heeft er iemand ervaring met koni instelbare schokbrekers met veren ?
Is het wat ?
koni instelbare schokbrekers
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als je goed de bocht door wil is het wat.
Koni is een van de beste schokdempers die er zijn.
Alleen ze hebben de reputatie dat het duur is. Maar ook dat valt opzich wel mee.
Als je dit laat monteren wel de auto goed laten uitlijnen, niet door een Kwik Fit ofzo
Koni is een van de beste schokdempers die er zijn.
Alleen ze hebben de reputatie dat het duur is. Maar ook dat valt opzich wel mee.
Als je dit laat monteren wel de auto goed laten uitlijnen, niet door een Kwik Fit ofzo
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ik heb ze onder mijn 19 zitten en ten opzichte van de Bilsteins die ik eerst had, viel het me erg tegen. Maar het ligt bij mij misschien ook aan de combinatie demper/veren. Let er ook ff goed op dat je ze makkelijk kunt verstellen. Dat lijkt heel simpel, maar bij mijn voordempers moet ik toch nog de bovenste bevestingsbouten van de veerpoten loshalen. Anders past de bijbehorende "sleutel/dop" er niet op.
Ze zijn relatief stug, zowel op de zachtste als de harde stand, maar ze rijden erg goed. Zijn inderdaad 1 van de beste schokdempers die er op de markt zijn.
Het verstellen is heel prettig, afhankelijk van je mood stel je de demping in, ideaal.
Het verstellen is heel prettig, afhankelijk van je mood stel je de demping in, ideaal.
-
Heb toch liever Coilovers......rijdt toch iets comfortabeler in zachte stand...hard is er geen beweging in te krijgenXedrah schreef:Ze zijn relatief stug, zowel op de zachtste als de harde stand, maar ze rijden erg goed. Zijn inderdaad 1 van de beste schokdempers die er op de markt zijn.

-
[img]http://www.stopstart.freeserve.co.uk/sm ... topic1.gif[/img]
He Xedrah jij ook hier??
[img]http://www.stopstart.freeserve.co.uk/sm ... smile4.gif[/img]
He Xedrah jij ook hier??

[img]http://www.stopstart.freeserve.co.uk/sm ... smile4.gif[/img]
ben zeer tevreden over mijn Koni's 

ik heb apex veren op konidempers...werk goed, maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal...eerste auto heVosje schreef:en apex dan wat zijn de meningen hier over?

Even afgezien van de ervaringen ermee weet iemand hoeveel
het ongeveer kost om de dempers van een 5 gte te
vervangen door die verstelbare koni's ik kan nmlk
nergens prijzen vinden daarvan.
kan improve je daar geen idee van geven?Remco T. schreef:Even afgezien van de ervaringen ermee weet iemand hoeveel
misschien wel ja en moet binnekort toch even naar
Biesheuvel voor spacers kan ik het gelijk ff vragen
als ik er ergen in heb.
Biesheuvel voor spacers kan ik het gelijk ff vragen
als ik er ergen in heb.
Voor kosten ze 180 euro p/st incl.btw, achter kan ik niet vinden, als ze er zijn zit dat denk ik rond de 130 euro p/st.Remco T. schreef:Even afgezien van de ervaringen ermee weet iemand hoeveel
-
wil ze onder mijn twingo gaan gooien als ik hem hou
Hou er wel rekening mee dat het stug is zelfs op de zachtste stand, na verloop van tijd gaat alles trillen in de auto.Twingo Sport schreef:wil ze onder mijn twingo gaan gooien als ik hem hou
Als je het alleen voor de verlaging doet en niet voor de prestatie dan kan je ook kijken naar een set van Intrax of Apex, is vele malen goedkoper en rijdt net zo goed.
-
- Car: Renault Clio III RS
moet je bij gele koni's altijd verlagingsveren hebben,of kan je deze ook gebruiken met de orginele veren.Ik heb nl gele koni's met orginele veren en het lijkt net of de veren niet goed vast zitten.Telkens als je stuurt hoor je de veren.Ik heb ze nu 1 jaar eronder maar heb er pas 2 maanden last van iemand?????
gr antoine
gr antoine
Met orginele veren kan je dat probleem hebben, tis altijd lastig, de één heeft het wel en de ander niet.superkitcar schreef:moet je bij gele koni's altijd verlagingsveren hebben,of kan je deze ook gebruiken met de orginele veren.Ik heb nl gele koni's met orginele veren en het lijkt net of de veren niet goed vast zitten.Telkens als je stuurt hoor je de veren.Ik heb ze nu 1 jaar eronder maar heb er pas 2 maanden last van iemand?????
gr antoine
-
- Contacteer:
Ik heb er ook gele koni's onder zitten (zaten er onder toen ik hem kocht) en volgens mij zijn het ook verstelbare (tenminste dat zei 5GTE tegen mij) hoe kan ik dat zien en als dat het geval is heeft dan miss iemand toevallig nog zo'n stelsleutel over? die heb ik namelijk niet 

-
- Car: Renault Clio III RS
heb je deze[img]http://www.koni.com/_cars/_suspension/i ... ion_02.jpg[/img]Hooliead schreef:Ik heb er ook gele koni's onder zitten (zaten er onder toen ik hem kocht) en volgens mij zijn het ook verstelbare (tenminste dat zei 5GTE tegen mij) hoe kan ik dat zien en als dat het geval is heeft dan miss iemand toevallig nog zo'n stelsleutel over? die heb ik namelijk niet
of deze[img]http://www.koni.com/_cars/_sport/images ... r_gelb.jpg[/img]
bovenste zijn in hoogte verstelbaar onderste alleen hardheid. ik ga miss voor deze[img]http://www.ast-suspension.com/images/sh ... tline2.gif[/img]
dus dan zijn mijn koni's tekoop.
gr antoine
bij mij zit er bovenop de demper, dus in de motorruimte zeg maar een klein rechthoekig palletje wat je rond kunt draaien om de hardheid te verstellen...
Precies! Alleen de dop die daarop past kan er bij mijn alleen op als ik de veerpoot loshaal. lekker handig~Haas~ schreef:bij mij zit er bovenop de demper, dus in de motorruimte zeg maar een klein rechthoekig palletje wat je rond kunt draaien om de hardheid te verstellen...

das kut idd...kun je m niet gewoon verstellen met een tangetje? Dat palletje bij mijn dempers zijn denk ik lxbxh: 6x2x4mm ofoz?Arjen schreef:Precies! Alleen de dop die daarop past kan er bij mijn alleen op als ik de veerpoot loshaal. lekker handig~Haas~ schreef:bij mij zit er bovenop de demper, dus in de motorruimte zeg maar een klein rechthoekig palletje wat je rond kunt draaien om de hardheid te verstellen...
-
- Contacteer:
ja die heb ik dus ook en ik vroeg me af of er miss iemand voor mij zo'n stelsleuteltje had liggen. Ik kan er wel met een tang aan gaan lopen kutten maar straks breekt er iets af ofzo vandaar dat uik dat nie zo zie zitten~Haas~ schreef:bij mij zit er bovenop de demper, dus in de motorruimte zeg maar een klein rechthoekig palletje wat je rond kunt draaien om de hardheid te verstellen...
zie kun je misschien wel bij koni bestellen? ff naar de local dealer toe??
-
- Contacteer:
iemand miss in de buurt van breda die wel zo'n sleuteltje heeft ik moet mijn veren namelijk harder zette en als iemand in de buurt zo;n sleuteltje heeft kan ik da miss wel ff daar terplekke doen?
-
- Contacteer:
iemand die morgen naar Hellevoetsluis gaat die zo'n sleuteltje heeft? het moet echt snel gebeuren namelijk heb al 1 spatbordverbreder erop gaar gereden namelijkHooliead schreef:iemand miss in de buurt van breda die wel zo'n sleuteltje heeft ik moet mijn veren namelijk harder zette en als iemand in de buurt zo;n sleuteltje heeft kan ik da miss wel ff daar terplekke doen?

Alvast bedankt