[R5GTT]Luchtinlaat slang gescheurd.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:(

Ik reed vanmorgen weg met mijn R5GTT, toen was er niets aan de hand. Startte prima en liep meteen.

Alleen 300 meter verder trok ik op en toen vond ik mijn turbo al wat raar klinken (een beetje een hol geluid)

Ik dacht nog.. kzal het me wel verbeeld hebben, maar bij het volgende stoplicht ging opeens mijn oielampje branden. Ik denk SJIT heb ik weer. dus heb ik direct mijn motor uitgezet en mijn olie gepeild. Dit was nog helemaal vol en daar was niets mee aan de hand. Ook mijn oliedrukmeter ging ook branden.

Nu ben ik erachter waarom mijn turbo dit rare geluid maakte.. dit omdat mijn luchtinlaat slang... die direct naar mijn turbo loop (dikke slang met de aansluiting met de intercooler dacht ik) Deze U vormige slang is gescheurd bij de inlaat van mijn turbo. Nu ben ik daar dus wel op tijd mee denk ik, dus dat is een kwestie van een andere slang erop zetten..

Kan ik deze slang bij een Brezan winkel bestellen denken jullie?

Dan heb ik nog een andere vraag.. het feit dat ook op dat moment mijn oliedrukmeter en mijn olielampje gingen branden. zou dat ermee te maken kunnen hebben, want hij lekt voor de rest geen olie of niets.?? Daar snap ik echt ff niets van

Ik moet echt dringend hulp hebben, want ik moet vrijdag naar de meeting in Alkmaar toe!
don't be a fool, wrap your tool
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

die slang kan je alleen bij de dealer bestellen.
(of 2e hands, of Samco).

Ik zou d'r niet blindelings vanuit gaan dat je probleem door die luchtslang komt, misschien is dat al tijden zo. Je olieprobleem kan ernstig zijn. Check eerst eens voor gescheurde olieslangen.
rev it like a rental
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

je moet ook nooit na 300 meter lekker optrekken :D
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Trok ook niet hard op uiteraard, daarom hoorde ik het ook niet zo goed..

Maar ik ben net langs Brezan geweest en die kan ze niet bestellen. En bij de dealer is maandag pas weer iemand aanwezig die er wat van kan vertellen.

Er waren nu alleen maar verkopers...

:(
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Is er misschien nog iemand in de buurt van Alkmaar.. die deze slang heeft liggen.

Dan kan ik hem zo ophalen, want ik moet het echt gemaakt hebben voor de 23ste??
don't be a fool, wrap your tool
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

GTT__Geert schreef:Dan heb ik nog een andere vraag.. het feit dat ook op dat moment mijn oliedrukmeter en mijn olielampje gingen branden. zou dat ermee te maken kunnen hebben, want hij lekt voor de rest geen olie of niets.??
nee, die luchtslang heeft nix met je oliedruk te maken.

Ik zou me eerst maar eens :( maken om de olie :(
die luchtslang komt wel.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

tape hem dan even tijdelijk dicht met ducktape. als je niet te veel druk op bouwt dan houd dit wel redelijk. en kun je ook zien of ie dan het probleempje heeft met de olie.

als ik mijn dash moet geloven dan rijd ik soms 120 op 1-2 bar. dus.

de temp blijft wel goed?
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Na 300 meter al de turbo gebruiken!!!!!?????? :evil:


btw, die slang gaat toch naar het luchtfilter?
some people are alive only because it's illegal to kill them
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:evil: alleerst gebruik ik de turbo niet als ie koud is.. als ie net bijspringt gelijk schakelen, maar dat neemt niet weg dat ik dan net genoeg tijd heb om te horen dat er iets niet klopt.

Maar ik hoor vanavond of Martijn deze slang voor me kan vinden.. hij moet er nog wel ergens 1 hebben, maar jah vind dat maar onder een stapel renault stuff :lol: Het zou dan mooi zijn als ik hem erop kan zetten en testen..

Ik zal wel ff een foto van de slang op internet zetten.. Hij is echt helemaal gescheurt :( maar jah daar is nu niets meer aan te doen... En waarschijnlijk zit er voor vrijdag al weer een andere op... ik hoop het echt, want de meeting in alkmaar kan ik niet overslaan natuurlijk.
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

don't be a fool, wrap your tool
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Die slang is voor het aanzuigen van lucht. Als de slang lek is zuigt die dus ongefilterde lucht aan. Er komt dus geen druk op te staan..

Mag iemand mij uitleggen (net als Robert) wat dat te maken heeft met de olie!!

Klinkt meer als problemen met de hoeveelheid olie of foute electriche pijl stok.
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Met de hoeveelheid olie kan ik wel uitsluiten denk ik, omdat er nog voldoende in zit.. Zit echt tot het max gevuld en hij gebruik helemaal geen olie.

Maar waar zit de elektrische peilstok dan?? kweet wel waar mijn gewone zit :lol:
don't be a fool, wrap your tool
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Bij mij was die slang ook helemaal gaar aan de kant waar hij op de turbo komt. Hij zag er nog erger uit als bij jou.
Heb die van mn andere gtt gepakt, die zag er nog als nieuw uit.
some people are alive only because it's illegal to kill them
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Chrisv schreef:Bij mij was die slang ook helemaal gaar aan de kant waar hij op de turbo komt. Hij zag er nog erger uit als bij jou.
Heb die van mn andere gtt gepakt, die zag er nog als nieuw uit.
Dat zijn de oplossingen :lol: ... had ik er ook nog maar 1 staan, dan wasset ook zo opgelost.
don't be a fool, wrap your tool
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

GTT__Geert schreef:
Chrisv schreef:Bij mij was die slang ook helemaal gaar aan de kant waar hij op de turbo komt. Hij zag er nog erger uit als bij jou.
Heb die van mn andere gtt gepakt, die zag er nog als nieuw uit.
Dat zijn de oplossingen :lol: ... had ik er ook nog maar 1 staan, dan wasset ook zo opgelost.
koop die direkt in siliconen uitvoering,heb je nooit meer trubbels
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

GTT__Geert schreef:
Chrisv schreef:Bij mij was die slang ook helemaal gaar aan de kant waar hij op de turbo komt. Hij zag er nog erger uit als bij jou.
Heb die van mn andere gtt gepakt, die zag er nog als nieuw uit.
Dat zijn de oplossingen :lol: ... had ik er ook nog maar 1 staan, dan wasset ook zo opgelost.
:D
some people are alive only because it's illegal to kill them
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

koop die direkt in siliconen uitvoering,heb je nooit meer trubbels
Dat is ook een hele goede oplossing, maar is dan ook mijn olieprobleempje opgelost..

Ik heb al wel met wat mensen gepraat van een tuningsbedrijf.. en deze beweerden dat het best mogelijk is dat in combinatie met de gescheurde slang de oliedruk "kan" wegvallen.. omdat de turbo met warme lucht moeilijk druk kan opbouwen, daardoor valt het weg.. nu kan het zo zijn dat als de slang erop zit en ik ga weer testen dat het allemaal weer goed zit... maar dat kan ik nu nog niet zeggen, het blijft nog ff afwachten :-* [/quote]
don't be a fool, wrap your tool
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

GTT__Geert schreef:
koop die direkt in siliconen uitvoering,heb je nooit meer trubbels
Dat is ook een hele goede oplossing, maar is dan ook mijn olieprobleempje opgelost..

Ik heb al wel met wat mensen gepraat van een tuningsbedrijf.. en deze beweerden dat het best mogelijk is dat in combinatie met de gescheurde slang de oliedruk "kan" wegvallen.. omdat de turbo met warme lucht moeilijk druk kan opbouwen, daardoor valt het weg.. nu kan het zo zijn dat als de slang erop zit en ik ga weer testen dat het allemaal weer goed zit... maar dat kan ik nu nog niet zeggen, het blijft nog ff afwachten :-*
[/quote]
bullshittttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
zal wel een sensor zijn die flipt,tis bij de meeste renault's dat die flippen
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Hier de samco uitvoering. Scheeld volgens mij niet eens zoveel met een originele renault.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... o_hose.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

orginele renault was iets van 15 euro!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Oh dat valt dan wel mee. Heb eens 2 nieuwe turboslangen besteld en die waren totaal 346 gld. En voor 400 gld kon je toen ook 2 samco exemplaren kopen.
5 GT Turbo '88 GT5
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

bullshittttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt :p :p
zal wel een sensor zijn die flipt,tis bij de meeste renault's dat die flippen
Hmm, maar hoe kom ik daar dan achter dat het mijn sensor is en niet iets anders?[/quote]
don't be a fool, wrap your tool
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

GTT__Geert schreef:
bullshittttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt :p :p
zal wel een sensor zijn die flipt,tis bij de meeste renault's dat die flippen
Hmm, maar hoe kom ik daar dan achter dat het mijn sensor is en niet iets anders?
[/quote]met die te laten uitmeten(dealer),of een nieuwe te monteren
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Abel schreef:orginele renault was iets van 15 euro!
Doe mij dat adres van die renault effe :) toen ik die slang besteld had (origineel renault) was ik 140 gulden kwijt.
.:: TurboPowerr ::.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gewoon Samco bestellen! :) Dan weet je zeker dat het goed is.
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Waar zit de sensor precies die de olie/oliedruk registreert?... zit die aan de voorkant van het blok, een beetje aan de bovenkant, want die ziet er bij mij een beetje lullig en gaar uit :p Maar ik kan niet helemaal thuisbrengen waarvoor die is
don't be a fool, wrap your tool
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

voor tijdelijk rijden kun je die slang toch gewoon weer ff recht afsnijden en dan weer erop zetten.

als je oplucht filter erop hebt veranderd er bijna nix.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tino schreef:
Abel schreef:orginele renault was iets van 15 euro!
Doe mij dat adres van die renault effe :) toen ik die slang besteld had (origineel renault) was ik 140 gulden kwijt.
Ik heb er 1 algelopen jaar besteld... misschen 20 euro maar echt niet meer.. Renault dealer in groningen.
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Nee heb er geen open luchtfilter opzitten, maar het is mogelijk om dat ff te proberen..


Maar wat denken jullie van het olieprobleem? nog oplossingen.. er zijn een paar dingetjes die ik daarom niet helemaal snap:

1. De olieslangen zijn niet lek en hebben geen scheurtjes
2. Ik ben helemaal geen olie verloren.. zit nog helemaal vol

isset daarom wel verstandig om te gaan rijden, om het uit te proberen.. lijkt mij niet helemaal de bedoeling, tenzij het zooohh vaak voorkomt dat de sensoren raar gaan doen en zomaar het olielampie laten branden..??
don't be a fool, wrap your tool
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

bij mij ging soms het temp lampje branden terwijl er nix aan de hand was. maar als je nu de auto start heeft ie nog steeds dat probleem?
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Heb dat nog niet geprobeert, ik wacht even op het telefoontje van martijn.. en dan kan ik als het meezit morgen testen en weer rijden.
don't be a fool, wrap your tool
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Zo'n slang heb ik vast nog wel ergens liggen voor je.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

kunt hem toch weer in elkaar zetten en dan kijken of ie nog steeds probleem heeft
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Ik heb een nieuwe slang op mijn motortje gemonteerd..

Ik heb nu wel weer gewoon oliedruk, de meter gaat weer naar zijn oude stand toe.

Maar het olielampje gaat nog niet uit. Ik ben ff snel achteruit en vooruit gereden op ons pad en elke keer als ik hard remde dan leek het olielampje wat te vervagen,, maar dat terzijde...

Is het misschien verstandig om mijn oliesensor ff op te sporen en schoon te maken, misschien dat dat kan helpen??

Of hebben jullie nog andere oplossingen? :-*
don't be a fool, wrap your tool
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je weet toch wel zeker dat er voldoende olie in zit he?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie