f7p turbo
Ik heb al bij verschillende foto's gezien dat er een turbo op een f7p motor werd geplaats.(clio 16v) Is dit heel moeilijk te realiseren, of valt dat wel mee? Stel, het zit er allemaal op, wat moet er dan nog afgesteld/aangepast worden om het zaakje draaiende te krijgen? Is er iemand die hier meer info over heeft? links, foto's enz
Clio 16V=Alive again!
Je kan eens contact opnemen met:
http://www.fastchip.nl
http://www.bbperformancetuning.co.uk/
http://www.k-tecracing.com/index.asp
http://www.elia-ag.de/index2.html
en Prima sport.
Je blok moet ook aangepast worden op een lagere compressie verhouding, je hebt een sterkere bak nodig, remsysteem zou ik aanpassen en nog een paar andere kleine dingetjes.
Persoonlijk zou ik het niet doen omdat het blok niet lang mee zou gaan.
Je kan dan beter het turbo blok van de Vel Vatis, Megane, Espace erin kunnen leggen is stukken sterker en is meer vermogen uit te halen.
http://www.fastchip.nl
http://www.bbperformancetuning.co.uk/
http://www.k-tecracing.com/index.asp
http://www.elia-ag.de/index2.html
en Prima sport.
Je blok moet ook aangepast worden op een lagere compressie verhouding, je hebt een sterkere bak nodig, remsysteem zou ik aanpassen en nog een paar andere kleine dingetjes.
Persoonlijk zou ik het niet doen omdat het blok niet lang mee zou gaan.
Je kan dan beter het turbo blok van de Vel Vatis, Megane, Espace erin kunnen leggen is stukken sterker en is meer vermogen uit te halen.
Hier in A'dam rijdt er ook iemand mee is alleen een Willy blok in een Volvo 480, weer eens iets anders dan een Volvo blok in een vijfje.catrinus schreef:Waarom geen kompressor er op. Die is ook leverbaar voor een clio blok. In duitsland rijd er 1tje mee rond in een 5je
p.s. de compressor kit voor in de clio is bijna 2x zo duur als een turbo set en je moet in je chassis gaan zagen.
Hmmm, niet echt goed te doen dus. Ik wil graag meer vermogen eruit halen, en dan niet d.m.v. dingetjes van 2 a 3 pk. Daarom dacht ik aan een turbo. Wat zou zo'n turboblok kosten van een velsatis ofsow?
Clio 16V=Alive again!
als je een 2 liter erin laat leggen heb je 150 pk, en ben je wat geld armer.
koop je een willie, heb je 150 pk, een betere wegligging, een jb5 bak(schakeld veel lekkerder)en een waaredvaste auto...
als ik je 1 advies mag geven: spaar voor een willie
koop je een willie, heb je 150 pk, een betere wegligging, een jb5 bak(schakeld veel lekkerder)en een waaredvaste auto...
als ik je 1 advies mag geven: spaar voor een willie
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Het kan natuurlijk altijd beter...maar het blok moet toch wel lang mee kunnen gaan als je niet op te hoge druk gaat rijden?RO 16v schreef: Persoonlijk zou ik het niet doen omdat het blok niet lang mee zou gaan.
Je kan dan beter het turbo blok van de Vel Vatis, Megane, Espace erin kunnen leggen is stukken sterker en is meer vermogen uit te halen.
Ander alternatief is natuurlijk je blok laten blueprinten bij een goede tuner. Kost ook wel wat, maar tis wel betrouwbaarder dan een turbo.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
zoek anders het topic dat RO ooit gemaakt heeft over het tunen van Clio's. Staan genoeg opties in.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
SMILLIAW schreef:als je een 2 liter erin laat leggen heb je 150 pk, en ben je wat geld armer.
koop je een willie, heb je 150 pk, een betere wegligging, een jb5 bak(schakeld veel lekkerder)en een waaredvaste auto...
als ik je 1 advies mag geven: spaar voor een willie
mijn idee
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Zelf al rij je met hoge druk (weet niet hoeveel) dan gaat het blok met gemak meer dan een ton mee, dan heb je dus wel 265 pk en meer dan 400 n/m koppel.Robert dB. schreef:Het kan natuurlijk altijd beter...maar het blok moet toch wel lang mee kunnen gaan als je niet op te hoge druk gaat rijden?RO 16v schreef: Persoonlijk zou ik het niet doen omdat het blok niet lang mee zou gaan.
Je kan dan beter het turbo blok van de Vel Vatis, Megane, Espace erin kunnen leggen is stukken sterker en is meer vermogen uit te halen.
Ander alternatief is natuurlijk je blok laten blueprinten bij een goede tuner. Kost ook wel wat, maar tis wel betrouwbaarder dan een turbo.

Hier is dat topic waar Robert het over heeft.
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 20&start=0
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, als je ooit nog de ideen krijgt om er een andere bodykit erop te zetten dan vernagel je dus je Willy.Tom schreef:SMILLIAW schreef:als je een 2 liter erin laat leggen heb je 150 pk, en ben je wat geld armer.
koop je een willie, heb je 150 pk, een betere wegligging, een jb5 bak(schakeld veel lekkerder)en een waaredvaste auto...
als ik je 1 advies mag geven: spaar voor een willie
mijn idee
Voor het bedrag waar jij een Willy voor koopt heb je dus ook een Willy look alike gebouwd.