(19 16v) rotor kapot?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

en jahoor het regent weer in nederland.

mijn 19 vond het were is tijd om op 3 pitten te gaan rijden soms ook 2 of 1. erg ruk als je voor een stoplicht staat.

maar goed ik net gekene en alles werkelijk kurk droog heb 1 maand geleden bougies vervangen dus dat is het ook niet. nadat ik de bougied kabels van de bougies heb afghaals ff heb ingespoten met dat start spray deed hij het weer goed hmm oke.

na 3 min statinair gedraaid te hebben weer bokken enw eer 3 pitten nu zit ik sterk te denken dat de rotor kapot is kan dit bijdeze klachten?

is dat ding zelf te vervangen en te koop bij de brezan? koste?

toen ik zondag 205 reed op de duitse autobahn :) deed ineens me richting aanwijzer het niet meer hmm? na een dag deed hij het gewoon weer zekeringen waren gewoon heel dus denk aan een massa puntje ofzo of kan dit ook te maken hebben met dat 3 pitten verhaal?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Haas
Car: Megane RS

heeft wel iets weg van je rotor ja...volgens mij geen godsvermogen om die te vervangen...
Anonymous

hmm tja, elk jaar rotortje, verdeelkappie en bougies......
Bart V

elk jaar rotor en kap??? Denk dat dat tikje overbodig is.
Anonymous

ligt aan de kilometers he, bij 10.000 of minder is het inderdaad overbodig.
Maar bij 25.000 of meer, is het geen overbodige luxe en voor het geld hoef je het niet te laten.
En voor een R19 zijn ze niet eens zo duur.

Ik betaalde laatst voor mijn auto (XM met PRV V6 :) ) 85 euro voor een verdeelkap en 30 euro voor een rotor..... Das pas duur !
mark -19- 16v

heb nu nieuwe rotor en kap

maar niks verbeterd hmmm heb naar de injectoren geluisterd maar deze doen het allemaal (schroeven draarer op injector en tik tik tik)

alles vonkt goed.

morgen bougies eruit halen en alles vetvrij maken.

en nog een keer testen

volgende vraag kan ik die luchthapper dicht kitten?

plaatje ijzer of iets eraan lassen zodat ik geen water meer binnen krijg
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

kabels of bougies, dat zijn de 2 zaken die nog slecht kunnen zijn... Of bobinekabel, maar dan zou die niet op minder pitten moeten gaan lopen, lijkt mij.
Haas

Merijn schreef:kabels of bougies, dat zijn de 2 zaken die nog slecht kunnen zijn... Of bobinekabel, maar dan zou die niet op minder pitten moeten gaan lopen, lijkt mij.
als je bobinekabel kapot is, doet geen een pit nog iets...dan gaat het lampje uit zeg maar...:)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat dacht ik al... :)
mark -19- 16v

ja ik ook vonken doet hij wel dus bobine is goed.

het lijkt me zo stug he dat als het contacht van de bougie iets vettig of nat is de motor meteen slecht begint te lopen.

de aansluiting zit er om heen geklemt dus die stroom kan daar echt wel door heen.

heb net 1 voor 1 losgehaald om zo het probleem te kunnen trace maar na steeds 1 eruit gehaald te hebben loopt hij klote. dus dat wil zeggen alle 4 onsteken maar misschien maar voor de helft. netzoals je een lamp op 6volt laat branden ipv 12v.

wat zou het dan nog kunne zijn?
Jasper16v

ik heb met regen ook wel eens last van slecht lopen

moet er binnenkort ook ff na kijken
Haas

weet je welke cilinders er soms niet meelopen of is dat random?
Roy - clio16v

Ik heb hetzelfde probleem met de clio, zwaar irritant. Bougies en verdelerkapje al nagekeken maar geen vocht. Iemand nog een andere suggestie?
Plaats reactie