De status tot nu toe is dat ik het t-stuk er stussen uit heb, en langetje naar carb. afgedopt heb.
Had niet veel geholpen.
Inmiddels een andere (werkende) renix van Abel te leen.
Dit is een 208. De auto loopt echt stukken beter, bijna perfect.
Ik ben nu al een tijd op zoek naar een andere renix. Er is me al een 208 aangeboden, maar of deze goed is voor mijn motor??
Heb even het een en ander uitgezocht, maar ik kan er niet achter komen welke renix er nu origineel op mijn TS hoort. Had al eerder naar de locale Renaultdealer gemaild. Eerste keer geen reactie. 2de keer wel, mail terug gestuurd met aanvullende gegevens, en daar ook nog geen reactie op gehad
Ook heb ik naar anderen gemaild die een TS newman te koop hadden. Of geen reactie, of geen zin om te kijken (ik heb er geen verstand van sorry zeggen ze dan, terwijl ik een nette omschrijving plus foto! er bij heb gedaan) of hij was al verkocht en wilde ze het email adres van de nieuwe eigenaar niet prijsgeven
Dialogys geeft bij parts een 225 aan, maar bij repair manual een 025. Lekker tegenstrijdig :-*
Kijk die 208 doet het nu goed, dus was al op zoek naar een 208 o.i.d. , maar na nader onderzoek, wijkt die vervroegingsgradenboog wel aardig af met wat ik denk dat er origineel op moet. Een Renix 225/025, maar ben hier dus nog niet zeker van!
re 208
toeren: graden:
650 6-10
1 550 4-8
4 050 21-25
re 225
toeren: graden:
750 7-9
1 550 12-14
4 050 26-30
re 025 (let op, 2de is 1750 toeren ipv 1550)
toeren: graden:
750 7-9
1 750! 15-23
4 050 24-30
Wat ik hier mee aan wil geven is dat het aantal graden nogal verschilt!
Bij stationair wel het zelde, 1 graad meer of minder. Maar bij ~1550 toeren is het verschil 6 graden en met de Renix 025 bij 200 toeren meer 15 graden.
En dat lijkt me toch wel erg veel.
Kan dit schadelijk zijn, een (in mijn ogen behoorlijk) afwijkend aantal graden?
En wie kan mij uitsluitsel geven over of het nu een 025 of 225 moet zijn?
Gaat om een R5TS New Man, c403/c2j/780.