auto in dezelfde stijl te tunen.. De cabrio is echter ook zwart 8)
don't be a fool, wrap your tool
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

ja dan loop je andermans auto's te repareren en je eigen spul blijft liggen :lol:

nou ja andermans spul, het is natuurlijk bekend terrein die auto....na 5 jaar weer
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:) Ik ben vandaag aan de slag geweest met mijn uitlaat en deze is nu ook DICHT! :D

Nu alleen nog de aandrijfas borgen en dan ken ik weer karreh!!
don't be a fool, wrap your tool
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

gaat goed dus!
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Reken maar.. Het blokkie loopt erg mooi. Het is wel zeker dat het een phase 2 is, want hij loopt wat soepeler dan het vorige blokkie.

Maar ploffen doet ie nog steeds.. Ik moet wel wat gas blijven geven om hem aan te houden als ie koud is (welke GTT nou niet :p ) maar dan hoor ik al wat plofjes als ik het gas los laat..

Misschien de afstelling nog wat verbeteren?
don't be a fool, wrap your tool
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

afstelling niks aan doen, anders raak je alles kwijt (ploffen en het mooie starten...)

maar blij zat, hoe is de koppeling, goed?
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Koppeling voelt goed aan.. Ik heb er alleen maar mee heen en weer gereden op ons pad. Maar die is wel goed denk ik :)

Schakelt goed!
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Ik heb vanaviond ff kunnen rijden, maar hij loopt nog errug slecht.

Sationair blijft ie niet lopen en hij ploft bij het opschakelen. Nu hebben we wel de COschroef wat versteld en dat heeft wel iets geholpen tegen het ploffen, maar stationair blijft ie niet aan..

Hebben jullie nog suggesties?
don't be a fool, wrap your tool
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

jouw oude carburateur monteren.
Dit zonder aan een schroef te zitten van de carbu...
Hoor het wel hoe het gaat, je heb nog een (1 !!!!!) week :wink:
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Is al opgelost..

Het is trouwens mijn oude carb die erop zit.. Wat was nu het geval (niet lachen :( )

Ik had mijn overdrukventiel op de renix209 gezet.. en de daadwerkelijk slang die erop hoort.. die lag ernaast omdat we die hadden aangezien als overdrukventiel. Dus we hadden even gestart en het slangetje dicht en lopeh maar :D

Nu ben ik net terug van mijn proefronde en het rijd echt goed!!. hij is stiller dan mijn phase1 blok en rijd ook een stuk mooier. Phase 1 rijd wat onrustiger en de motor maakt wat meer herrie. Toch moet ik zeggen dat ik allebei de motoren erg goed vind..

Phase1 onrustig en staat in de startblokken om weg te sprinten
Phase2 rustig en soepel, totdat hij door heeft dat ie moet werken.. en dan :)

Ik heb uiteraard nog heel rustig aan gedaan, omdat de nieuwe olie nog wat zal moeten inslijten in het blok, maar het gaat goed!

Morgen ga ik ermee naar schagen, om martijn te helpen aan de turbo. Lekker ff een middagie sleutelen, dan schiet dat ook lekker op :)
don't be a fool, wrap your tool
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

olie inslijten?
Mrtn = Maarten
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Mrtn schreef:olie inslijten?
:wink: heb ik eens een goeie opmerking bedacht :lol:
don't be a fool, wrap your tool
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

heb jij trouwens wel je olie gepeild ?????
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Jasper11turbo schreef:heb jij trouwens wel je olie gepeild ?????
Yes sir.. zeker weten. Zo'n beetje 6X op een dag. Er bleef veel te veel inzitten dus dat heb ik er uitgehaald. Nu zit ie een MM onder het MAX.. perfect gewoon :D
don't be a fool, wrap your tool
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je praat nu over fase 1 en fase 2 alsof er een wereld van verschil tussen die blokken (origineel!) zat.

Maar die blokken zijn gewoon praktisch hetzelfde, qua basis dan.

Maar in praktijk is geen enkel blok hetzelfde, je oude blok was gewoon ver ingesleten en kwam wel lekker agressief in omdat alles iets te soepel draaide, daarom gaat het uiteindelijk ook stuk.

Maar geen enkele GT die hetzelfde rijd, ik heb nu in verschillende gereden en ze verschillen allemaal. De een klimt wat sneller onderin in toeren, de ander gilt het bovenin pas uit.
De een klapt meer als de ander etc. etc.

D'r is geen peil op te trekken dus :)
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Steven (Fiets) schreef:
D'r is geen peil op te trekken dus :)
wat voor pijl? :lol:
don't be a fool, wrap your tool
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

NAP :p
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Steven (Fiets) schreef:NAP :p
Naam
Adres
Plaats
>-)
don't be a fool, wrap your tool
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

GTT__Geert schreef:
Steven (Fiets) schreef:
D'r is geen peil op te trekken dus :)
wat voor pijl? :lol:
oliepeil :lol: :lol:

Was er al bang voor dat er teveel inzat,
komt ervan als je teveel wil te snel :(
gelukkig kon je het teveel eruit halen.
blijf het peil maar goed controleren, en vertrouw je peilmeter op het dashboard nooit.!!
Das een ongeveer meter.
je weet wel ... als het te laat is........

geen peil meer op te tr :wink: :D ekken
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Plaats reactie