[Willi] Aanrijding gehad (Last update: 09/12/03)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
gille
Contacteer:

Merijn schreef:Ja, okay... Het valt ook wel mee... De kap is nog goed, de lampen zijn nog allemaal goed (al wilde ik die toch al nieuw ;) ), maar goed. Je snapt ook wel dat dit toch wel in de duizend(en?) euro's gaat lopen. Vooral die versnellingsbak gaat me veel geld kosten. Positief blijven is het enige wat ik ga doen de komende tijd. :D
ik weet er eentje voor je,ik dacht dat die er 250 euro voor wou,maar dat kan ik je morgen vertellend an bel ik die gast ff,hij heeft ook nog deuren en koffer nagelnieuw liggen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Een versnellingsbak bedoel je? Ben benieuwd wat de staat van dat ding is en hoeveel km's hij ongeveer gelopen heeft. :) Ik heb niet zo'n zin om binnekort weer met een kapotte bak te staan. :)

Ik hoor het wel. Bedankt in ieder geval! :D
Marcel dLC

Zeeuw schreef:Zijn volledig indentiek, alleen williams is anders
Uhm....

??

Een appel is identiek aan een peer, maar dan anders ofzo??

Maar inderdaad, een subframe van een 1.4 ofzo zal er ook wel onder gaan en ook wel sterk genoeg zijn. Van die bak zal inderdaad wel iets mis zijn met de schakelstang, maarja... revisie was sowieso al wel nodig.
Schade aan plaatwerk valt wel mee. Is alleen een deur en een voorscherm?
Merijn
Über-Spammer

In principe is het alleen de deur en het voorscherm, ja... Bij FreeHans hebben ze nog wel een voorscherm liggen voor 35 euro, dus dat valt mee. Nu wil ik eigenlijk 2 nieuwe deuren, omdat de linker deur ook al niet erg mooi is. Ik zit er zelfs aan te denken aan een full respray, maar dat zal op de langere termijn worden.

Alles komt goed. :)
Jeroen Lubking
Contacteer:

Voor je subframe heb ik evt wel een oplossing....

Ik maak voor de gtt`s ook versterkte subframe`s
Is voor mij een koud kunstje om het standaard 16v subframe te versterken zodat jij het kan gebruiken voor je willie.

Als je er intresse in hebt moet je het maar laten weten.Dan kan ik eens kijken wat het kost.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Merijn
Über-Spammer

Ik weet niet wat het verschil in prijs is tussen een 'gewoon' 16v frame en een Willi-frame?
Jeroen Lubking
Contacteer:

Alle subframe`s van de clio zijn eender behalve die van de willie.

Ik dacht dat een standaard nieuw subframe iets van 125 euro kostte.

Daar komt dan iets van 75 euro aan werk en materiaal bij om hem te verstevigen.

Maar weet deze prijzen niet zeker!!
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Merijn
Über-Spammer

Okay, dat scheelt wel weer ff 260 euro! :) Ik zal er eens over nadenken en overleggen met de monteur.
Paskie

als ik t zo lees komt t weer helemaal goed met de willie van Merijn :) :) :) :)
Merijn
Über-Spammer

Tuurlijk... Daar hoef je je geen zorgen over te maken! Na de zomer ziet hij er beter uit dan ooit tevoren! :D
Paskie

beterz !!
Haas
Car: Megane RS

mooi dat je wat betreft prijzen nu ff wat meevallers hebt :D Dat kun je wel gebruiken denk ik :D
Merijn
Über-Spammer

Zo, ben zojuist terug van Hilvarenbeek alwaar ik mijn versnellingsbak heb achtergelaten bij Reinier. Na wat kapjes eraf geschroefd te hebben was het probleem snel opgelost. De bak schakelt weer en er is niks ernstigs kapot. Voor de zekerheid worden toch de lagers, keerringen en synchromesh-ringen vervangen. :)

Reinier, alvast bedankt! :D
Anonymous

Marcel dLC schreef:
Zeeuw schreef:Zijn volledig indentiek, alleen williams is anders
Uhm....

??

Een appel is identiek aan een peer, maar dan anders ofzo??

Een appel is iets anders dan peer, een deur is iets anders dan een subframe. Een golden delicious is een appel, een granny is ook een appel maar de ene is hard en de ander is zacht of is het dan ineens ook een peer?? Als je een vergelijking maakt dan wel de goeie...zucht...
Merijn
Über-Spammer

Ik heb vanmiddag ook meteen bijna alle nieuwe onderdelen besteld, waaronder een origineel Williams subframe. Veel geld, maar ik wil het gewoon goed en origineel hebben. Bedankt voor alle aanbiedingen in ieder geval! :)

Nu heb ik een ander vraagje, ik zit eraan te denken om een extra baksteun aan te schaffen, maar nu wil ik weten of ik die zonder problemen kan monteren. Past dat allemaal in 1 keer? Zonder modificaties?
Merijn
Über-Spammer

Ik heb het over een baksteun van een R19, overigens. :)
Robert dB.

Merijn schreef:Nu heb ik een ander vraagje, ik zit eraan te denken om een extra baksteun aan te schaffen, maar nu wil ik weten of ik die zonder problemen kan monteren. Past dat allemaal in 1 keer? Zonder modificaties?
je hebt er 2, namelijk voor en achter, beide redelijk makkelijk te monteren. Al moet ik het zelf nog gaan doen binnenkort.
Merijn
Über-Spammer

Je hebt toch standaard al 1 baksteun? Maar de 19 16v heeft een extra die ook op de Clio past. Als ik goed geinformeerd ben, tenminste! :)
RO 16v

Merijn schreef:Je hebt toch standaard al 1 baksteun? Maar de 19 16v heeft een extra die ook op de Clio past. Als ik goed geinformeerd ben, tenminste! :)
Klopt standaard 1 steun, die extra steun is van een 19 16V, deze wordt gemonteerd tussen de bak en subframe, als alles erin hangt is het een pleures werk om de steun te monteren, maar nu niet omdat alles er toch ondervandaan ligt.
De steun zorgt ervoor dat je strakker schakeld, de pook niet uit de versnelling schiet, de motor en bak wat minder bewegen wat dus beter is voor je aandrijflijn.
PATRICK-CLIO

maar ik wil het gewoon goed en origineel hebben
daar hou ik nou van
Merijn
Über-Spammer

Ro, als ik zo'n extra baksteun bestel, kan die dan zonder enig probleem gemonteerd worden? Hoef ik geen extra bevestigingsmateriaal te hebben of zo?

Heeft er misschien iemand een foto van hoe die steun gemonteerd zit?
Foeke

Robert DB heeft toch een extra cup baksteun er onder gezet????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Merijn
Über-Spammer

Uhm... Volgens mij niet! :) Lees effe een aantal posts terug. :)
Foeke

uuuhm foutje :wink: wist wel dat ie er 1 heeft dacht al dat ie eronder zat snappie :D
Merijn
Über-Spammer

:D Het had zomaar gekund.
Foeke

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t=#1188952 dit is het topic waar die m gekocht heeft, dus zonder ff hierboven te lezen dacht ik dat ie er al onder zou zitten :D :D :D :wink:
Merijn
Über-Spammer

Dat zou je verwachten, ja... Hij heeft 'm immers al sinds januari in huis. :)
Anonymous

Je kunt voor die baksteun eens op reichhard-motorsport.de kijken. Als je stuurbekrachtiging hebt en die heeft een williams dan moet je ff opletten met de slang naar het stuurhuis, die geeft problemen. Aangezien je nu het subframe eraf hebt liggen kunnen je er goed bij.
Merijn
Über-Spammer

Tering, mijn duits is wel erg slecht! :(

Dit is 'm, neem ik aan:

http://www.reichhard-motorsport.com/cgi ... t=temartic
RO 16v

Dat is hem dus niet Merijn, dat is de onderste motorsteun, ik heb ook al gekeken en zie hem er niet bij staan.
De steun kost bij de dealer iets van 45 euro.

De steun kan zo gemonteerd worden en je hebt niks extra's nodig, behalve de bouten.
Merijn
Über-Spammer

Okay... En wat is dan precies het verschil tussen een cup-baksteun en die van een r19 16v? Harder/stugger?
RO 16v

Bij de 19 16v is deze steun standaard, bij de Clio cup gebruikten ze deze ook vandaar cup steun.
Je hebt ook een de bovenste steun in cup uitvoering, hiervan is de steun sterker en het rubber iets harder.
Merijn
Über-Spammer

Zo, ik heb zojuist eindelijk mijn belastingaanvraag ingedient en als ik krijg wat ik denk dat ik krijg dan komt er misschien ook nog wel een schroefsetje en een paar splinternieuwe velgjes! :D
Tom
Moderator
Car: MB

ben benieuwd :D ik heb mijn belastingsgeld inmiddels al binnen, ging best snel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Ik had de mijne gewoon voor 1 april in moeten sturen, maar ja... Lam, he! ;)
Plaats reactie