Ja alles is mogelijk natuurlijk, maar wat moet er allemaal aangepast worden???.
Of weet iemand van jullie een goede 1.8 rsi blok te koop.
Motor nummer: f3pk712 1000318
Salva
Clio rsi ombouwen naar een 16v, is dit mogelijk?.
Bij een RSI zou ik idd gewoon gaan voor een RSI blok, anders investeer je een hoop in een klein beetje extra vermogen en de waarde van je auto daalt als een gek omdat het niet origineel is...
Maar je moet sowieso een nieuw blok hebben? Wat is er met je oude blok dan?
Maar je moet sowieso een nieuw blok hebben? Wat is er met je oude blok dan?
Volgens mij kan een blok van een 19 1.8 rti er ook in
-
Ik denk ook dat zn RSI blok naar de klote is en dat ie er nou over denkt om een 16v erin te lepelen.
Inderdaad, alles is mogelijk, maar je moet wel redelijk wat onderdelen hebben.
Inderdaad, alles is mogelijk, maar je moet wel redelijk wat onderdelen hebben.
-
je kunt ook eens kijken voor een 1.8 blok uit een Laguna, die vind je mischien eerder als een Clio RSI blok, en dan het een en ander ombouwen, spruitstukken zijn mischien anders.
Maar dat blok levert zover ik weet 95PK, en dat RSI blok 110.Patrick L. schreef:je kunt ook eens kijken voor een 1.8 blok uit een Laguna, die vind je mischien eerder als een Clio RSI blok, en dan het een en ander ombouwen, spruitstukken zijn mischien anders.
-
quote]
Maar dat blok levert zover ik weet 95PK, en dat RSI blok 110.[/quote]
ja? ik weet het niet precies, dacht dat het wel hetzelfde zou zijn, of anders een 2.0l uit een Megane Coupe of Laguna, komt meer in de buurt va 110 pk.
Maar dat blok levert zover ik weet 95PK, en dat RSI blok 110.[/quote]
ja? ik weet het niet precies, dacht dat het wel hetzelfde zou zijn, of anders een 2.0l uit een Megane Coupe of Laguna, komt meer in de buurt va 110 pk.
salva schreef:Ja alles is mogelijk natuurlijk, maar wat moet er allemaal aangepast worden???.
Salva
Alles is mogelijk.
- je onderstel moet aangepast worden, kan je die van de 16V voor gebruiken.
- remsysteem gebruiken van een 16V, dus helemaal rondom.
- kabelboom
- koel systeem
- versnellingsbak
Het beste kan je dus een schade 16V op de kop tikken en alles over zetten.
Hier nog een topic wat allemaal mogelijk is.
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... npassingen
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Leg eens uit aub ro.RO 16v schreef: Alles is mogelijk.
de rest is logische deze 2 niet. Een Rsi heeft al schijven achter en geventileerde scijven voor.
En wat moet je verder nog aan het onderstel veranderen dan? misschien andere aandrijfassen maar die koop je te gelijk met motor en bak toch?
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Onderstel bedoel ik mee, draagarmen, fuseekogels, homokineet, schokbrekers, stabillisatorstang...enzFrits schreef:Leg eens uit aub ro.RO 16v schreef: Alles is mogelijk.
de rest is logische deze 2 niet. Een Rsi heeft al schijven achter en geventileerde scijven voor.
En wat moet je verder nog aan het onderstel veranderen dan? misschien andere aandrijfassen maar die koop je te gelijk met motor en bak toch?
Gr.Frits
Het remsysteem van een 16V is sterker en beter dan die van de rsi.
De aandrijfassen koop je bijna nooit met de motor of bak, ik ben het nog nooit tegengekomen.
Als je iets doet doe het dan goed, hoef je ook niet bang te zijn dat het kapot kan gaan omdat het er niet voor berekend is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ok je hebt gelijk. Maar dan is weer de vraag waarom deed je het ook al weer. Kan je net zo goed een 16v kopen voor je dit allemaal het, en hebt omgebouwd.RO 16v schreef:Onderstel bedoel ik mee, draagarmen, fuseekogels, homokineet, schokbrekers, stabillisatorstang...enzFrits schreef:Leg eens uit aub ro.RO 16v schreef: Alles is mogelijk.
Gr.Frits
Het remsysteem van een 16V is sterker en beter dan die van de rsi.
De aandrijfassen koop je bijna nooit met de motor of bak, ik ben het nog nooit tegengekomen.
Als je iets doet doe het dan goed, hoef je ook niet bang te zijn dat het kapot kan gaan omdat het er niet voor berekend is.
Gr.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja maar die wist ook niet waar hij aan begon.RO 16v schreef:Daar heb je gelijk in Frits maar iedereen heeft andere wensen, kijk maar naar Tom (Hitman).

Gr.Frits