ongeluksdagje voor mij

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ga ik net met mijn vriendin winkelen in nijmegen, rijd ik terug, krijg ik een klapband, hele band rondom gescheurd. Band vervangen, maar ik hoop dat mijn velg nu nog recht enzo is.

Kom ik thuis komt er rook onder de kap vandaan, het ruikt als gloeiend hitteschild maar het komt van dieper. Iemand een id?

Zat vandaag niet mee dus :evil:
some people are alive only because it's illegal to kill them
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Met jou ook al niet?
Met mij ook niet...
Ben daarnet weggeweest naar Almelo om voor een nieuwe motor te kijken (ik had een afspraak) is die gast er niet. Ik wachten, duurt te lang, ga maar weer terug naar huis, stopt de benzinemeter met functioneren. En nu weigert de printer ook alle dienst... :evil:
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

Chrisv schreef:Ga ik net met mijn vriendin winkelen in nijmegen, rijd ik terug, krijg ik een klapband, hele band rondom gescheurd. Band vervangen, maar ik hoop dat mijn velg nu nog recht enzo is.

Kom ik thuis komt er rook onder de kap vandaan, het ruikt als gloeiend hitteschild maar het komt van dieper. Iemand een id?

Zat vandaag niet mee dus :evil:
hitteschild van de startmotor?
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Koppeling? of remschoen?
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Het zou kunnen, maar het komt vanonder de actuator, dat is toch dat ronde potje met dat stangetje eraan?
Daarondervandaan kwam t.

Ik start m morgen dan kijk ik nog wel ff. Ik hoop dat het het hitteschild van de startmotor is.


Ik hoop dat mn velg nog te gebruiken is anders moet ik een andere gaan zoeken, zijn die los te bestellen eigenlijk?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

sucks man :(
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Hitte schild van de start motor is volgens mij van metaal dus dat rookt niet zo snel. Tenminste bij mij was hij van ijzer en leek origineel.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Hmm ik zal m strax eens gaan starten. Ik heb verder niets raar aan de motor gemerkt ofzo. En de rook rook echt naar gloeiend hitteschild, dit had ik een tijdje terug namelijk en dat rook hetzelfde.
Maar het hitteschild zag ik niets aan het kwam van onderuit ergens.

Naar mn velg wordt vandaag gekeken of hij nog recht is enzo. Meteen een andere band erop als hij nog goed is en dan kan ik weer gaan hoop ik. Als het rookprobleempje dan ook opgelost is.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Chrisv schreef:Hmm ik zal m strax eens gaan starten. Ik heb verder niets raar aan de motor gemerkt ofzo. En de rook rook echt naar gloeiend hitteschild, dit had ik een tijdje terug namelijk en dat rook hetzelfde.
Maar het hitteschild zag ik niets aan het kwam van onderuit ergens.

Naar mn velg wordt vandaag gekeken of hij nog recht is enzo. Meteen een andere band erop als hij nog goed is en dan kan ik weer gaan hoop ik. Als het rookprobleempje dan ook opgelost is.
als je klapband kreeg rechtsvoor zou de geur daar toch wel eens vandaan kunnen komen? De actuator zit toch bij het rechtervoorschutbord?
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ik had een klapband linksachter. En toen ik hem aan het verwisselen was op de vluchtstrook kwam er nog geen rook onder de kap vandaan.

Pas toen ik thuis was, 15km verder. kwam er rook onder de kap vandaan. En het was ook een andere geur als die rubbergeur van die band. Het rook echt naar hitteschild. Dit had ik een tijdje terug namelijk, het hitteschild van de turbo gloeide na een lange rit.
Maar nu ik daat een luchtslang naar toe heb geleid heb ik daar geen last meer van.
some people are alive only because it's illegal to kill them
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

hoe kan je nou in ***naam een klapband krijgen?

rij je met veeeel te lage bandenspanning ofzo?
of was hij gewoon lek en heb je hem aan gort gereden (voor dat je het eindelijk door had)
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Klote Chris :(

Ik denk dat de schade van de klapband wel mee zal vallen, tenzij je zo ontzettend hard aan het rijden was dat je nog ff een KM met een kapotte band hebt gereden..

Alleen ik kan niets benken wat die geur nou precies kan zijn.. Ik dacht eerst ook aan de koppeling, maar aan de andere kant die heb je niet overmatig belast dus dat roken kan ik daar niet bij plaatsen.

Hij lekt geen koelvloeistof dat misschien verdampt is op je uitlaat??.. :-*
don't be a fool, wrap your tool
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

robert schreef:hoe kan je nou in ***naam een klapband krijgen?

rij je met veeeel te lage bandenspanning ofzo?
of was hij gewoon lek en heb je hem aan gort gereden (voor dat je het eindelijk door had)
Nee gewoon op 1.8 bar ofzo. De band is echt helemaal rondom gescheurd, dus paar cm om de velg helemaal rondom.
Ik snap ook niet hoe het kan.
Zou het misschien kunnen omdat 1 schokdemper niet meergoed is? Hij trilt wat af en toe, maar dit is eigenlijk alleen echt in dorpjes op slechte wegen.
some people are alive only because it's illegal to kill them
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Ik weet wel dat mijn schokdemper achter niet helemaal goed meer is.. Ik hoor hem namelijk een tik geven als ik door een straat rij met veel oneffenheden. Bij jou ook het geval?
don't be a fool, wrap your tool
ChrisClio16V
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 apr 2003 21:29
Locatie: Oosterhout NB

Ik hoop dat mn velg nog te gebruiken is anders moet ik een andere gaan zoeken, zijn die los te bestellen eigenlijk?
Dat is geen probleem, velgen gaan meestal per stuk. Het enige waar je last van zou kunnnen hebben is dat je 'kleurverschil'krijgt (1 nieuwe en 3 oude).
Maar laten we hopen dat 'ie gewoon nog goed is.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Hij is nog goed, ik heb hem er weer onder.

Alleen de banden die ik had, michelin pilot hx hadden ze niet meer en werden niet meer geleverd!?
Nu heb ik 1 andere band, michelin exalto.

Is niet het beste natuurlijk, maarja t was niet anders.

Over die rook trouwens. Ik heb het niet meer gehad tot op heden, dus ik denk toch dat het iets van een hitteschild is geweest ofzo dat te warm geworden is.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Chrisv schreef:Hij is nog goed, ik heb hem er weer onder.

Alleen de banden die ik had, michelin pilot hx hadden ze niet meer en werden niet meer geleverd!?
Nu heb ik 1 andere band, michelin exalto.

Is niet het beste natuurlijk, maarja t was niet anders.

Over die rook trouwens. Ik heb het niet meer gehad tot op heden, dus ik denk toch dat het iets van een hitteschild is geweest ofzo dat te warm geworden is.
Effe tussendoor, maar volgens mij mag je niet één andere band hebben, als ik mij niet vergis teminsten. Je mag wel twee verschillende paren op de auto hebben, maar dan ook weer niet aan de zelfde kant (rechts of links), wel voor en achter en diagonaal. Moet je maar eens na vragen...

Over die rook, dat is vast het hitteschild, was het een warme dag? Kheb dat ook al eens gehad en een vriend van me ook. Als je al een oud hitteschild hebt dan komen er vezels los en die kunnen branden. beter effe naar kijken, want die kunnen ook echt gaan branden :( :( Met alle gevolgen van dien
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

MJ schreef:
Effe tussendoor, maar volgens mij mag je niet één andere band hebben, als ik mij niet vergis teminsten. Je mag wel twee verschillende paren op de auto hebben, maar dan ook weer niet aan de zelfde kant (rechts of links), wel voor en achter en diagonaal. Moet je maar eens na vragen...
Kan iemand dit bevestigen? Anders leg ik er voor de keuring wel gewoon mn oude phase 2 velgjes onder.
MJ schreef: Over die rook, dat is vast het hitteschild, was het een warme dag? Kheb dat ook al eens gehad en een vriend van me ook. Als je al een oud hitteschild hebt dan komen er vezels los en die kunnen branden. beter effe naar kijken, want die kunnen ook echt gaan branden :( :( Met alle gevolgen van dien
Maar het wat niet het hitteschild van de turbo. Het kwam meer van dieper, wel op de plek van de turbo, actuator. Maar het hitteschild van de startmotor is niet van hetzelfde materiaal als van het hitteschild van de turbo. Of kan dit wel verschillend zijn?
some people are alive only because it's illegal to kill them
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

van de banden klopt. links en rechts moeten twee dezelfde zijn. voor en achter mogen wel verschillen.
Plaats reactie