koni instelbare schokbrekers

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Twingo Sport

heeft er iemand ervaring met koni instelbare schokbrekers met veren ?

Is het wat ?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

als je goed de bocht door wil is het wat.

Koni is een van de beste schokdempers die er zijn.

Alleen ze hebben de reputatie dat het duur is. Maar ook dat valt opzich wel mee.

Als je dit laat monteren wel de auto goed laten uitlijnen, niet door een Kwik Fit ofzo
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arjen

Ik heb ze onder mijn 19 zitten en ten opzichte van de Bilsteins die ik eerst had, viel het me erg tegen. Maar het ligt bij mij misschien ook aan de combinatie demper/veren. Let er ook ff goed op dat je ze makkelijk kunt verstellen. Dat lijkt heel simpel, maar bij mijn voordempers moet ik toch nog de bovenste bevestingsbouten van de veerpoten loshalen. Anders past de bijbehorende "sleutel/dop" er niet op.
Xedrah

Ze zijn relatief stug, zowel op de zachtste als de harde stand, maar ze rijden erg goed. Zijn inderdaad 1 van de beste schokdempers die er op de markt zijn.
Het verstellen is heel prettig, afhankelijk van je mood stel je de demping in, ideaal.
Daaf (Davy)

Xedrah schreef:Ze zijn relatief stug, zowel op de zachtste als de harde stand, maar ze rijden erg goed. Zijn inderdaad 1 van de beste schokdempers die er op de markt zijn.
Het verstellen is heel prettig, afhankelijk van je mood stel je de demping in, ideaal.
Heb toch liever Coilovers......rijdt toch iets comfortabeler in zachte stand...hard is er geen beweging in te krijgen :D. Magoed, misschien gaat Koni wel langer mee....
Haas
Car: Megane RS

ben zeer tevreden over mijn Koni's :D
Vos

en apex dan wat zijn de meningen hier over?
Clio 16v.....
Xedrah

ClioCharly schreef: He Xedrah jij ook hier?? :lol:
Uh, ja. Op bijna elk auto-forum wel. :)
Heb ik het genoegen u te kennen?
Haas

Vosje schreef:en apex dan wat zijn de meningen hier over?
ik heb apex veren op konidempers...werk goed, maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal...eerste auto he :)
Remco T.
Contacteer:

Even afgezien van de ervaringen ermee weet iemand hoeveel
het ongeveer kost om de dempers van een 5 gte te
vervangen door die verstelbare koni's ik kan nmlk
nergens prijzen vinden daarvan.
Haas

Remco T. schreef:Even afgezien van de ervaringen ermee weet iemand hoeveel
kan improve je daar geen idee van geven?
Remco T.
Contacteer:

misschien wel ja en moet binnekort toch even naar
Biesheuvel voor spacers kan ik het gelijk ff vragen
als ik er ergen in heb.
RO 16v

Remco T. schreef:Even afgezien van de ervaringen ermee weet iemand hoeveel
Voor kosten ze 180 euro p/st incl.btw, achter kan ik niet vinden, als ze er zijn zit dat denk ik rond de 130 euro p/st.
Twingo Sport

wil ze onder mijn twingo gaan gooien als ik hem hou
RO 16v

Twingo Sport schreef:wil ze onder mijn twingo gaan gooien als ik hem hou
Hou er wel rekening mee dat het stug is zelfs op de zachtste stand, na verloop van tijd gaat alles trillen in de auto.

Als je het alleen voor de verlaging doet en niet voor de prestatie dan kan je ook kijken naar een set van Intrax of Apex, is vele malen goedkoper en rijdt net zo goed.
antoine
Car: Renault Clio III RS

moet je bij gele koni's altijd verlagingsveren hebben,of kan je deze ook gebruiken met de orginele veren.Ik heb nl gele koni's met orginele veren en het lijkt net of de veren niet goed vast zitten.Telkens als je stuurt hoor je de veren.Ik heb ze nu 1 jaar eronder maar heb er pas 2 maanden last van iemand?????

gr antoine
RO 16v

superkitcar schreef:moet je bij gele koni's altijd verlagingsveren hebben,of kan je deze ook gebruiken met de orginele veren.Ik heb nl gele koni's met orginele veren en het lijkt net of de veren niet goed vast zitten.Telkens als je stuurt hoor je de veren.Ik heb ze nu 1 jaar eronder maar heb er pas 2 maanden last van iemand?????

gr antoine
Met orginele veren kan je dat probleem hebben, tis altijd lastig, de één heeft het wel en de ander niet.
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb er ook gele koni's onder zitten (zaten er onder toen ik hem kocht) en volgens mij zijn het ook verstelbare (tenminste dat zei 5GTE tegen mij) hoe kan ik dat zien en als dat het geval is heeft dan miss iemand toevallig nog zo'n stelsleutel over? die heb ik namelijk niet :(
antoine
Car: Renault Clio III RS

Hooliead schreef:Ik heb er ook gele koni's onder zitten (zaten er onder toen ik hem kocht) en volgens mij zijn het ook verstelbare (tenminste dat zei 5GTE tegen mij) hoe kan ik dat zien en als dat het geval is heeft dan miss iemand toevallig nog zo'n stelsleutel over? die heb ik namelijk niet :(
heb je deze[img]http://www.koni.com/_cars/_suspension/i ... ion_02.jpg[/img]
of deze[img]http://www.koni.com/_cars/_sport/images ... r_gelb.jpg[/img]

bovenste zijn in hoogte verstelbaar onderste alleen hardheid. ik ga miss voor deze[img]http://www.ast-suspension.com/images/sh ... tline2.gif[/img]
dus dan zijn mijn koni's tekoop.

gr antoine
Haas

bij mij zit er bovenop de demper, dus in de motorruimte zeg maar een klein rechthoekig palletje wat je rond kunt draaien om de hardheid te verstellen...
Arjen

~Haas~ schreef:bij mij zit er bovenop de demper, dus in de motorruimte zeg maar een klein rechthoekig palletje wat je rond kunt draaien om de hardheid te verstellen...
Precies! Alleen de dop die daarop past kan er bij mijn alleen op als ik de veerpoot loshaal. lekker handig :(
Haas

Arjen schreef:
~Haas~ schreef:bij mij zit er bovenop de demper, dus in de motorruimte zeg maar een klein rechthoekig palletje wat je rond kunt draaien om de hardheid te verstellen...
Precies! Alleen de dop die daarop past kan er bij mijn alleen op als ik de veerpoot loshaal. lekker handig :(
das kut idd...kun je m niet gewoon verstellen met een tangetje? Dat palletje bij mijn dempers zijn denk ik lxbxh: 6x2x4mm ofoz?
Ad van Haperen
Contacteer:

ja die heb ik dus ook en ik vroeg me af of er miss iemand voor mij zo'n stelsleuteltje had liggen. Ik kan er wel met een tang aan gaan lopen kutten maar straks breekt er iets af ofzo vandaar dat uik dat nie zo zie zitten
Haas

zie kun je misschien wel bij koni bestellen? ff naar de local dealer toe??
Ad van Haperen
Contacteer:

iemand miss in de buurt van breda die wel zo'n sleuteltje heeft ik moet mijn veren namelijk harder zette en als iemand in de buurt zo;n sleuteltje heeft kan ik da miss wel ff daar terplekke doen?
Ad van Haperen
Contacteer:

Hooliead schreef:iemand miss in de buurt van breda die wel zo'n sleuteltje heeft ik moet mijn veren namelijk harder zette en als iemand in de buurt zo;n sleuteltje heeft kan ik da miss wel ff daar terplekke doen?
iemand die morgen naar Hellevoetsluis gaat die zo'n sleuteltje heeft? het moet echt snel gebeuren namelijk heb al 1 spatbordverbreder erop gaar gereden namelijk :(

Alvast bedankt
Plaats reactie