gtt versnellingsbak
Hey mensen ik ben de motoruimte van mijn gtt opnieuw aan het opbouwen met ondermeer een nieuwe motor. Maar nu zit ik met het probleem dat ik mijn vernellingsbak niet meer in de vrij krijg. Er zit overigens geen olie in de bak. Met de schakelstang eraan krijg ik hem alleen in de 1 , 2 en de achteruit. Zonder de schakelstang kan ik volgens mij alle versnellingen pakken behalve de vrij niet. Iemand een idee wat het is ik weet het eigelijk ff niet meer.
Schakelstang moet je weer afstellen, of misschien is ie je wat gebogen. Heb ik en marco ook al veel last mee gehad. Even kijken waar ie naartoe moet en dan wat bijtrekken, die dingen zijn zoooo iel.
Kijk eens of je het schroefje niet op de kop bij de bak erin hebt, had ik ook, dan kan ie niet helemaal bewegen.. lomp
En de vrij niet en de rest wel?? Wat zit dan tussen de versnellingen?
Kijk eens of je het schroefje niet op de kop bij de bak erin hebt, had ik ook, dan kan ie niet helemaal bewegen.. lomp

En de vrij niet en de rest wel?? Wat zit dan tussen de versnellingen?
He riel welk schroefje bedoel je eigelijk.
Voor de rest snap ik er niks meer van. Kan de versnellings handel onder de bak gewoon bewegen en dan hoor je hem in de versnellingen vallen maar de vrij is zoek. Iemand een idee ik weet ook maar niks van versnellingsbakken af rot dingen vol tandwielen.
Voor de rest snap ik er niks meer van. Kan de versnellings handel onder de bak gewoon bewegen en dan hoor je hem in de versnellingen vallen maar de vrij is zoek. Iemand een idee ik weet ook maar niks van versnellingsbakken af rot dingen vol tandwielen.
-
Als ie het vantevoren goed deed zal ie het nou ook nog wel doen hoor. En dat je de vrij niet kunt vinden bestaat niet. Dat een versnelling niet kan worden ingeschakeld kan wel maar geen vrij...........
Ik neem aan dat de schakelstang er niet aanzit?
Als ie het vantevoren goed deed moet je m gewoon monteren, schakelstang goed afstellen, en karren maar!
Over de schakelstang afstellen:
Als je de stang op de juiste manier loshaalt hoef je de schakelstang niet af te stellen bij inbouw.
Hoe haal ik de schakelstang op de juiste manier los????
Door het rubber stofhoesje van het scharnierpunt af te trekken (beetje lastig) en dan de bout uit het scharnierpunt halen.
Makkelijker gezegd: Als je de schakelstang los wilt halen zie je een M8 bout met moer. DEZE MOET JE DUS NIET LOS DRAAIEN!!!!!! Anders kun je opnieuw gaan afstellen bij het inbouwen.
Eerst rubber hoesje terug 'klappen' en de M8 bout+moer die daaronder zitten verwijderen.
Ik neem aan dat de schakelstang er niet aanzit?
Als ie het vantevoren goed deed moet je m gewoon monteren, schakelstang goed afstellen, en karren maar!
Over de schakelstang afstellen:
Als je de stang op de juiste manier loshaalt hoef je de schakelstang niet af te stellen bij inbouw.
Hoe haal ik de schakelstang op de juiste manier los????
Door het rubber stofhoesje van het scharnierpunt af te trekken (beetje lastig) en dan de bout uit het scharnierpunt halen.
Makkelijker gezegd: Als je de schakelstang los wilt halen zie je een M8 bout met moer. DEZE MOET JE DUS NIET LOS DRAAIEN!!!!!! Anders kun je opnieuw gaan afstellen bij het inbouwen.
Eerst rubber hoesje terug 'klappen' en de M8 bout+moer die daaronder zitten verwijderen.
psies. En die moer niet op de kop dus, want dan komt ie in de 2 tegen de bak aan en dat schakelt ook niet.
Nou na de kopling aangesloten te hebben en de schakel stang heb ik de vrij terug. Maar de 3, 4 en 5 ben ik nog steeds kwijt. De bak heb ik in zeer goede staat uit de auto gehaald en nu bij het terug zetten heeft tie kuuren. Ik heb alleen de langemoer naast de schakelas die de versnellings bak in gaat losgehad, kan het hier aan liggen. Deze is toch alleen om de achteruit te vergrendelen.
-
denk toch dat je schakelstang niet goed staat afgesteld, 1 man onder de auto en steeds de stang verstellen, ander in de auto laten zitten om tussentijds te schakelen. net zolang totdat je ze allemaal weer op een rijtje hebt 
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik weet wel : nooit maar dan ook nooit de stang losmaken bij je pook ( tenzij je hem markeert of veel zin heb om te pielen )altijd onder bij je bak dan kan er niets fout gaan .
heb ik ooit gehad , amaai ik werd gek , net als je hem dacht te hebben floep schoot ie weer uit zijn 4 of iets of ze 1 op zijn 3 enz . na een tijdje ( +/- 30 x )breng maar naar de dealer ( was niet mijn auto en die gozer dacht dat ik het wel ff deed , fout )
succes
heb ik ooit gehad , amaai ik werd gek , net als je hem dacht te hebben floep schoot ie weer uit zijn 4 of iets of ze 1 op zijn 3 enz . na een tijdje ( +/- 30 x )breng maar naar de dealer ( was niet mijn auto en die gozer dacht dat ik het wel ff deed , fout )
succes
Hahaha, wat had ik veel geluk dan afglopen zomer. Ik had de schakelstang toen ook los gehaald en hij zat er in een keer weer goed op.
Toch wel makkelijk als je het goed onthoudt waar de schakelstang ongeveer zat.
Toch wel makkelijk als je het goed onthoudt waar de schakelstang ongeveer zat.

mocht iemand nog een bak nodig hebben. holtrop heeft een gtt bak te koop liggen.
http://www.holtrop-renault-demontage.nl ... 1&action=1
http://www.holtrop-renault-demontage.nl ... 1&action=1
Mocht er nog iemand een GTT versnellingsbak nodig hebben?
Merijn heeft er nog 3 liggen. Dus eerst naar Merijn V. en dan pas naar Holterop
Merijn heeft er nog 3 liggen. Dus eerst naar Merijn V. en dan pas naar Holterop

-
(gttph2)
Ik post mijn probleempje hier ook maar even, het is niet echt een probleem maar wellicht kan ik er iets aan doen.
Als ik terugschakel naar de 3, dan valt hij niet goed in de 3, hij schraapt dan eerst ergens langs.
Als ik gewoon opschakel van 2 naar 3 heb ik nergens last van dan valt hij gewoon goed in de derde versnelling.
Dus alleen bij terugschakelen naar de 3e versnelling.
Wat zou dit kunnen zijn? iets met de schakelstang?
Verder heb ik geen problemen met mn bak.
Ik post mijn probleempje hier ook maar even, het is niet echt een probleem maar wellicht kan ik er iets aan doen.
Als ik terugschakel naar de 3, dan valt hij niet goed in de 3, hij schraapt dan eerst ergens langs.
Als ik gewoon opschakel van 2 naar 3 heb ik nergens last van dan valt hij gewoon goed in de derde versnelling.
Dus alleen bij terugschakelen naar de 3e versnelling.
Wat zou dit kunnen zijn? iets met de schakelstang?
Verder heb ik geen problemen met mn bak.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
Aha en die zit in de bak neem ik aan, dus een hoop demonteren?Abel schreef:dat is een versleten syncromesh ring.
die kun je vervangen, ik heb het zelf nogniet gedaan maar ik ga het reker nog doen is mijn oude versnellings bak.
Het is in principe niet echt vervelend dus laat ik het nog wel een tijdje zo.
Ik dacht dat we jouw bak sowieso es gingen vervangen? 

kheb ook serieuze problemen met m'n bak van m'n gt'ke da ik aant opmaken ben, was ff aant rijden en opeens met em in 2de te gooien blokkeert die ff en wilt die niet meer in 2de, stop ff aan de kant, zet em in neutraal en auto schiet vooruit, dus neutraal = 1ste vitesse, ik kan schakelen naar alle vitessen maar ze doen het niet, kan dit ook aan die stang liggen?
Wat helpt is met tussengas terugschakelen.Chrisv schreef:Aha en die zit in de bak neem ik aan, dus een hoop demonteren?Abel schreef:dat is een versleten syncromesh ring.
die kun je vervangen, ik heb het zelf nogniet gedaan maar ik ga het reker nog doen is mijn oude versnellings bak.
Dus je zet em vanuit 4/5 in vrij geeft een flinke peut gas en zet em snel in 3.
Tis ff oefenen (kun je ook doen bij opschakelen, oefent sneller

-
Steven schreef:Wat helpt is met tussengas terugschakelen.Chrisv schreef:Aha en die zit in de bak neem ik aan, dus een hoop demonteren?Abel schreef:dat is een versleten syncromesh ring.
Tis ff oefenen (kun je ook doen bij opschakelen, oefent sneller) maar je zult zien dat ie er dan zonder schrapen invalt.

-
Da was van mn andere gtt, die is helemaal niet goed meer, maar die staat nu stil, momenteel op blokken hout op de oprit. (ouders zijn er niet blij meeRiël schreef:Ik dacht dat we jouw bak sowieso es gingen vervangen?

Das gewoon het zelfde schakeln als schakelen zonder koppeling. er is een toerental waarbij de krukas as het zelfde toerental draait als de uitgaande as. en dan kan je zonder koppeling schakelen. Zou je eens moet proberne dan is schakelen zonder schokken ook mogelijk.Steven schreef:Wat helpt is met tussengas terugschakelen.Chrisv schreef:Aha en die zit in de bak neem ik aan, dus een hoop demonteren?Abel schreef:dat is een versleten syncromesh ring.
Tis ff oefenen (kun je ook doen bij opschakelen, oefent sneller) maar je zult zien dat ie er dan zonder schrapen invalt.
Derby