[Williams] Druklager vraag!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb nu bijna 2 weken geleden mijn koppeling, koppelingskabel, koppelingspedaal en stelinrichting laten vervangen, maar...

Nu is het zo, dat als de auto koud er helemaal niks aan de hand is. Is de auto echter warm, dan begint het pedaal te kraken! Het lijkt erop alsof het alleen gebeurd als de auto van binnen goed warm is. Ik kan het geluid niet goed omschrijven. Het kraakt, plasticachtig geluid en het lijkt erop dat het hol is van binnen. Get it? ;) Een ander detail is dat 'ie het alleen doet als ik schakel. Dus niet wanneer ik (met al dan niet een lopende motor) de koppeling intrap. Ook bij lage belasting doet ie het niet.

Nu kwam ik er laatst ook achter dat wanneer ik soms bij hogere snelheid naar rechts stuur ik soms ook een stevig schaafgeluid hoor. En ik kan me herinneren dat ik dat op mijn koppelingspedaal voelde. Ik dacht eerst aan een aanlopend wiel in de kappen (ik heb 205/45/15 en een kleine verlaging), maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Het geluid komt namelijk redelijk overeen met het koppelingsgeluid.

Ik vraag me echt af wat dit is. Iets niet goed gemonteerd? Ik zat zelf aan een motorsteun te denken, of iets dergelijks. Dat het blok ergens tegenaan leunt, trilt tegen een carrosseriedeel en ik dit voel bij het koppelen.

Wat denken jullie?!
Laatst gewijzigd door Merijn op za 18 okt 2003 0:04, 5 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

heb wel hetzelfde met mijn uitlaat. Als ik een rechterbocht neem met hogere snelheid dan 50, trilt mijn hele middeltunnel...mijn uitlaat komt dan naar rechts te hangen en trilt met de beugel van de kat tegen het hitteschildje...

Kan me dus iets voorstellen dat dat bij jou ook is. Maar waarom dat dan zo is ook als je schakelt...beat's me. Misschien het stelmechanisme wat je hoort kraken? Heb geen idee eigenlijk...:lol:
Merijn
Über-Spammer

Niemand een idee?!

Dat valt me toch tegen van de Clio-rijders! ;) :p
Merijn
Über-Spammer

Hmmz... Up!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

heeft het niets opgelost je trip naar de garage?? of is het er gister toch niet van gekomen?.

Gr. Frits
Merijn
Über-Spammer

Ze vertelde me dat het het druklager zou zijn...

Is dat enigzins mogelijk!? Het druklager is splinternieuw, net als de rest van de koppeling.
Tom
Moderator
Car: MB

garantie!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Tja... Garantie. Het is geen probleem, zeggen ze. En aangezien ik de mensen goed ken die 'm gemaakt hebben (en zij ook weten waar ze het over hebben), vind ik dat ik er vanuit mag gaan dat ze me geen onzin verkopen.

Echter, moet ik eerlijk zeggen dat het me wel enige zorgen baart. :(
Tom
Moderator

tja, dat is lastig dan
Serge1916V

Ik hbe ook wel dat mijn koppeling gewoon goed is als mijn motor koud is maar als ie warm is dan kraakt het ook. Maar ik denk dat dit is omdat mijn koppeling vervangen moet worden. Want als de motor dus goed heet is en ik geef flink gas en schakel door dan blijft die pedaal hangen ofzo en dan kan ik die maar heel weinig indrukken.
Dus slijtage, dnek ik, wat bij jou niet kan want het is al vervangen......

Suc6
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Misschien moet er nog even iets inslijten of zo?? en anders ga eens naar een andere garage b.v. dealer toe en vraag wat het is/ zou kunnen zijn. een second opinion is toch nooit weg.

Zolang je het niet vrijdag doet (en je auto weer kwijt bent) vind ik alles best. Er zijn er al zat die afhaken voor onze trip naar Bodegrve/zoetemeer. :D :D

Gr. Frits
Merijn
Über-Spammer

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Misschien dat ik Jeroen Lubking effe vraag een stukkie mee te kachelen aankomende vrijdag, zodat jij er een oordeel over kan vellen.
Jeroen Lubking
Contacteer:

hoorde ik mijn naam?? 8)
Als ik het goed begrijp moet ik ff met me hoofd tussen je benen en dan luisteren als jij aan het rijden bent?? :D :D :D
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Tom
Moderator

en dat doe jij niet voor Merijn..............tssssssss :D :lol: :D
Merijn
Über-Spammer

Jeroen Lubking schreef:hoorde ik mijn naam?? 8)
Als ik het goed begrijp moet ik ff met me hoofd tussen je benen en dan luisteren als jij aan het rijden bent?? :D :D :D
Als dat zou kunnen! :lol: Nee, je rijdt zelf maar... ;)
Merijn
Über-Spammer

Hmmz... Het geluid is er nog steeds en het zint me echt niet. Nu kwam ik er gisteren ook achter dat mijn koppeling veel 'speling' heeft, voordat het pedaal weerstand geeft. Echter, die speling is niet altijd even groot. Heeft dat met het stelmechanisme te maken?

Ik wordt er zo onderhand een beetje moe van... :(
Rory

Jezus Merijn, je hebt ook wel wat pech he :(
Helaas kan ik je niet helpen, maar toch hierbij mn steunbetuig ;)

Succes !
Jesper16v
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:hoorde ik mijn naam?? 8)
Daar houd Merijn wel van :lol:

Krakend trillend pedaal heb ik eigenlijk ook nog nooit gehoord??? Voel je em gewoon tegenwerken of zo???
Merijn
Über-Spammer

Ik kom morgenavond wel effe naar Heesch, Jesper. Dan gaan we wel een stukje toeren... :)
Jesper16v
Contacteer:

Maar nie tussen jouw benen!
Merijn
Über-Spammer

Doe maar niet alsof je dat niet lekker vind... :)

Maareh, je hoort het ook wel zonder tussen m'n benen te hoeven hangen, hoor. Ben maar niet bang! ;)
Panoramix

Hmmm..na het vervangen van de koppeling van mijn R25 had ik ook zoiets. De eerste paar keer intrappen na de start gingen goed en daarna begon ie te kraken, en kwam ie in schokken omhoog, alsof er een soort veertje dubbel zat.
Bij stilstand (met of zonder lopende motor) geen probleem.Maar het leipe is dat het nu na een week of wat compleet weg is. De koppeling voelt aan als nieuw. Ik laat er toch eens even naar kijken door een renaultmonteur....
Merijn
Über-Spammer

Panoramix schreef:Hmmm..na het vervangen van de koppeling van mijn R25 had ik ook zoiets. De eerste paar keer intrappen na de start gingen goed en daarna begon ie te kraken, en kwam ie in schokken omhoog, alsof er een soort veertje dubbel zat.
Bij stilstand (met of zonder lopende motor) geen probleem.Maar het leipe is dat het nu na een week of wat compleet weg is. De koppeling voelt aan als nieuw. Ik laat er toch eens even naar kijken door een renaultmonteur....
Laat me weten of hij iets gevonden heeft, want het probleem lijkt hetzelfde te zijn op het eerste gezicht!

Alvast bedankt!
Panoramix

Over 2 weken heb ik een afspraak met die beste man: ik weet niet of je nog zolang kan wachten. Het was toch een irritant geluid/gevoel, alsof ik de hele kabel doormidden trapte bij elke koppeling.
Serge1916V

Dat is klote.
Want misschien is het dus dat plastic stelmechanisme met tandjes dat niet goed is.
Nou ja, als je garantie hebt is het niet zo erg.
Moet je wel zeker weten wat het is, anders ben je je auto weer superlang kwijt en dat is niet rielext!!! :-*
Merijn
Über-Spammer

Panoramix schreef:Over 2 weken heb ik een afspraak met die beste man: ik weet niet of je nog zolang kan wachten. Het was toch een irritant geluid/gevoel, alsof ik de hele kabel doormidden trapte bij elke koppeling.
Zoiets is het inderdaad... :( Ik laat er van de week wel weer even naar kijken.
Serge1916V schreef:Dat is klote.
Want misschien is het dus dat plastic stelmechanisme met tandjes dat niet goed is.
Nou ja, als je garantie hebt is het niet zo erg.
Moet je wel zeker weten wat het is, anders ben je je auto weer superlang kwijt en dat is niet rielext!!! :-*
Het stelmechanisme is in zijn geheel vervangen, evenals het pedaal, de kabel, de drukgroep en de koppeling zelf... :evil:
Paskie

En als je t mechanisme een beetje invet?? En de kabel misschien ook??
Merijn
Über-Spammer

Ik weet niet... Dat stelmechanisme is van plastic, dus in principe hoef je dat niet te smeren...

Ik zal er eens met Ome Renault over gaan discussieren. :)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Panoramix

Ik had toen alleen mijn koppeling laten vervangen, geen kabel etc.
Merijn
Über-Spammer

Zo... Volgend probleem!

Mijn pedaal stelt zichzelf niet altijd even goed, volgens mij. Soms heb ik direct als ik het pedaal intrap al weerstand en soms heb ik een paar centimeter 'speling'.

Het begint er toch echt op te lijken dat er iets stevig mis is. :evil:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

vaag
Merijn
Über-Spammer

Johan de clio man schreef:vaag
Johan de man van weinig woorden... :lol:
Panoramix

Ik rij nogsteeds met mijn 'opeens opgelost probleem'.
24 maart heb ik een afspraak met die monteur en dan zullen we eens kijken of hij nog een idee heeft wat het geweest kan zijn.

Ik weet wel dat ik het nog al k*t vond rijden, zeker file rijden was niet echt fijn. Maar het rare is dat als je start de koppeling de eerste paar keer wel soepel ging (zoals het hoort) en daarna begon ie te kraken. En nu is het dus totaal weg. Gisteren nog 450km gereden zonder centje pijn.

En ach anders pak ik mijn volgende zwarte monster uit de garage :D
Merijn
Über-Spammer

Panoramix schreef:Ik rij nogsteeds met mijn 'opeens opgelost probleem'.
24 maart heb ik een afspraak met die monteur en dan zullen we eens kijken of hij nog een idee heeft wat het geweest kan zijn.

Ik weet wel dat ik het nog al k*t vond rijden, zeker file rijden was niet echt fijn. Maar het rare is dat als je start de koppeling de eerste paar keer wel soepel ging (zoals het hoort) en daarna begon ie te kraken. En nu is het dus totaal weg. Gisteren nog 450km gereden zonder centje pijn.

En ach anders pak ik mijn volgende zwarte monster uit de garage :D
Waar woon je ergens? Als je nou niet al te ver van me vandaan woont kunnen we een keer kijken of het probleem identiek aan het mijne is. Het is erg moeilijk om met woorden te omschrijven wat een probleem inhoudt. :( Zeker als het gaat om geluidjes en gevoel.
Anonymous

Ik heb nog een compleet pedaal liggen voor de clio, in goede staat.
Plaats reactie