Ik merkte op dat Sparco veerpootbruggen verkoopt a 110 euro voor een 5 GTT. Het staal dat hiervoor gebruikt wordt is een simpel ongelegeerd constructiestaal (St37). Een meter buis met een geschikte diameter (20 tot 30 mm) en dikte (1 tot 2 mm) is gemakkelijk af te halen bij een willekeurige machinefabriek voor nog geen 10 euro. Uiteraard heb je dan een onbeschermd staal, dus enige anti-roest lak is nodig, en een kleurtje voor de show...
Met wat plaatwerk, lak (en dergelijke) en handigheid kan je dus naar mijn idee zo'n veerpootbrug zelf lassen...vrij gemakkelijk! Aangezien velen hier zijn eigen auto opknappen, waarom zou je dan niet zo'n veerpootbrug maken?
Ben je misschien een uurtje mee bezig.
Ik ben het in ieder geval wel van plan, dus ik hou jullie op de hoogte!
[R5GTT]Veerpootbrug zelf maken
christian maakt die dingen ook zelf 

-
- Contacteer:
maakt niemand ze voor een R19??? 

maakt niet uit johdtune_stefan schreef:Mischien rare vraag, maar waarvoor dient een veerpootbrug?
Effe de volgende foto, dan is het op zich logischer te bevatten:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/veerpootbrug.jpg[/img]
Op deze manier wordt de auto in bochten (schuin overhangen van de carrosserie) niet belast op torsie-spanningen omdat de veerpootbrug dit verhinderd.
Het is overigens een Volvo op de foto haha

-
- Moderator
- Car: Megane
wanneer ga je ze nou voor de clio 1.4 makenChristian schreef:ja voor de clio 16V maak ik ze voor de GTT komt nog
heb het nu gewoon even tedruk
en in de bouwvak begin in met ingelastemotorkappen voor de GTT te maken duss als je er 1 wilt

@wieben jij nou het ziet er niet alleen leuk uit maar het werkt ook nog echt je zult het niet gelofen maar is toch echt zo hij ligt veel straker in debochten
@padbad n: ja week nog niet bij die vanm jou moet ik een hele scherpebocht er in maken

@padbad n: ja week nog niet bij die vanm jou moet ik een hele scherpebocht er in maken

Aha, ben nu weer helemaal op de hoogteWieBenJij schreef:Op deze manier wordt de auto in bochten (schuin overhangen van de carrosserie) niet belast op torsie-spanningen omdat de veerpootbrug dit verhinderd.dtune_stefan schreef:Mischien rare vraag, maar waarvoor dient een veerpootbrug?

-
- Moderator
- Car: Megane
ik wil best als proef gaan hoorChristian schreef:

Ga ik meteen beginnenChristian schreef:@wieben jij nou het ziet er niet alleen leuk uit maar het werkt ook nog echt je zult het niet gelofen maar is toch echt zo hij ligt veel straker in debochten![]()

iddmartin rs schreef:alleen zo een veerpootbrug lijkt me wel makkelijk als je em kan afstellen. ik zou em er toch srtrakker willen hebben door em aan te draaien namelijk.
met een veerpootbrug wil je juist spanning tussen je veerpoten voorkomen, niet veroorzaken doordat je ze uit mekaar gaat zetten door de stellenmartin rs schreef:alleen zo een veerpootbrug lijkt me wel makkelijk als je em kan afstellen. ik zou em er toch srtrakker willen hebben door em aan te draaien namelijk.

Mrtn = Maarten
-
juist.
denk dat wat martin en ik bedoelen is dat als je die dingen zelf gaat maken, je bij de eerste keren niet meteen goed zit wat betreft de afstand tussen de wielkuipen in verband met lassen enz. Vandaar de stelschroef...

precies ik zou em er strak in willen hebben en nieet met speling. die kan je er dan uitdraaien.
iemand die ze zelf maakt kan die dat ook doen voor mijn 5 5deurs??? wa moet dat kosten???
beetje stugger aan de voorkant lijkt me toppie. dan lift ie mijn binnenste wiel niet meer zo veel in bochten want die spint altijd door bij mij.
iemand die ze zelf maakt kan die dat ook doen voor mijn 5 5deurs??? wa moet dat kosten???
beetje stugger aan de voorkant lijkt me toppie. dan lift ie mijn binnenste wiel niet meer zo veel in bochten want die spint altijd door bij mij.
-
Dit heb ik ook wel eens ja bij een scherp bochtje. Niet heel erg, maar toch merkbaar.martin rs schreef: beetje stugger aan de voorkant lijkt me toppie. dan lift ie mijn binnenste wiel niet meer zo veel in bochten want die spint altijd door bij mij.
some people are alive only because it's illegal to kill them
ja vind je het gek met een 5 ts zijn ook geen race auto'smartin rs schreef:precies ik zou em er strak in willen hebben en nieet met speling. die kan je er dan uitdraaien.
gek is t niet, maar als hij er verandering in wil hebben is dat toch geen schande ?red_Turbo schreef:ja vind je het gek met een 5 ts zijn ook geen race auto'smartin rs schreef:precies ik zou em er strak in willen hebben en nieet met speling. die kan je er dan uitdraaien.

bredere wiel basis misschien, zeker weten lager en stugger in de vering. en dat lager en stugger heeft een grote invloed op de weg ligging.martin rs schreef:verschilt dat chassis enz dan zoveel met een gtt????? volgens mij niet.