[Foto's] Oh oh Renault in Ommen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Panoramix

Chris schreef:Als er weer een soortgelijke meeting is, kan er dan melding van gemaakto worden op het forum??
Merkwaardig dat het hier niet bekend was. Op het R25-forum was het al ruimschoots bekend:

"Oh Oh Renault is een evenement van de Club d'Anciennes Renault des Pays Bas en daar maken we als Register deel van uit. We hoeven dus nooit te twijfelen of onze auto's te jong zijn voor evenementen van de Club d'Anciennes Renault des Pays Bas. We zijn een officieel register van deze club en dat betekent dat we met de 25 op alle reguliere evenementen van de Renault Club van harte welkom zijn en niet alleen op de specifieke R25 meetings"

Het stond tevens in de Renograaf: officiële orgaan van de Club d'Anciennes Renault des Pays Bas.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dat verklaard waarom R25's met een X, Y,of Z-kenteken opgesteld stonden tussen de klassieke Renaults. Ik heb me nog afgevraagd of mijn R5 er dan ook bij zou mogen staan.

Vind het persoonlijk wel wat vreemd, aangezien R25's toch niet echt oud zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robby
Contacteer:

Zoals gezegd, het was een meeting georganiseerd door CAR. Nieuwe leden zijn natuurlijk altijd welkom, maar in de 1e instantie was dit iets voor & door leden. In dit geval hebben 25 bezitters hier het volste recht om aanwezig te zijn aangezien het r25 register officieel deel uitmaakt van CAR. De jongste 25 mag dan nog wel niet zo oud zijn, maar de oudste fase1 dateert alweer uit 84. Het 25 register is overigens nogsteeds een separaat orgaan binnen CAR. Volgens mij is het zo dat zodra het jongste model (bouwjaar) van de 25 ouder is dan 20 jaar, we officieel binnen CAR geintregreerd zijn.

RJ.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dus dan is het mogelijk om de R5 ook op te gaan nemen binnen de CAR. Dat model stamt ook uit '84, en loopt tot 1992. Ongeveer dezelfde productietijd als de R25 dus.
Wordt er al nagedacht over toelating van de Supercinq? Als een soort Supercinq-register?

Mijn opmerking was niet vervelend bedoeld, ik vroeg me alleen het "waarom" af. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Anonymous

Die mintgroene auto is een RENAULT DAUPHINNOISE met bouwjaar 1960
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Huh, hierboven staat dat jet een Juvaquatre is!? Had de auto verschillende namen oid?
Robby
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Dus dan is het mogelijk om de R5 ook op te gaan nemen binnen de CAR. Dat model stamt ook uit '84, en loopt tot 1992. Ongeveer dezelfde productietijd als de R25 dus.
Wordt er al nagedacht over toelating van de Supercinq? Als een soort Supercinq-register?

Mijn opmerking was niet vervelend bedoeld, ik vroeg me alleen het "waarom" af. :)
Begrijp ik, martijn :)
Ik weet niet over hoe&wat, mbt. de toelating van modellen binnen CAR. De 1e vijfjes zie je ook al binnen die club, voor de fase2 zou dat tzt. ook wel moeten kunnen denk ik.

RJ.
Peter @ Malta
Contacteer:

(Even voor de duidelijkheid: ik kan me niet meten met sommigen hier over Renault-kennis, maar ik kan aardig goed overweg met Google.)

Volgens deze pagina (in Duits) is het een Juvaquatre Break die Dauphinoise genoemd wordt. Klik op 'Juva-History' en kijk bij 1956. Het is min of meer dezelfde auto, maar de Juvaquatre is van voor de oorlog en de Dauphinoise van erna.

Dat van 1960 kan wel kloppen, vanwege de knipperlichten op de spatborden. Maar hoe Jermaine kan zien dat 'ie uit 1960 en niet uit 1956 is mij een raadsel. :)

- Peter
da-goof
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0086.jpg[/img]

Deze is echt vet. Zoiets wil ik ook gaan maken, maar dan in zwart metallic. In deze 4 ligt overigens een alpine motor. In de mijne komt een AT.
da-goof
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0105.jpg[/img]

En deze vind ik ook errug gaaf. Mijn vader heeft ooit precies dezelfde gehad, zo'n indisch gele R8S
Anonymous

Even voor de duidelijkheid: ik kan me niet meten met sommigen hier over Renault-kennis, maar ik kan aardig goed overweg met Google.)

Volgens deze pagina (in Duits) is het een Juvaquatre Break die Dauphinoise genoemd wordt. Klik op 'Juva-History' en kijk bij 1956. Het is min of meer dezelfde auto, maar de Juvaquatre is van voor de oorlog en de Dauphinoise van erna.

Dat van 1960 kan wel kloppen, vanwege de knipperlichten op de spatborden. Maar hoe Jermaine kan zien dat 'ie uit 1960 en niet uit 1956 is mij een raadsel.

- Peter

Door mijn werk kan ik kijken in het RDW kenteken bestand, :) :)
hij staat zo geregistreerd
Turbo Marco

Heeeel leuk om al die renaults te zien :)

was er geen R15 bij?

En een A110 is ook wel lekker :D

Dromen :lol:

greetz marco
catrinus

da-goof schreef:[img]http://home.wanadoo.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0086.jpg[/img]

Deze is echt vet. Zoiets wil ik ook gaan maken, maar dan in zwart metallic. In deze 4 ligt overigens een alpine motor. In de mijne komt een AT.
Deze ken ik. Heb hem ook nog es gezien toen hij opnieuw gespoten werd. Deze is van een jongen geweest die ik wel ken :p . Dankzij hem heb ik nu een gtt van de 1e eigenaar :)
There will be plenty of time to rest when your dead
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Heeeel leuk om al die renaults te zien :)

was er geen R15 bij?

greetz marco
Er was wel een R15. En een R17. Toen ik de foto's zag, zag ik dat ze allebei niet op de foto stonden. :( Ze waren ook niet echt mooi (lees: gepoetst), de R15 was te koop, voor 2250 euro. :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Panoramix schreef:
Chris schreef:Als er weer een soortgelijke meeting is, kan er dan melding van gemaakto worden op het forum??
Merkwaardig dat het hier niet bekend was. Op het R25-forum was het al ruimschoots bekend:

"Oh Oh Renault is een evenement van de Club d'Anciennes Renault des Pays Bas en daar maken we als Register deel van uit. We hoeven dus nooit te twijfelen of onze auto's te jong zijn voor evenementen van de Club d'Anciennes Renault des Pays Bas. We zijn een officieel register van deze club en dat betekent dat we met de 25 op alle reguliere evenementen van de Renault Club van harte welkom zijn en niet alleen op de specifieke R25 meetings"

Het stond tevens in de Renograaf: officiële orgaan van de Club d'Anciennes Renault des Pays Bas.
Tja, als het hier op het forum niet wordt vermeld, en je houdt geen andere fora in de gaten en je krijgt ook niet de Renagraaf, dan houdt het snel op...

Vermeld je het hier de volgende keer dan ff? :)
Turbo Marco

Martijn *Baccara* schreef:
Turbo Marco schreef:Heeeel leuk om al die renaults te zien :)

was er geen R15 bij?

greetz marco
Er was wel een R15. En een R17. Toen ik de foto's zag, zag ik dat ze allebei niet op de foto stonden. :( Ze waren ook niet echt mooi (lees: gepoetst), de R15 was te koop, voor 2250 euro. :)
2250 euro voor een r15 is niet echt duur,er zal dan wel veel werk aan zitten.
Die verdomde roest ook :(
Plaats reactie