RSi Tuning realistisch ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

""Optimalisering via software en luchtaanpassing
Voor de Clio 1.8 8v hebben wij een optimalisering via software en lucht aanpassing. De software in samenwerking met de luchtaanpassing geeft 18 pk en 23 Nm koppel, dit geeft een vlottere reactie op het gas-pedaal en een snellere acceleratie. Software inclusief luchtaanpassing komt op € 689,00 inclusief btw en montage. Montage tijd ongeveer 3 uur. DigiTune. ""


Is dit haalbaar ??????
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Als ze met luchtaanpassing een turbo bedoelen is dit wel haalbaar ja! :p

Anders niet denk ik, zijn erg veel pk's voor een chippie en "iets" met de lucht-toevoer, weet je niet wat ze aan de lucht-toevoer veranderen?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het klint wel mooi, maar ik vrees dat er in de werkelijkheid niet veel verschil te merken zal zijn...

Echter, ik heb geen ervaring! :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat je beter kan doen is het iets anders aanpakken
als je nu een andere nokkenas laat monteren
je brandstof druk iets verhoogt en een goed luchtfilter monteerd
plus een goede uitlaat en dan laten chippen op basis van wat je hebt gedaan dan heb je het meeste resultaat
maar wel laten chippen door een bedrijf die de chip voor jou auto schrijft
dus uitlezen in laptop opslaan
die koppelen aan je ecu waar een lege chip in wordt geplaatst
je auto dan op de rollen bank ,
het kenveld wordt dan aangepast om goed koppel en hoog vermogen te krijgen bij een goede drivebility,
als afsluiting de laaste aanpassingen op de weg, data vastleggen in de chip en voila!!
dit wordt oa gedaan bij garage de ringsleutel in hoogkarspel (nh)
http://www.ringsleutel.nl
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

gewoon een 16v kopen
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dat is niet waar
een rsi almede een 19 rt met het 110 pk blokje hebben al meer koppel als een 16v
met een snelle nokkenas en de rest wat ik je net verteld heb heb je een zeer geslaagde en vooral snelle sprinter
een 16 v motor is alleen mooi voor een hoge top
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

Even voor alle duidelijkheid...........

2.0 16V :p
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ok
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Smasher
Berichten: 127
Lid geworden op: do 3 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland / Sint Annaland
Contacteer:

eehm, volgens mij heet zoiets williams peerke
:) of je moet " gewoon " het nieuwe type clio kopen maarja money money money.....
the power of goodbye
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Smasher schreef:eehm, volgens mij heet zoiets williams peerke
:) of je moet " gewoon " het nieuwe type clio kopen maarja money money money.....
Kan ook een Megane of RS blok zijn. :wink:

@Turboman, de pk's en koppel die ze opgeven zijn echt uit de lucht geplukt, het is wel haalbaar maar dan alleen met andere aanpassingen aan het blok.
Bij atmosferische motoren krijg je er met chip tuning ongeveer 5 pk bij en max 10 n/m koppel, dit geld eigenlijk voor alle merken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.

Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's 8)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Steven (Fiets) schreef:Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.

Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's 8)
Ken niet zo 1,2,3 op de naam komen, maar is troep, weer zo'n mooi verkopers praatje, zoals bijna alles.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

RO 16v schreef:
Steven (Fiets) schreef:Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.

Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's 8)
Ken niet zo 1,2,3 op de naam komen, maar is troep, weer zo'n mooi verkopers praatje, zoals bijna alles.
RAM AIR Lucht filters
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

RO 16v schreef:
Steven (Fiets) schreef:Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.

Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's 8)
Ken niet zo 1,2,3 op de naam komen, maar is troep, weer zo'n mooi verkopers praatje, zoals bijna alles.
RAM AIR Lucht filters
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

De grap is gecomprimeerde lucht EN meer flow (zoals een turbo) een beetje gaan blazen zal weinig gaan helpen.

Gr Bart
Plaats reactie