[Williams] Druklager vraag!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

Merijn heeft een NIEUW pedaal. En is het veertje trouwens niet gewoon gaar ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Tom schreef:Merijn heeft een NIEUW pedaal. En is het veertje trouwens niet gewoon gaar ??
Hmmm..snel snel snel lezen...ff over het hoofd gezien...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Veertje is ook nieuw... :(
Panoramix

Ik had alleen nieuwe drukgroep, druklager en koppelingsplaat en daarmee kraakte ie dus ook >-)

Maar of ik er nou blij mee ben dat het probleem spontaan is opgelost......afijn we zien wel waar we stranden :)
Heino

Hmmmmm,!?!
Een hoop geld kwijt aan nieuwe spullen en probleem nog niet opgelost?
Merijn
Über-Spammer

Jep! :(
cliomaniac

Ik heb dus precies hetzelfde kutprobleem. Als ik schakel heeft hij de ene keer wel speling en de andere keer niet. Precies hetzelfde als wat jij hebt ook alles vervangen etc. Ik weet dus ook niet wat het is maar ik vermoed een slechte constructie ik ga proberen om het pedaal vast te maken dus een geheel.
if it isn't possible it is not impossible
Merijn
Über-Spammer

Maakt jou koppeling ook een soort kraak-geluid, dan? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Panoramix

Tsja....net de auto opgehaald; die renault-monteur vond de koppeling heel normaal aanvoelen en kon verder ook geen aparte dingen ontdekken.

Hij adviseerde me alleen om een nieuwe koppelingskabel te nemen omdat deze wat was opgerekt.

Schiet je dus allemaal weinig mee op merijn :(
Merijn
Über-Spammer

Damn... :( Dat helpt inderdaad niet echt veel...

Ik ga zelf maar eens een afspraak maken bij Veban, want bij mij is er wel degelijk iets te horen/voelen. Dat was bij jou niet meer zo, toch?

Ze kunnen er bij mij niet omheen!

In ieder geval bedankt voor je hulp. Enneh, zien we je nog een keer in Beuningen? :D
Panoramix

Er is nu niets meer te horen en te voelen nee. Koppeling voelt goed aan.

Zijn die meetingen altijd in Beuningen? Binnekort gaat mijn TXI met fijne koppeling in de schorsing en komt de V6 turbo op de weg: wellicht tuf ik daar wel een keer mee naar Beuningen, maar ik moet oa de klepjes nog laten stellen.
Merijn
Über-Spammer

Is goed, lijkt me gezellig! :)

Waar de meetings zijn verschilt af en toe. Als het vroeg donker is en ook nog eens koud, dan kun je erop rekenen dat we in Beuningen zijn. Anders heb je kans dat we in Niftrik zitten, want dan hebben we van niemand last en heeft niemand last van ons. Hou hiervoor effe het F.N.O. topic in de gaten.
Merijn
Über-Spammer

Goddamn! Nu rij ik net richting snackbar (ik woon tegenwoordig op mezelf :D ), doet mijn koppeling iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Op het moment dat ik het pedaal intrap doet 'ie het gewoon goed. Op het moment dat ik geschakeld heb en de koppeling weer op laat komen gebeurd er iets vreemds. Als het pedaal bijna boven is beweegt hij naar rechts en neemt daarbij het rempedaal mee! Ik parkeer mijn auto bij de snackbar, bestel wat en ga naar huis. En het probleem is weer weg!

Iemand ervaring met dit soort rare dingen?! :(
Tom
Moderator

je zult wel te vaak naar de snackbar gaan, vind ie niet leuk :wink:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

van die willi van jouw vindt die firkandellen niet echt lekker denk ik :lol: :lol:
Merijn
Über-Spammer

Mijn Willi vind dat echt wel fijn... Ik rijd nu zelfs op oud frituurvet! Vindt 'ie heerlijk! Ook de mensen die achter me rijden zijn zeer te spreken over het aroma wat mijn auto afgeeft. 1 nadeel: Mensen klagen zo over een vettige voorruit. ;)
[rsi]peerke

merijn,

Bij jou was toch de hele santekraam al vervangen (qua koppeling)?
Wat kan het dan in vredesnaam zijn?
Merijn
Über-Spammer

Alles is inderdaad vervangen... Ik denk dat het pedaal niet goed gemonteerd is of zo. Hij koppelt verder gewoon goed!

Volgende week gaat 'ie weer naar de garage voor onderhoud, dus dan moet hij er (KOSTELOOS!) maar weer eens naar kijken. Ik heb geen zin om straks stil te staan met iets lulligs, zoals de vorige keer.
Tom
Moderator

wat voor onderhoud moet je laten doen dan? Was toch allemaal pas gedaan
Merijn
Über-Spammer

Pas? Da's al weer dik 10000 km geleden! :) Dus nieuwe olie, bougies, misschien rotor en verdelerkap en misschien dat ik de bakolie ook eens laat vervangen. Verder laat ik 'm gewoon effe nakijken. Misschien dat ik de roest aan de binnenkant van mijn achterklep even ga laten wegwerken. Effe kijken hoeveel tijd ze hebben en hoeveel geld het moet kosten. :)
Tom
Moderator

oja, jij rijd iets meer dan ik :D
Johan
Contacteer:

ja een Renault is om in te Rijden
Merijn
Über-Spammer

Maar geen 40.000 km per jaar! :evil:
Johan
Contacteer:

nee dat is te veel van het goede
GeniustheGzA

Ik heb ook een "krakend" pedaal. Alleen ik heb het ook wanneer ik koppel zonder te schakelen oid. En ook wanneer de motor koud is. Daarnaast heb ik een variabel koppelpunt. Dwz de ene keer pakt het pedaal vanaf bovenop. De andere keer pakt het pedaal pas na een centimeter speling. En heeeeel soms pas echt onderin, de laatste 5 centimeter ofzo. Koppelen gebeurt in alle gevallen vlekkeloos en zonder op of aanmerkingen. Ik heb dit pas een maand of 8 ofzo. Althans zolang merk ik het.....

Wie o wie weet wat dit kan zijn? Er zit bij mij ook een nieuwe koppeling in, nieuwe kabel en zelfs een nieuw pedaal.

Greetzzzz,
Merijn
Über-Spammer

GeniustheGzA schreef:Ik heb ook een "krakend" pedaal. Alleen ik heb het ook wanneer ik koppel zonder te schakelen oid. En ook wanneer de motor koud is. Daarnaast heb ik een variabel koppelpunt. Dwz de ene keer pakt het pedaal vanaf bovenop. De andere keer pakt het pedaal pas na een centimeter speling. En heeeeel soms pas echt onderin, de laatste 5 centimeter ofzo. Koppelen gebeurt in alle gevallen vlekkeloos en zonder op of aanmerkingen. Ik heb dit pas een maand of 8 ofzo. Althans zolang merk ik het.....

Wie o wie weet wat dit kan zijn? Er zit bij mij ook een nieuwe koppeling in, nieuwe kabel en zelfs een nieuw pedaal.

Greetzzzz,
Dat wil ik ook graag weten, want ik heb dus exact hetzelfde probleem, maar in iets mindere mate. Misschien is het bij mij na 8 maanden ook wel hetzelfde.
RO 16v

Merijn heb je al eens geinformeerd bij Veban of Achterberg, of zij weten wat het zou kunnen zijn.
Deze mensen sleutelen er dagelijks mee en kennen alle problemen van de auto, ik ben er van overtuigd dat zij het kunnen verhelpen of je het probleem kunnen aanwijzen wat het nou echt is.
Merijn
Über-Spammer

Ik ga vrijdag meteen even bellen! :) Bedankt voor de tip.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb net even gebeld met Veban en ze wisten me daar met zekerheid te vertellen dat het het differentieel is en dat je daar niet te lang mee door moet blijven rijden. KUT DUS! :(

Dat wordt een bakrevisie van mijn vakantiegeld, vrees ik.
[rsi]peerke

je hebt PM
Tom
Moderator

Merijn schreef:Ik heb net even gebeld met Veban en ze wisten me daar met zekerheid te vertellen dat het het differentieel is en dat je daar niet te lang mee door moet blijven rijden. k#t DUS! :(

Dat wordt een bakrevisie van mijn vakantiegeld, vrees ik.
dat is jammer. Maar rijd anders eens langs bij Veban en laat hem eens even kijken!
Merijn
Über-Spammer

Ga ik zaterdag heen... Zin om mee te gaan?

Ik kan me namelijk herinneren (wil je niet bang maken) dat jou koppeling eenzelfde soort geluid maakt als de mijne, maar dan iets minder hard. :(
Tom
Moderator

ik kan niet aankomende zaterdag. Mijn koppeling heb ik eigenlijk geen vreemde dingen mee en de laatste tijd schakeld hij ook weer wat lekkerder. Voorlopig ga ik er geen andere bak onder gooien als deze nog goed is
Merijn
Über-Spammer

De mijne schakelt ook nog als een tierelier, maar het is je differentieel dat je hoort. Ik hoorde dat ook bij jou, maar in mindere mate. Henk vertelde me dat het funest is om ermee door te rijden, want je draait de hele zooi de soep in. Zaterdag ga ik er effe heen en laat hem even kijken of het echt het differentieel is. En daarna heeft Reinier hoogstwaarschijnlijk wat werk te verrichten. ;)
Tom
Moderator

ik laat alles lekker zitten, ik hoor namelijk eigenlijk nooit iets wat ik vreemd vind
Plaats reactie