[express] andere motor
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hallo daar
Ik blader al langer door internet, andere forums gezien (zie links), deze ook, maar toch wil ik het nogmaals vragen.
Welke motor kan in een renault express 1.6 Diesel 1991 gestopt worden zondar al te veel moeite en wat gaat het kosten? Ik had van een vriend via msn gehoord dat er een TDI in zou kunnen, maar dat is me een beetje te duur. Ik zou ook wel in contact willen komen met "rc", die er vorig jaar ook over begon. Ik woon namelijk ook in enschede, en ben ook student.
links:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=9770
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=3064
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=2079
Ik moet jullie helaas teleurstellen: ik ben niet bepaald een technicus en heb nog nooit een auto uit elkaar gehaald. Weet dus compleet niet hoe ik het moet doen, dus ik vertrouw op jullie kennis en mijn vriend zijn garage-ervaring (hij wil 't er wel voor me inzetten).
Trouwens, die spoiler van topic 9770 wil ik ook wel, dan wilde ik hem ook wel verlagen, en ja een sportuitlaat erop is simpel (wel zodat je een mooie sound krijgt hoor :-P)
Tja het klinkt allemaal duur, maar ik ben meer thuis in elektrotechniekstuff enzo (lampjes, chipjes, dat soort dingen). Dat kan ik allemaal zelf wel er op bouwen. Maar kunnen jullie me helpen met de motorspeurtocht? Thanx!!
Ik blader al langer door internet, andere forums gezien (zie links), deze ook, maar toch wil ik het nogmaals vragen.
Welke motor kan in een renault express 1.6 Diesel 1991 gestopt worden zondar al te veel moeite en wat gaat het kosten? Ik had van een vriend via msn gehoord dat er een TDI in zou kunnen, maar dat is me een beetje te duur. Ik zou ook wel in contact willen komen met "rc", die er vorig jaar ook over begon. Ik woon namelijk ook in enschede, en ben ook student.
links:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=9770
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=3064
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=2079
Ik moet jullie helaas teleurstellen: ik ben niet bepaald een technicus en heb nog nooit een auto uit elkaar gehaald. Weet dus compleet niet hoe ik het moet doen, dus ik vertrouw op jullie kennis en mijn vriend zijn garage-ervaring (hij wil 't er wel voor me inzetten).
Trouwens, die spoiler van topic 9770 wil ik ook wel, dan wilde ik hem ook wel verlagen, en ja een sportuitlaat erop is simpel (wel zodat je een mooie sound krijgt hoor :-P)
Tja het klinkt allemaal duur, maar ik ben meer thuis in elektrotechniekstuff enzo (lampjes, chipjes, dat soort dingen). Dat kan ik allemaal zelf wel er op bouwen. Maar kunnen jullie me helpen met de motorspeurtocht? Thanx!!
iedere motor in een r5, clio en een 19 moet passen
sommige andere modellen hebben ook wel die passen.
Ik heb op marktplaats een express gezien met een tdi uit een volvo v40 van 110 PK ook leuk spul
Maar er is ook al eens een express 1.8 16V (standaard een 137 PK) met een turbo er op
voorbij gekomen op dit forum.
Suc6 met het zoeken.
het zou misschien wel makkelijker zijn als je verteld hoeveel je wilt uitgeven ongeveer, en waarom je het wil doen...
sommige andere modellen hebben ook wel die passen.
Ik heb op marktplaats een express gezien met een tdi uit een volvo v40 van 110 PK ook leuk spul

Maar er is ook al eens een express 1.8 16V (standaard een 137 PK) met een turbo er op

Suc6 met het zoeken.
het zou misschien wel makkelijker zijn als je verteld hoeveel je wilt uitgeven ongeveer, en waarom je het wil doen...
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Als je het het makkelijkst en het goedkoopst wil doen dan kun je het beste die Express kopen:
-meer geld kwijt
-meer tijd kwijt
Dus: 2000 bieden op die Volvo-express ( :-* is gewoon een Renault motor) en karren!
Als je het zelf laat/gaat doen ben je (waarschijnlijk):Ik heb op marktplaats een express gezien met een tdi uit een volvo v40 van 110 PK ook leuk spul
-meer geld kwijt
-meer tijd kwijt
Dus: 2000 bieden op die Volvo-express ( :-* is gewoon een Renault motor) en karren!
Ik zou voor de 1.9 turbodiesel uit de R19 gaan... (motortype FQ8 ofzo uit mn hoofd)
Heeft ook 110 pk standaard dacht ik...en is wel iets meer van te maken gok ik dmv een intercoolertje ofzo (als die er standaard nog niet op zit). Ook heb je dan het voordeel dat het blok waarschijnlijk origineel past...
dit wil ik zelf ook gaan doen ALS ik ooit een express Diesel zou kopen namelijk.
Heeft ook 110 pk standaard dacht ik...en is wel iets meer van te maken gok ik dmv een intercoolertje ofzo (als die er standaard nog niet op zit). Ook heb je dan het voordeel dat het blok waarschijnlijk origineel past...
dit wil ik zelf ook gaan doen ALS ik ooit een express Diesel zou kopen namelijk.
Helaas!!jeroen.k schreef:Ik zou voor de 1.9 turbodiesel uit de R19 gaan... (motortype FQ8 ofzo uit mn hoofd)
Heeft ook 110 pk standaard dacht ik...en is wel iets meer van te maken gok ik dmv een intercoolertje ofzo (als die er standaard nog niet op zit). Ook heb je dan het voordeel dat het blok waarschijnlijk origineel past...
dit wil ik zelf ook gaan doen ALS ik ooit een express Diesel zou kopen namelijk.
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1870 cm3
boring x slag 80,0 x 93,0 mm
compressieverh. 20,5:1
max. vermogen 68 kW (92 pk)
4250tpm
max. koppel 175 Nm
2250tpm
brandstofsysteem indirecte inspuiting
klepbediening ohc
turbo ja
katalysator nee
Lang geen 110 PK
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Volvo express: kan hem niet vinden!! Link please...
Mijn renault heeft een 40 kW motor, niet veel pk's lijkt me dus eigenlijk. Die volvo-express klinkt anders wel heerlijk in de oren, dus graag snel die link!!
Mijn renault heeft een 40 kW motor, niet veel pk's lijkt me dus eigenlijk. Die volvo-express klinkt anders wel heerlijk in de oren, dus graag snel die link!!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Nu dus geen geluk... JammerAbel schreef:is er niet meer volgens mij..
Soms heb je geluk, meestal niet

Dan dus op zoek gaan naar een motor.
Help is appreciated!
Kijk in topic GTE onderdelen te koop, als die dat blokje nog hebben, een GTE motor is ook heel fijn erin.
Ik heb op de mee een GTT-express-rijder gesproken. Gaat allemaal prima, maar je moet wel opletten dat de bak ontzettend makkelijk kan wringen en dat dus ook doet.
Het gevolg, zeker als je een roestige hebt, is dattie gaat scheuren op punten als waar de cabine overgaat in de bak etc.
Het is dus wel aan te raden om even langs een proffesioneel kooienbouwer te rijden om de boel wat te verstevigen.
Verder is een GTT blok in een dieselexpress een beetje onhandig als je bij de APK staat, daar krijg je geheid gezeik mee, of je moet wel een hoop geld ervoor over hebben om emzwart te kunnen keuren.
Goed, wil ik nu van iemand weten of je een voorwiellager van een express 1.6D eruit kan halen zonder het hele fusee te demonteren?
Het gevolg, zeker als je een roestige hebt, is dattie gaat scheuren op punten als waar de cabine overgaat in de bak etc.
Het is dus wel aan te raden om even langs een proffesioneel kooienbouwer te rijden om de boel wat te verstevigen.
Verder is een GTT blok in een dieselexpress een beetje onhandig als je bij de APK staat, daar krijg je geheid gezeik mee, of je moet wel een hoop geld ervoor over hebben om emzwart te kunnen keuren.
Goed, wil ik nu van iemand weten of je een voorwiellager van een express 1.6D eruit kan halen zonder het hele fusee te demonteren?
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
1.1? Beetje zwakjes he? 
Ik heb hem over het GTE motorblok gemaild. Echt ik moet jullie nogmaals teleurstellen, ben geen technicus, kan ik meer info erover krijgen?
Ik laat het weten als hij hem nog heeft.

Ik heb hem over het GTE motorblok gemaild. Echt ik moet jullie nogmaals teleurstellen, ben geen technicus, kan ik meer info erover krijgen?
Ik laat het weten als hij hem nog heeft.
GTE is dus 1.7 met multipoint injectie. bijna 100 pk, doet het best lekker in zo'n lege rammelbus 
En een heel stuk makkelijker te transplanteren dan een GT Turbo blok, want dan zit je weer met een intercooler en een oliekoeler en zo...
Ik zou trouwens wel ook de remmen van een GTE of GTT overzetten naar de Express, want anders wordt het misschien moeilijk ook weer te stoppen...
En een heel stuk makkelijker te transplanteren dan een GT Turbo blok, want dan zit je weer met een intercooler en een oliekoeler en zo...
Ik zou trouwens wel ook de remmen van een GTE of GTT overzetten naar de Express, want anders wordt het misschien moeilijk ook weer te stoppen...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hmmmm, klinkt echt fijn...
Ik hoop dat hij hem nog heeft!
Ik hoop dat hij hem nog heeft!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
oloiekoeler zit in de rad. dus dat is geen probleem. intercooler valt ook nog wel mee (standaard dan he), een 5 en een express zijn tenslotte grotendeels hetzelfde in het vooronderMatijs schreef:GTE is dus 1.7 met multipoint injectie. bijna 100 pk, doet het best lekker in zo'n lege rammelbus
En een heel stuk makkelijker te transplanteren dan een GT Turbo blok, want dan zit je weer met een intercooler en een oliekoeler en zo...
Ik zou trouwens wel ook de remmen van een GTE of GTT overzetten naar de Express, want anders wordt het misschien moeilijk ook weer te stoppen...
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nouja, het kan natuurlijk allemaal
Maar een GTT is een hoop meer gedoe. Je hebt een heleboel extra los spul nodig... bevestigingsplaat voor de intercooler, beugel voor het luchtfilterhuis, carburateurkoeler, benzinedrukregelaar, duizend slangen etc etc... GTE kan je bijna in een keer compleet erin leggen.

GTE zit je wel met computer en kabelgezeur, geef mij maar een gtt blokje 
Of een 16v blok natuurlijk, maar dat zal weer buiten budget vallen. Maar dat 16v blok wat hier te koop staat is natuurlijk wel lekker in je express

Of een 16v blok natuurlijk, maar dat zal weer buiten budget vallen. Maar dat 16v blok wat hier te koop staat is natuurlijk wel lekker in je express

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Je bedoelt deze?
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... hp?t=10328
Leg mij dan eens uit waarom deze beter is dan de GTE, want ik zie dat echt niet zo in één keer.
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... hp?t=10328
Leg mij dan eens uit waarom deze beter is dan de GTE, want ik zie dat echt niet zo in één keer.
Euh.. 136pk tegenover 100pk? 't is wel een 16klepper. De prijs is heel aardig. Vliegt best goed neem ik aan. Een GTE motor is ook heel goed, maar niet zo pittig. Denk dat de GTE motor wel een langere levensduur heeft. Volgens mij zijn die nl niet kapot te krijgen.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hmmm... waar haal jij die pk-info vandaan?
De GTE is 100, is het van die link dan 136? Dat zou wel mooi zijn!
Is die moeilijker in te bouwen? En gaat dat lukken? Ik rijd nu diesel he, moet je ook rekening mee houden. Is dat wel een diesel dan?
De GTE is 100, is het van die link dan 136? Dat zou wel mooi zijn!
Is die moeilijker in te bouwen? En gaat dat lukken? Ik rijd nu diesel he, moet je ook rekening mee houden. Is dat wel een diesel dan?
op deze site zul je echt heeeel weinig diesel praat vinden.
Gtt Gte en 16V zijn allemaal benzine, en dat zijn de meest vertegenwoordigde motoren op de site. en wil je sportief rijden---> dikke tdi of benzine
als je het minste gezeur wilt hebben met een keuring is de enige goede oplossing een dikke dieselblok vinden
dus ga voor de r19 td blok. hang er een intercooler aan een gaan met die banaan... haal je ook ongeveer een 100 pk als je geluk hebt. leek me zelf ook wel geinig om voor in een gtt te bouwen een dikke diesel blok. od zo'n mooie nieuwe 1.9 tdci (of hoe renault dat ook al weer noemt)
Gtt Gte en 16V zijn allemaal benzine, en dat zijn de meest vertegenwoordigde motoren op de site. en wil je sportief rijden---> dikke tdi of benzine
als je het minste gezeur wilt hebben met een keuring is de enige goede oplossing een dikke dieselblok vinden
dus ga voor de r19 td blok. hang er een intercooler aan een gaan met die banaan... haal je ook ongeveer een 100 pk als je geluk hebt. leek me zelf ook wel geinig om voor in een gtt te bouwen een dikke diesel blok. od zo'n mooie nieuwe 1.9 tdci (of hoe renault dat ook al weer noemt)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
TDCI is een Ford.Abel schreef:1.9 tdci (of hoe renault dat ook al weer noemt)
dCI
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik denk dat DCI het woord isMartijn *Baccara* schreef:TDCI is een Ford.Abel schreef:1.9 tdci (of hoe renault dat ook al weer noemt)
dCI
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hey ik weet iemand die de motor er wel voor me wil inzetten. De vraag is alleen: wat moet er allemaal gedaan worden als je er een benzinemotor in wilt doen (laten we uitgaan van die R19 16V), en hoeveel gaat dat kosten?
Please een beetje detailed...
Please een beetje detailed...
Nou buiten de technische vraagstukken moet je je vooral even bedenken dat je je kenteken moet laten veranderen van diesel naar benzine... dus eerst maar eens onderzoeken wat de RDW daar van vindt, lijkt mij.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
RDW zal niet echt een probleem zijn denk ik. Het kost alleen iets meer en de eerste keer keuren ze altijd wel iets af.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
ik dacht dat er voor diesel een extra toeslag was...
benzine kost meer bij het tankstation, da's waar. weet je wat:
wie weet er een goede dieselmotor!?
benzine kost meer bij het tankstation, da's waar. weet je wat:
wie weet er een goede dieselmotor!?
1000 euro voor een goede motor, 300 euro voor een versnellings bakDoubleYou schreef:Hey ik weet iemand die de motor er wel voor me wil inzetten. De vraag is alleen: wat moet er allemaal gedaan worden als je er een benzinemotor in wilt doen (laten we uitgaan van die R19 16V), en hoeveel gaat dat kosten?
Please een beetje detailed...
al het kleine spul er om heen + grote remmen. nieuwe wielen met banden
ben je blij als je voor een 3000 euro klaar bent...
kun je beter gelijk een clio 16V kopen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Op het typeplaatje dCi. Wat maakt het uit.gille schreef:ik denk dat DCI het woord isMartijn *Baccara* schreef:TDCI is een Ford.Abel schreef:1.9 tdci (of hoe renault dat ook al weer noemt)
dCI
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik weet nog een Renault Dci te liggen, die nog geen 50.000 km gedraaid heeft. Vraagprijs is wel 1500 euro, maar dan HEB je ook wat!
Dan komen er nog kosten bij:
verstandig is betere remmen
en een JC5 versnellingsbak (600 tot 1000 euro) want een JB3 bak die je al hebt houdt dat niet (lang)
Dan komen er nog kosten bij:
verstandig is betere remmen
en een JC5 versnellingsbak (600 tot 1000 euro) want een JB3 bak die je al hebt houdt dat niet (lang)
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
en een goed R19 turbodiesel blok vinden zal zoeken zijn naar een speld in een hooiberg. Die rijden er namelijk niet veel in Nederland, en vindt er dan maar eens 1 die niet al 3 ton gedraaid heeft.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik blijf maar bij diesel, het klinkt allemaal erg moeilijk en duur dat omzetten naar benzine.
Op het moment heb ik geen 1500 euro, maar wat zijn de verdere specs van die motor?
JC5, JB3: weer van die termen die ik niet ken. Leg uit?canonballman schreef:Ik weet nog een Renault Dci te liggen, die nog geen 50.000 km gedraaid heeft. Vraagprijs is wel 1500 euro, maar dan HEB je ook wat!
Dan komen er nog kosten bij:
verstandig is betere remmen
en een JC5 versnellingsbak (600 tot 1000 euro) want een JB3 bak die je al hebt houdt dat niet (lang)
Op het moment heb ik geen 1500 euro, maar wat zijn de verdere specs van die motor?