Ik eigenwijs, raad niet opgevolgd: radiateur weer stuk......

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Dennis VK

Past de kachelradiateur van een Renault 5 TR in die van een 5 GTT ?

Het antwoord is ja, hij zit er al in, voor 15 euro eentje op de sloop gehaald :wink:

Groeten,
Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis VK op za 10 jan 2004 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

ik denk dat dat gedeelte in alle 5jes gelijk is. Dus ja...

Maaaaar is het verstanding om er een oud ding weer in te zetten? strax heb je met een half jaar weer het risico dat hij weer lekt...
Emiel5

Lijkt mij dat een oude erin nog altijd goedkoper is dan een nieuwe, maar die kans bestaat natuurlijk altijd dat de radiateur alsnog kapot gaat.
Denk dat in de meeste gevallen met deze dingen toch iets is van geluk hebben.
Het lijkt mij overigens dat een kachelradiateur minder snel slijt dan een gewone radiateur, correct me if i'm wrong :p

gr. Emiel
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Emiel5 schreef:Lijkt mij dat een oude erin nog altijd goedkoper is dan een nieuwe
gr. Emiel
tja 50 euro is ook zoveel geld 8)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Tom
Moderator
Car: MB

nieuw kopen dus !!!!!!!!!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Zulke dingen koop je toch niet gebruikt?! Goedkoop is duurkoop... Of wil je hem vlak na de reparatie snel verkopen?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Matijs
Contacteer:

Ik heb er dus lekker een nieuwe in gezet nu ik toch mijn dash eraf heb voor onderhoud. Best een hoop geld voor een arme student, maar ik heb inderdaad geen zin om over een paar maanden weer dat klote dashboard eruit te moeten halen. Better safe then sorry...
Dennis VK

Chris schreef:Zulke dingen koop je toch niet gebruikt?! Goedkoop is duurkoop... Of wil je hem vlak na de reparatie snel verkopen?
Het is toch nergens voor nodig om een totaal nieuwe kachelradiator te plaatsen in een auto die zelf al 17 jaar oud is? Stel dat dat de gemiddelde levensduur is van een radiator en de auto staat op 180.000 km....dan heb ik niks aan een nieuwe radiator die tot 2020 meegaat, want dat haalt het overige van de auto niet!! lijkt me vrij logisch en het bespaard me nog geld ook.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

WieBenJij schreef:
Chris schreef:Zulke dingen koop je toch niet gebruikt?! Goedkoop is duurkoop... Of wil je hem vlak na de reparatie snel verkopen?
Het is toch nergens voor nodig om een totaal nieuwe kachelradiator te plaatsen in een auto die zelf al 17 jaar oud is? Stel dat dat de gemiddelde levensduur is van een radiator en de auto staat op 180.000 km....dan heb ik niks aan een nieuwe radiator die tot 2020 meegaat, want dat haalt het overige van de auto niet!! lijkt me vrij logisch en het bespaard me nog geld ook.
Ik zou het risico niet durven te nemen om er een 2e handse in te zetten. Het is een enorm klotewerk en dat zul je misschien straks allemaal opnieuw moeten doen, omdat die 2e handse toch niet zo goed blijkt te zijn als je dacht... Zou toch aardig vervelend zijn! :(
Chris
Erelid - Moderator - RvT

WieBenJij schreef:
Je hebt helemaal gelijk..
Marcel dLC

WieBenJij schreef:
Dus koop jij een radiator die ook al zo oud is?? Geloof me dat wanneer ie volgend jaar kapot gaat je enorm spijt zult hebben dat je geen nieuwe hebt gekocht, zo duur zijn die dingen toch niet!
Erik dLC
Contacteer:

nee psies gewoon nieuwe kopen dus. Doen wij dat ook Marcel meteen ff een nieuwe halen?? :D :lol:
Riël
Über-Spammer

Ik zou nooit wat nieuws voor de barrel kopen. De auto is te oud en is het voor mij niet waard. Ik hou hem in zo goed mogelijke conditie en word niet slecht verzorgd, hou toch wel van 'm, maar mijn geld kan ik beter voor andere dingen gebruiken. Een oude radiateur zou ik ook de beste keus gevonden hebben. Liever een keertje extra werken dan voor 1000 piek nieuwe zooi erin voor een auto die nog geen 5 jaar meer rijdt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel dLC

1000 piek voor een radiator??

Nou, ik doe liever een keer minder een kachelradiator verwisselen voor dat relatief kleine prijsverschil...
Riël
Über-Spammer

Totaal veschil van uitgaven, op een willekeurig genomen tijdstip, tussen constant nieuwe of gebruikte onderdelen aanschaffen.

Dat had je vast zelf ook wel kunnen verzinnen hé.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo Marco

Of je doet het goed of je blijft maar aankloten met die barrels :(

gewoon vernieuwen,of je bent geen liefhebber en moet je een VW gaan rijden 8)
Vos

Ik zou zelf denk ik een nieuwe kopen! maar dat moet ieder voor zich bepalen! Bye the way: iedereen die hier actief is op het forum is denk ik toch wel liefhebber van Renault dus om dan te zeggen dat iemand maar VW moet gaan rijden omdat hij tweedehands spullen gebruikt :-* !
Clio 16v.....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Volgens mij rijdt Marco zelf een VeeWee, een Vento..
Ik rij ook VW voor dagelijks overigens, niets mis mee.. :D
Dennis VK

Turbo Marco schreef:gewoon vernieuwen,of je bent geen liefhebber en moet je een VW gaan rijden 8)
Wat is dit nou weer voor een waardeloze stelling! :-*
Dus je kan geen liefhebber zijn als je een tweedehands renault koopt, want dat suggereer je hier!!
Dennis VK

Vosje schreef:Bye the way: iedereen die hier actief is op het forum is denk ik toch wel liefhebber van Renault dus om dan te zeggen dat iemand maar VW moet gaan rijden omdat hij tweedehands spullen gebruikt :-* !
Helemaal mee eens!
Dennis VK

En jaaaaaaaaaaaa hoorrrrrrrrr!

Eigenwijs als ik ben, destijds jullie advies in de wind geslagen.....gewoon een radiateurtje van de sloop.

Ik gun het u: lach me maar uit

WANT DE KACHELRADIATEUR IS WEDEROM STUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :@ :@ :@ :@ :@

ik weet het.....deze keer wel een nieuwe kopen.....
Edwin16v
Contacteer:

Al doende leert men :wink:
canonballman

Dennis WBJ schreef:En jaaaaaaaaaaaa hoorrrrrrrrr!

Eigenwijs als ik ben, destijds jullie advies in de wind geslagen.....gewoon een radiateurtje van de sloop.

Ik gun het u: lach me maar uit

WANT DE KACHELRADIATEUR IS WEDEROM STUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :@ :@ :@ :@ :@

ik weet het.....deze keer wel een nieuwe kopen.....
Ja, ik zelf zou ook altijd een nieuwe monteren (tis gewoon te veel werk om 2 keer te doen) en ik lach je dan ook een heel klein beetje uit....

Waar ik echter wel heel veel respect voor heb :worship: is voor iemand die durft te zeggen: ik zat fout.

Er zijn genoeg mensen die het niet zouden durven melden 2 maanden later dat de kachelrad. WEER lek was.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Chris schreef:
WieBenJij schreef:
Je hebt helemaal gelijk..
(Y)

Wel tof dat je het meld!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
~thijs~
Contacteer:

(Y) zeker respect!! enne suc6 met je nieuwe radiateur :wink:
Marcel dLC

Al doende leert men ;)

Sterkte met het wederom vervangen...
Patrick L.

jammer, dat is het risico van 2e handsspul, maar er is een lichtpuntje , je ben nu waarschijnlijk 2x zo snel met het verwisselen als de 1e keer :wink:
marco

daarom altijd nieuwe meuk kopen voor erop.Ik doe ook niet anders , is iets kapot meteen nieuw kopen.Maakt mij niet uit wat het kost,het moet gewoon goed zijn.En dat heeft totaal niks te maken met leeftijd van de wagen,want hoe beter jij hem onderhoudt , hoe langer hij het blijft doen :D .En dus hoe meer plezier je beleefdt van je 5je (Y) .

greetz marc
Edwin16v
Contacteer:

Marcel dLC schreef:Al doende leert men ;)

Sterkte met het wederom vervangen...
Naprater :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Sommige dingen kan je best tweedehands kopen , maar draaiende delen of dingen die LEK kunnen zijn dat zou ik niet zo snel doen.

Maar ik snap als je bijv een 5 alleen maar rijd voor de lol en een paar jaar , dat je er niet de wereld aan uit geeft .

Ik bedoel het kost allemaal zat , dingentje hier dingentje daar en je bent zo een hoop euro's kwijt die je nooit meer terug ziet , tenzij je hem langer rijd of nooit meer weg doet.

Maar het valt me op dat de "meeste" mensen hem na een tijdje weer verkopen , er net een vermogen in gestopt hebben en dan weg doen . Das natuurlijk zonde.
Steven
Car: M536

Sja een GT is een auto met gemengde gevoelens, als ie goed rijd is het geweldig, maar als het eenmaal stuk is is het een kloteding.
jeroen.k

Steven schreef:Sja een GT is een auto met gemengde gevoelens, als ie goed rijd is het geweldig, maar als het eenmaal stuk is is het een kloteding.
Niet alleen een GT! ;)
Steven
Car: M536

True tis wel met elke snelle en gevoelige auto, maar ik denk dat de GT wel 1 van de extreemste is...
jeroen.k

Denk wel hoog in de top 10 ja ;)

Ach ja, meestal probs van een ander...
Plaats reactie