Kom ik thuis komt er rook onder de kap vandaan, het ruikt als gloeiend hitteschild maar het komt van dieper. Iemand een id?
Zat vandaag niet mee dus

hitteschild van de startmotor?Chrisv schreef:Ga ik net met mijn vriendin winkelen in nijmegen, rijd ik terug, krijg ik een klapband, hele band rondom gescheurd. Band vervangen, maar ik hoop dat mijn velg nu nog recht enzo is.
Kom ik thuis komt er rook onder de kap vandaan, het ruikt als gloeiend hitteschild maar het komt van dieper. Iemand een id?
Zat vandaag niet mee dus
als je klapband kreeg rechtsvoor zou de geur daar toch wel eens vandaan kunnen komen? De actuator zit toch bij het rechtervoorschutbord?Chrisv schreef:Hmm ik zal m strax eens gaan starten. Ik heb verder niets raar aan de motor gemerkt ofzo. En de rook rook echt naar gloeiend hitteschild, dit had ik een tijdje terug namelijk en dat rook hetzelfde.
Maar het hitteschild zag ik niets aan het kwam van onderuit ergens.
Naar mn velg wordt vandaag gekeken of hij nog recht is enzo. Meteen een andere band erop als hij nog goed is en dan kan ik weer gaan hoop ik. Als het rookprobleempje dan ook opgelost is.
Nee gewoon op 1.8 bar ofzo. De band is echt helemaal rondom gescheurd, dus paar cm om de velg helemaal rondom.robert schreef:hoe kan je nou in ***naam een klapband krijgen?
rij je met veeeel te lage bandenspanning ofzo?
of was hij gewoon lek en heb je hem aan gort gereden (voor dat je het eindelijk door had)
Dat is geen probleem, velgen gaan meestal per stuk. Het enige waar je last van zou kunnnen hebben is dat je 'kleurverschil'krijgt (1 nieuwe en 3 oude).Ik hoop dat mn velg nog te gebruiken is anders moet ik een andere gaan zoeken, zijn die los te bestellen eigenlijk?
Effe tussendoor, maar volgens mij mag je niet één andere band hebben, als ik mij niet vergis teminsten. Je mag wel twee verschillende paren op de auto hebben, maar dan ook weer niet aan de zelfde kant (rechts of links), wel voor en achter en diagonaal. Moet je maar eens na vragen...Chrisv schreef:Hij is nog goed, ik heb hem er weer onder.
Alleen de banden die ik had, michelin pilot hx hadden ze niet meer en werden niet meer geleverd!?
Nu heb ik 1 andere band, michelin exalto.
Is niet het beste natuurlijk, maarja t was niet anders.
Over die rook trouwens. Ik heb het niet meer gehad tot op heden, dus ik denk toch dat het iets van een hitteschild is geweest ofzo dat te warm geworden is.
Kan iemand dit bevestigen? Anders leg ik er voor de keuring wel gewoon mn oude phase 2 velgjes onder.MJ schreef:
Effe tussendoor, maar volgens mij mag je niet één andere band hebben, als ik mij niet vergis teminsten. Je mag wel twee verschillende paren op de auto hebben, maar dan ook weer niet aan de zelfde kant (rechts of links), wel voor en achter en diagonaal. Moet je maar eens na vragen...
Maar het wat niet het hitteschild van de turbo. Het kwam meer van dieper, wel op de plek van de turbo, actuator. Maar het hitteschild van de startmotor is niet van hetzelfde materiaal als van het hitteschild van de turbo. Of kan dit wel verschillend zijn?MJ schreef: Over die rook, dat is vast het hitteschild, was het een warme dag? Kheb dat ook al eens gehad en een vriend van me ook. Als je al een oud hitteschild hebt dan komen er vezels los en die kunnen branden. beter effe naar kijken, want die kunnen ook echt gaan branden![]()
Met alle gevolgen van dien