Ik kamp al bijna een jaar met een verschrikkelijk irritant probleem. Ik heb al het hele internet afgestruind om een oplossing te vinden maar tot op heden niets bruikbaars kunnen vinden.
Technische gegevens:
Auto: Renault Laguna RXE 2.0
Motor: B56C, F3R
BJ: 1994
Probleem:
Als ik mijn auto start (Koud of warm) dan valt het toerental terug naar +/- 500 toeren, pas na een kleine 30 seconden loopt deze op, om dan vervolgens te gaan "zagen" tussen de 500 en 1300 toeren.
Ook als de motor koud is en ik heb een stukje gereden dan doet dit probleem zich voor. Naarmate de motor warmer wordt, verdwijnt dit probleem om plaats te maken voor een ander probleem.
Soms loopt de auto dan mooi stationair (900-950 toeren) om dan ineens 1100 toeren te gaan draaien. De enige (tijdelijke) remedie is dan om even flink gas te geven (tot boven de 3000 toeren) en dan weer los te laten. Mocht dit niet helpen, dan kan ik de achterruit verwarming aanzetten en dat helpt in alle gevallen WEL. Wat mij WEL is opgevallen is dat bij bepaalde weersomstandigheden en luchtdrukken (Mooi weer -> Hoge luchtdruk) de motor wel goed draait.
Ik ben al verschillende keren bij de dealer geweest en iedere keer kwamen zij weer met een andere mogelijke "oplossing" (een die dus niet werkte).
Het volgende is inmiddels allemaal al vernieuwd aan de motor:
Lambda-sonde.
Pakkingen. (stationair regelschuif en smoorklephuis)
Luchtfilterhuis. (Ja, compleet)
Accu. (Vraag me niet waarom)
Luchtinlaat temperatuursensor.
Bougies.
Benzinefilter.
Het enige waar ik nu ZELF nog aan kan denken zijn de volgende:
Kleppen stellen, Drukklep, stationair regelschuif.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik zit met mijn handen in het haar en ik wil niet NOG meer geld over de balk smijten. Dit hele geintje heeft mij al meer dan 600 Euro gekost

Groeten,
Richard