ik weet er eentje voor je,ik dacht dat die er 250 euro voor wou,maar dat kan ik je morgen vertellend an bel ik die gast ff,hij heeft ook nog deuren en koffer nagelnieuw liggenMerijn schreef:Ja, okay... Het valt ook wel mee... De kap is nog goed, de lampen zijn nog allemaal goed (al wilde ik die toch al nieuw), maar goed. Je snapt ook wel dat dit toch wel in de duizend(en?) euro's gaat lopen. Vooral die versnellingsbak gaat me veel geld kosten. Positief blijven is het enige wat ik ga doen de komende tijd.
[Willi] Aanrijding gehad (Last update: 09/12/03)
Een versnellingsbak bedoel je? Ben benieuwd wat de staat van dat ding is en hoeveel km's hij ongeveer gelopen heeft.
Ik heb niet zo'n zin om binnekort weer met een kapotte bak te staan. 
Ik hoor het wel. Bedankt in ieder geval!

Ik hoor het wel. Bedankt in ieder geval!

-
Uhm....Zeeuw schreef:Zijn volledig indentiek, alleen williams is anders
??
Een appel is identiek aan een peer, maar dan anders ofzo??
Maar inderdaad, een subframe van een 1.4 ofzo zal er ook wel onder gaan en ook wel sterk genoeg zijn. Van die bak zal inderdaad wel iets mis zijn met de schakelstang, maarja... revisie was sowieso al wel nodig.
Schade aan plaatwerk valt wel mee. Is alleen een deur en een voorscherm?
In principe is het alleen de deur en het voorscherm, ja... Bij FreeHans hebben ze nog wel een voorscherm liggen voor 35 euro, dus dat valt mee. Nu wil ik eigenlijk 2 nieuwe deuren, omdat de linker deur ook al niet erg mooi is. Ik zit er zelfs aan te denken aan een full respray, maar dat zal op de langere termijn worden.
Alles komt goed.
Alles komt goed.

-
- Contacteer:
Voor je subframe heb ik evt wel een oplossing....
Ik maak voor de gtt`s ook versterkte subframe`s
Is voor mij een koud kunstje om het standaard 16v subframe te versterken zodat jij het kan gebruiken voor je willie.
Als je er intresse in hebt moet je het maar laten weten.Dan kan ik eens kijken wat het kost.
Ik maak voor de gtt`s ook versterkte subframe`s
Is voor mij een koud kunstje om het standaard 16v subframe te versterken zodat jij het kan gebruiken voor je willie.
Als je er intresse in hebt moet je het maar laten weten.Dan kan ik eens kijken wat het kost.
-
- Contacteer:
Alle subframe`s van de clio zijn eender behalve die van de willie.
Ik dacht dat een standaard nieuw subframe iets van 125 euro kostte.
Daar komt dan iets van 75 euro aan werk en materiaal bij om hem te verstevigen.
Maar weet deze prijzen niet zeker!!
Ik dacht dat een standaard nieuw subframe iets van 125 euro kostte.
Daar komt dan iets van 75 euro aan werk en materiaal bij om hem te verstevigen.
Maar weet deze prijzen niet zeker!!
mooi dat je wat betreft prijzen nu ff wat meevallers hebt
Dat kun je wel gebruiken denk ik 

Zo, ben zojuist terug van Hilvarenbeek alwaar ik mijn versnellingsbak heb achtergelaten bij Reinier. Na wat kapjes eraf geschroefd te hebben was het probleem snel opgelost. De bak schakelt weer en er is niks ernstigs kapot. Voor de zekerheid worden toch de lagers, keerringen en synchromesh-ringen vervangen. 
Reinier, alvast bedankt!

Reinier, alvast bedankt!

Marcel dLC schreef:Uhm....Zeeuw schreef:Zijn volledig indentiek, alleen williams is anders
??
Een appel is identiek aan een peer, maar dan anders ofzo??
Een appel is iets anders dan peer, een deur is iets anders dan een subframe. Een golden delicious is een appel, een granny is ook een appel maar de ene is hard en de ander is zacht of is het dan ineens ook een peer?? Als je een vergelijking maakt dan wel de goeie...zucht...
Ik heb vanmiddag ook meteen bijna alle nieuwe onderdelen besteld, waaronder een origineel Williams subframe. Veel geld, maar ik wil het gewoon goed en origineel hebben. Bedankt voor alle aanbiedingen in ieder geval! 
Nu heb ik een ander vraagje, ik zit eraan te denken om een extra baksteun aan te schaffen, maar nu wil ik weten of ik die zonder problemen kan monteren. Past dat allemaal in 1 keer? Zonder modificaties?

Nu heb ik een ander vraagje, ik zit eraan te denken om een extra baksteun aan te schaffen, maar nu wil ik weten of ik die zonder problemen kan monteren. Past dat allemaal in 1 keer? Zonder modificaties?
-
je hebt er 2, namelijk voor en achter, beide redelijk makkelijk te monteren. Al moet ik het zelf nog gaan doen binnenkort.Merijn schreef:Nu heb ik een ander vraagje, ik zit eraan te denken om een extra baksteun aan te schaffen, maar nu wil ik weten of ik die zonder problemen kan monteren. Past dat allemaal in 1 keer? Zonder modificaties?
Klopt standaard 1 steun, die extra steun is van een 19 16V, deze wordt gemonteerd tussen de bak en subframe, als alles erin hangt is het een pleures werk om de steun te monteren, maar nu niet omdat alles er toch ondervandaan ligt.Merijn schreef:Je hebt toch standaard al 1 baksteun? Maar de 19 16v heeft een extra die ook op de Clio past. Als ik goed geinformeerd ben, tenminste!
De steun zorgt ervoor dat je strakker schakeld, de pook niet uit de versnelling schiet, de motor en bak wat minder bewegen wat dus beter is voor je aandrijflijn.
-
daar hou ik nou vanmaar ik wil het gewoon goed en origineel hebben
Ro, als ik zo'n extra baksteun bestel, kan die dan zonder enig probleem gemonteerd worden? Hoef ik geen extra bevestigingsmateriaal te hebben of zo?
Heeft er misschien iemand een foto van hoe die steun gemonteerd zit?
Heeft er misschien iemand een foto van hoe die steun gemonteerd zit?
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t=#1188952 dit is het topic waar die m gekocht heeft, dus zonder ff hierboven te lezen dacht ik dat ie er al onder zou zitten

<-------So you know don't mess with a Reno------->
Je kunt voor die baksteun eens op reichhard-motorsport.de kijken. Als je stuurbekrachtiging hebt en die heeft een williams dan moet je ff opletten met de slang naar het stuurhuis, die geeft problemen. Aangezien je nu het subframe eraf hebt liggen kunnen je er goed bij.
Tering, mijn duits is wel erg slecht! 
Dit is 'm, neem ik aan:
http://www.reichhard-motorsport.com/cgi ... t=temartic

Dit is 'm, neem ik aan:
http://www.reichhard-motorsport.com/cgi ... t=temartic
Dat is hem dus niet Merijn, dat is de onderste motorsteun, ik heb ook al gekeken en zie hem er niet bij staan.
De steun kost bij de dealer iets van 45 euro.
De steun kan zo gemonteerd worden en je hebt niks extra's nodig, behalve de bouten.
De steun kost bij de dealer iets van 45 euro.
De steun kan zo gemonteerd worden en je hebt niks extra's nodig, behalve de bouten.