Bandenspanning

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
martin rs

ik hoor bij de dealer en bij de borden als je leest dat er 2 tot 2.2 bar in de banden moet van mijn auto. een band was een beetje leeg dus ik oppompen. denk doe de andere ook ff zijn we weer allemaal op spanning. zit er gewoon 3.5 bar in???!!!?!?!!?

ik de auto op de krik en door dat gewicht eraf geeft de meter idd nog maar 2.2 bar aan. wat is nu juist en hoeveel mag er in als ie gewon op zijn wieltjes staat?

in de garage hebben ze em opgepomt tot 2.2 met wieltjes los. dus door gewicht van de wagen weer meer bar erin.

martin
Christian

je auto moet op de grond en dan 2.2 bar ik ahd ze laatst ook veelste hard leek wel als de achteras helemaal los zat :( echt super eng gevoel
martin rs

hoeveel kunnen je banden dan hebben hoor dat ze met rally gewoon 3 bar pompen rijd ook zuiniger toch harde banden? de de grip?
Remco_Rs
Contacteer:

Op de band staat ,wat de hij maximaal kan hebben..
als de band te hard is opgepompt zal de binnenkant sneller wegslijten,en als hij te zacht is zal de buitenkant sneller slijten
Laatst gewijzigd door Remco_Rs op do 29 mei 2003 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian

nou ik ahd er ook perongeluk 3 bar op gezet nou het leek wel als me auto helemaal verrot was aan de onderkant leek als de achteras later mee kwam gewoon een paar sec vertraging heb er nu 1.8/2bar op staan en rijd super
robert

hee martin!! stop en terug naar af :lol:

als je de auto opkrikt veranderd de bandenspanning nauwlijks. zo ontzettend weinig dat je gerust mag zeggen: niet.
dus je 2.2 bar opgekrikt wordt 3.5 bar als hij op de wielen staat is onzin.
martin rs

kuttig dan ios die meter gaar haha denk ik als ik em nou helemaal alat leeglopen en dan gewoon 2.2 erin doe kan dat niet?
ze lijken zo zacht namelijk bij 2.2
Remco_Rs
Contacteer:

als dat bandenspannings apparaat niet goed is,,zou ik als ik jou was eff naar een pompstation gaan ,,om hem op te pompen,,,bij ons in de garage worden die dingen om het jaar geeikt(afgesteld) zodat er juist geen rare waardes te voorschijn komen :)
martin rs

oke nu moeten jullie niet lachen......ik doe het met een fietspomp met zo een meter erop...... :lol:
robert

sja hoe die meter het doet weet ik ook niet.
geeftie nix aan bij buitenlucht?
Remco_Rs
Contacteer:

:lol:
robert

sorrie ik lach.

want een fietspomp-slang-ventiel-knijper ;) drukt toch niet het pikkie van het ventiel open?

zodat de luchtdruk in de fietspomp het ventiel moet opendrukken. ja die luchtdruk is hoger dan wat uiteindelijk in je band komt.
Dus: andere drukmeter of pomp. ff lang de pomp (benzine) met luchtsetje.
martin rs

heb net ff gekeken maar als ik hard druk duwt ie em erdoor dan geeft ie ienene andere waardes aan ja hahaah. maar goed hijn is nu 3.2 rondom kan dit kwaad??
Remco_Rs
Contacteer:

Precies, "its so simple" :wink: Succes
Remco_Rs
Contacteer:

als je hem op 3,2 houdt,,zullen je banden extreem verkeers slijten,,je banden krijgen als het ware een "ei-vorm" dus de binnenkant zal het meest en het snelst slijten...en je grip word ruk
martin rs

oke ff leeg lopen dus en weer nieuwe lucht erin tot 2.2 doe ik ff

zal trouwens eind van de dag meer zijn dan 2.2 want de lucht wordt warm en zet uit want de band wordt behoorlijk warm. iemand hier al ervaringen mee?
robert

tip:
vergeet die fietspomp want je kan er niet mee meten.

rij-nu-naar-benzinepomp-met-luchtsetje-en-pomp-em-goed-op.
martin rs

was ik idd al van plan vind et eng met 3 bar strax heb ik een klapband door te hoge druk ofzow
robert

je krijgt geen klapband door te hoge druk.

ja, misschien boven de 6 bar ofzo.
bij lange ritten krijg je juist een klapband door te lage spanning.
Plaats reactie