Lijkt mij dat een oude erin nog altijd goedkoper is dan een nieuwe, maar die kans bestaat natuurlijk altijd dat de radiateur alsnog kapot gaat.
Denk dat in de meeste gevallen met deze dingen toch iets is van geluk hebben.
Het lijkt mij overigens dat een kachelradiateur minder snel slijt dan een gewone radiateur, correct me if i'm wrong
Ik heb er dus lekker een nieuwe in gezet nu ik toch mijn dash eraf heb voor onderhoud. Best een hoop geld voor een arme student, maar ik heb inderdaad geen zin om over een paar maanden weer dat klote dashboard eruit te moeten halen. Better safe then sorry...
Chris schreef:Zulke dingen koop je toch niet gebruikt?! Goedkoop is duurkoop... Of wil je hem vlak na de reparatie snel verkopen?
Het is toch nergens voor nodig om een totaal nieuwe kachelradiator te plaatsen in een auto die zelf al 17 jaar oud is? Stel dat dat de gemiddelde levensduur is van een radiator en de auto staat op 180.000 km....dan heb ik niks aan een nieuwe radiator die tot 2020 meegaat, want dat haalt het overige van de auto niet!! lijkt me vrij logisch en het bespaard me nog geld ook.
Chris schreef:Zulke dingen koop je toch niet gebruikt?! Goedkoop is duurkoop... Of wil je hem vlak na de reparatie snel verkopen?
Het is toch nergens voor nodig om een totaal nieuwe kachelradiator te plaatsen in een auto die zelf al 17 jaar oud is? Stel dat dat de gemiddelde levensduur is van een radiator en de auto staat op 180.000 km....dan heb ik niks aan een nieuwe radiator die tot 2020 meegaat, want dat haalt het overige van de auto niet!! lijkt me vrij logisch en het bespaard me nog geld ook.
Ik zou het risico niet durven te nemen om er een 2e handse in te zetten. Het is een enorm klotewerk en dat zul je misschien straks allemaal opnieuw moeten doen, omdat die 2e handse toch niet zo goed blijkt te zijn als je dacht... Zou toch aardig vervelend zijn!
Dus koop jij een radiator die ook al zo oud is?? Geloof me dat wanneer ie volgend jaar kapot gaat je enorm spijt zult hebben dat je geen nieuwe hebt gekocht, zo duur zijn die dingen toch niet!
Ik zou nooit wat nieuws voor de barrel kopen. De auto is te oud en is het voor mij niet waard. Ik hou hem in zo goed mogelijke conditie en word niet slecht verzorgd, hou toch wel van 'm, maar mijn geld kan ik beter voor andere dingen gebruiken. Een oude radiateur zou ik ook de beste keus gevonden hebben. Liever een keertje extra werken dan voor 1000 piek nieuwe zooi erin voor een auto die nog geen 5 jaar meer rijdt.
Ik zou zelf denk ik een nieuwe kopen! maar dat moet ieder voor zich bepalen! Bye the way: iedereen die hier actief is op het forum is denk ik toch wel liefhebber van Renault dus om dan te zeggen dat iemand maar VW moet gaan rijden omdat hij tweedehands spullen gebruikt :-* !
Turbo Marco schreef:gewoon vernieuwen,of je bent geen liefhebber en moet je een VW gaan rijden
Wat is dit nou weer voor een waardeloze stelling! :-*
Dus je kan geen liefhebber zijn als je een tweedehands renault koopt, want dat suggereer je hier!!
Vosje schreef:Bye the way: iedereen die hier actief is op het forum is denk ik toch wel liefhebber van Renault dus om dan te zeggen dat iemand maar VW moet gaan rijden omdat hij tweedehands spullen gebruikt :-* !
daarom altijd nieuwe meuk kopen voor erop.Ik doe ook niet anders , is iets kapot meteen nieuw kopen.Maakt mij niet uit wat het kost,het moet gewoon goed zijn.En dat heeft totaal niks te maken met leeftijd van de wagen,want hoe beter jij hem onderhoudt , hoe langer hij het blijft doen .En dus hoe meer plezier je beleefdt van je 5je .
Sommige dingen kan je best tweedehands kopen , maar draaiende delen of dingen die LEK kunnen zijn dat zou ik niet zo snel doen.
Maar ik snap als je bijv een 5 alleen maar rijd voor de lol en een paar jaar , dat je er niet de wereld aan uit geeft .
Ik bedoel het kost allemaal zat , dingentje hier dingentje daar en je bent zo een hoop euro's kwijt die je nooit meer terug ziet , tenzij je hem langer rijd of nooit meer weg doet.
Maar het valt me op dat de "meeste" mensen hem na een tijdje weer verkopen , er net een vermogen in gestopt hebben en dan weg doen . Das natuurlijk zonde.