ik hoor bij de dealer en bij de borden als je leest dat er 2 tot 2.2 bar in de banden moet van mijn auto. een band was een beetje leeg dus ik oppompen. denk doe de andere ook ff zijn we weer allemaal op spanning. zit er gewoon 3.5 bar in???!!!?!?!!?
ik de auto op de krik en door dat gewicht eraf geeft de meter idd nog maar 2.2 bar aan. wat is nu juist en hoeveel mag er in als ie gewon op zijn wieltjes staat?
in de garage hebben ze em opgepomt tot 2.2 met wieltjes los. dus door gewicht van de wagen weer meer bar erin.
martin
Bandenspanning
Op de band staat ,wat de hij maximaal kan hebben..
als de band te hard is opgepompt zal de binnenkant sneller wegslijten,en als hij te zacht is zal de buitenkant sneller slijten
als de band te hard is opgepompt zal de binnenkant sneller wegslijten,en als hij te zacht is zal de buitenkant sneller slijten
Laatst gewijzigd door Remco_Rs op do 29 mei 2003 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
nou ik ahd er ook perongeluk 3 bar op gezet nou het leek wel als me auto helemaal verrot was aan de onderkant leek als de achteras later mee kwam gewoon een paar sec vertraging heb er nu 1.8/2bar op staan en rijd super
hee martin!! stop en terug naar af 
als je de auto opkrikt veranderd de bandenspanning nauwlijks. zo ontzettend weinig dat je gerust mag zeggen: niet.
dus je 2.2 bar opgekrikt wordt 3.5 bar als hij op de wielen staat is onzin.

als je de auto opkrikt veranderd de bandenspanning nauwlijks. zo ontzettend weinig dat je gerust mag zeggen: niet.
dus je 2.2 bar opgekrikt wordt 3.5 bar als hij op de wielen staat is onzin.
als dat bandenspannings apparaat niet goed is,,zou ik als ik jou was eff naar een pompstation gaan ,,om hem op te pompen,,,bij ons in de garage worden die dingen om het jaar geeikt(afgesteld) zodat er juist geen rare waardes te voorschijn komen 

sorrie ik lach.
want een fietspomp-slang-ventiel-knijper
drukt toch niet het pikkie van het ventiel open?
zodat de luchtdruk in de fietspomp het ventiel moet opendrukken. ja die luchtdruk is hoger dan wat uiteindelijk in je band komt.
Dus: andere drukmeter of pomp. ff lang de pomp (benzine) met luchtsetje.
want een fietspomp-slang-ventiel-knijper

zodat de luchtdruk in de fietspomp het ventiel moet opendrukken. ja die luchtdruk is hoger dan wat uiteindelijk in je band komt.
Dus: andere drukmeter of pomp. ff lang de pomp (benzine) met luchtsetje.
Precies, "its so simple"
Succes
als je hem op 3,2 houdt,,zullen je banden extreem verkeers slijten,,je banden krijgen als het ware een "ei-vorm" dus de binnenkant zal het meest en het snelst slijten...en je grip word ruk