""Optimalisering via software en luchtaanpassing
Voor de Clio 1.8 8v hebben wij een optimalisering via software en lucht aanpassing. De software in samenwerking met de luchtaanpassing geeft 18 pk en 23 Nm koppel, dit geeft een vlottere reactie op het gas-pedaal en een snellere acceleratie. Software inclusief luchtaanpassing komt op 689,00 inclusief btw en montage. Montage tijd ongeveer 3 uur. DigiTune. ""
Is dit haalbaar ??????
RSi Tuning realistisch ?
Als ze met luchtaanpassing een turbo bedoelen is dit wel haalbaar ja! 
Anders niet denk ik, zijn erg veel pk's voor een chippie en "iets" met de lucht-toevoer, weet je niet wat ze aan de lucht-toevoer veranderen?

Anders niet denk ik, zijn erg veel pk's voor een chippie en "iets" met de lucht-toevoer, weet je niet wat ze aan de lucht-toevoer veranderen?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
wat je beter kan doen is het iets anders aanpakken
als je nu een andere nokkenas laat monteren
je brandstof druk iets verhoogt en een goed luchtfilter monteerd
plus een goede uitlaat en dan laten chippen op basis van wat je hebt gedaan dan heb je het meeste resultaat
maar wel laten chippen door een bedrijf die de chip voor jou auto schrijft
dus uitlezen in laptop opslaan
die koppelen aan je ecu waar een lege chip in wordt geplaatst
je auto dan op de rollen bank ,
het kenveld wordt dan aangepast om goed koppel en hoog vermogen te krijgen bij een goede drivebility,
als afsluiting de laaste aanpassingen op de weg, data vastleggen in de chip en voila!!
dit wordt oa gedaan bij garage de ringsleutel in hoogkarspel (nh)
http://www.ringsleutel.nl
als je nu een andere nokkenas laat monteren
je brandstof druk iets verhoogt en een goed luchtfilter monteerd
plus een goede uitlaat en dan laten chippen op basis van wat je hebt gedaan dan heb je het meeste resultaat
maar wel laten chippen door een bedrijf die de chip voor jou auto schrijft
dus uitlezen in laptop opslaan
die koppelen aan je ecu waar een lege chip in wordt geplaatst
je auto dan op de rollen bank ,
het kenveld wordt dan aangepast om goed koppel en hoog vermogen te krijgen bij een goede drivebility,
als afsluiting de laaste aanpassingen op de weg, data vastleggen in de chip en voila!!
dit wordt oa gedaan bij garage de ringsleutel in hoogkarspel (nh)
http://www.ringsleutel.nl
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat is niet waar
een rsi almede een 19 rt met het 110 pk blokje hebben al meer koppel als een 16v
met een snelle nokkenas en de rest wat ik je net verteld heb heb je een zeer geslaagde en vooral snelle sprinter
een 16 v motor is alleen mooi voor een hoge top
een rsi almede een 19 rt met het 110 pk blokje hebben al meer koppel als een 16v
met een snelle nokkenas en de rest wat ik je net verteld heb heb je een zeer geslaagde en vooral snelle sprinter
een 16 v motor is alleen mooi voor een hoge top
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Even voor alle duidelijkheid...........
2.0 16V
2.0 16V

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ok
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Kan ook een Megane of RS blok zijn.Smasher schreef:eehm, volgens mij heet zoiets williams peerke
of je moet " gewoon " het nieuwe type clio kopen maarja money money money.....
@Turboman, de pk's en koppel die ze opgeven zijn echt uit de lucht geplukt, het is wel haalbaar maar dan alleen met andere aanpassingen aan het blok.
Bij atmosferische motoren krijg je er met chip tuning ongeveer 5 pk bij en max 10 n/m koppel, dit geld eigenlijk voor alle merken.
Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.
Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's
Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's

Ken niet zo 1,2,3 op de naam komen, maar is troep, weer zo'n mooi verkopers praatje, zoals bijna alles.Steven (Fiets) schreef:Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.
Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's
RAM AIR Lucht filtersRO 16v schreef:Ken niet zo 1,2,3 op de naam komen, maar is troep, weer zo'n mooi verkopers praatje, zoals bijna alles.Steven (Fiets) schreef:Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.
Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's
RAM AIR Lucht filtersRO 16v schreef:Ken niet zo 1,2,3 op de naam komen, maar is troep, weer zo'n mooi verkopers praatje, zoals bijna alles.Steven (Fiets) schreef:Er zijn wel van die ventilatordingen te koop, dit is een electrisch fannetje wat je tussen je luchtfilter en je spruitstuk zet, dat moet dan een soort turbowerking hebben.
Claimed ook iets van 10-15% meer vermogen te geven.
Helaa, ik geloof alleen in echte turbo's