Kijk ook ff of t geen electrische storing is. als ik door een bocht ga met het knipperlicht aan, stotterd ie en gaat t knipperlicht flippen (onregelmatig aan uit) en valt de radio uit. Dit gebeurd ook als ik over een hobbel rijd. Radio gaat uit/aan en knipperlicht doet raar. Heb ik eens met opzet bekeken als ik bijvoorbeeld over een klinkerweg rijd met knipperlicht aan. Zelfde met radio aan. Ik ga vandaag eens proberen of ie ook zo raar doet als ik m'n radio er achterweg haal. De bedrading naar radio en boxen is namelijk al vernieuwd, maar doet nog steeds raar. misschien intern in radio kortsluiting?
Afstellen van de Carb heeft geholpen. Hij stotterd nu alleen nog bij lage toeren en in bochten (veelal naar rechts..vreemd).
[r5ts] Probleem: Inhouden/stotteren/etc, wat is dit?
Klinkt als een stukke vacuum vervroeger...iMAGE schreef:Ik heb heen en weer geblazen maar voel/hoor geen membraam. Toen met slangetje op spuitbus in gaatje geprikt en toen gespoten. Toen kwam langs de metalen rand allemaal bubbeltjes en siliconenspray naar buiten.
Is dit goed? Of moet ie helemaal 100% vacuumdicht zijn/bijven?
Kan ik em ergens mee dichten dan, met kit ofzo?
Word het een beetje zat
jij hebt volgens mij de zelfde ontsteking als in een r5 GTS
dus bel de onderdelen lijn of ga een aantal sloopjes bij langs. dat potje moet dicht zijn. en nee met kit valt het niet te repareren.
Bij mij maakt het niet uit of ik door een bocht ga of wat dan ook. Het kan al zijn bij een (zowel koude als warme) start, als bij 120 op de snelweg. De ene keer kilometers lang geen probleem, en dan weer kilometers problemen.tyberium schreef:Kijk ook ff of t geen electrische storing is. als ik door een bocht ga met het knipperlicht aan, stotterd ie en gaat t knipperlicht flippen (onregelmatig aan uit) en valt de radio uit. Dit gebeurd ook als ik over een hobbel rijd. Radio gaat uit/aan en knipperlicht doet raar. Heb ik eens met opzet bekeken als ik bijvoorbeeld over een klinkerweg rijd met knipperlicht aan. Zelfde met radio aan. Ik ga vandaag eens proberen of ie ook zo raar doet als ik m'n radio er achterweg haal. De bedrading naar radio en boxen is namelijk al vernieuwd, maar doet nog steeds raar. misschien intern in radio kortsluiting?
Afstellen van de Carb heeft geholpen. Hij stotterd nu alleen nog bij lage toeren en in bochten (veelal naar rechts..vreemd).
Afstellen van de carb, zonder meter? Denk dat ik wel weet waar ik aan moet draaien, maar naar links, rechts, kwart slag, hele slag, geen kaas van gegeten zeg maar. En laten doen is zo duur, ben blut momenteel

(Nog een week tot de studiefinanciering..., eindelijk weer brood mét beleg

Ik weet niet precies welke er op hoort. Dialogys komt met 2 verschillende. Ligt er aan of ik een c2j 700 of 780 motor heb. Maar dat weet ik dus niet, Er staat op het plaatje op mijn blok c2j m7/08 dus m 7 slash 0 8Abel schreef:Klinkt als een stukke vacuum vervroeger...iMAGE schreef:Ik heb heen en weer geblazen maar voel/hoor geen membraam. Toen met slangetje op spuitbus in gaatje geprikt en toen gespoten. Toen kwam langs de metalen rand allemaal bubbeltjes en siliconenspray naar buiten.
Is dit goed? Of moet ie helemaal 100% vacuumdicht zijn/bijven?
Kan ik em ergens mee dichten dan, met kit ofzo?
Word het een beetje zat
jij hebt volgens mij de zelfde ontsteking als in een r5 GTS
dus bel de onderdelen lijn of ga een aantal sloopjes bij langs. dat potje moet dicht zijn. en nee met kit valt het niet te repareren.

En een RE208 dan? Misschien iets andere vervroeging en stationair/max toeren.Abel schreef:allebij zullen werken hoor...
trek er maar een uit een willekeurige 1.4 r5 en het zal al goed werken.
Kan mij heugen dat jij er een hebt/had.
Of nog een ander liggen? Je woont namelijk 2 straten verder (nee, grapje, geen idee). Zou ik die dan kunnen proberen/weekje lenen, kijken of dat inderdaad het euvel is?
Als hij dan perfect loopt weet ik wat het is en wil ik hem misschien wel gunstig overnemen. Maar goed, áls je hem nog hebt.
Die er nu in zit is een RE037 en dat is de ontsteking voor de 11 turbo phase1 heb ik begrepen.
Maar ik weet dus nog niet óf diet het probleem is, anders zonde van mijn geld.
Heb nu zelfs geen geld voor de sloop, haha, de sloeber. Als ik volgende week weer geld heb, wat is dat een gunstig slopertje in grunn?
Maar ik weet dus nog niet óf diet het probleem is, anders zonde van mijn geld.
Heb nu zelfs geen geld voor de sloop, haha, de sloeber. Als ik volgende week weer geld heb, wat is dat een gunstig slopertje in grunn?
Ik heb eens even voor je in het werkplaatshandboek gekeken, maar een C2J M708 bestaan niet in een R5, alleen C2J M780 (of C2J Q781, C2J 788, C2J 798). Het zou natuurlijk kunnen dat het oorspronkelijk geen R5 motor is, maar bijvoorbeeld uit een R9 of 11...iMAGE schreef:Ik weet niet precies welke er op hoort. Dialogys komt met 2 verschillende. Ligt er aan of ik een c2j 700 of 780 motor heb. Maar dat weet ik dus niet, Er staat op het plaatje op mijn blok c2j m7/08 dus m 7 slash 0 8
Maar ik denk dat een ontsteking van een willekeurig C2J blok moet passen, bijvoorbeeld van een R5 GTS. Ik zou geen ontsteking van een C1J pakken, want de nokkenas van een C2J is een heel stuk sportiever dan van een C1J, dus dat zou problemen kunnen geven. En bijvoorbeeld R11 met C2J zijn er ook genoeg te vinden op de sloop denk ik. Mijn broertje heeft nu ook een C2J uit een R11 in zijn R5 GTS zitten.
Hmmz, mjah het staat er echt op (zal vanavond eens fotootje maken, misschien ben ik toch abuis). Het is een TS Newman Limited Edition, misschien ook een Limited Edition blokMatijs schreef:Ik heb eens even voor je in het werkplaatshandboek gekeken, maar een C2J M708 bestaan niet in een R5, alleen C2J M780 (of C2J Q781, C2J 788, C2J 798). Het zou natuurlijk kunnen dat het oorspronkelijk geen R5 motor is, maar bijvoorbeeld uit een R9 of 11...iMAGE schreef:Ik weet niet precies welke er op hoort. Dialogys komt met 2 verschillende. Ligt er aan of ik een c2j 700 of 780 motor heb. Maar dat weet ik dus niet, Er staat op het plaatje op mijn blok c2j m7/08 dus m 7 slash 0 8
Maar ik denk dat een ontsteking van een willekeurig C2J blok moet passen, bijvoorbeeld van een R5 GTS. Ik zou geen ontsteking van een C1J pakken, want de nokkenas van een C2J is een heel stuk sportiever dan van een C1J, dus dat zou problemen kunnen geven. En bijvoorbeeld R11 met C2J zijn er ook genoeg te vinden op de sloop denk ik. Mijn broertje heeft nu ook een C2J uit een R11 in zijn R5 GTS zitten.
-
- Contacteer:
nee hoor gewoon het blokje uit de ts /gts
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Afstellen was bij mij ni zo duur: 16 euro bij renault garage. Bij mij stotterd ie btw ook bij volle belasting optrekken. misschien is die vacuum van mij ook ni al te best meer. Afstellen heeft het meest geholpen dat wel.
Ik heb dus pcies hetzelfde probleem met mijn 5TL, alleen niet bij een hoog toerental. Als ik bijv van zn 2 naar 3 schakel gaat ie inhouden en schokken voor een paar sec. maar daarna rijdt hij gewoon rustig door. Met vol gas heeft ie er ook last van.
Kga morgen maar eens naar de garage want hij heeft vorige week nog een grote beurt gehad.
Kga morgen maar eens naar de garage want hij heeft vorige week nog een grote beurt gehad.

Ok, laat maar even weten hoe het afgelopen is. Ben benieuwd!SwooP schreef:Ik heb dus pcies hetzelfde probleem met mijn 5TL, alleen niet bij een hoog toerental. Als ik bijv van zn 2 naar 3 schakel gaat ie inhouden en schokken voor een paar sec. maar daarna rijdt hij gewoon rustig door. Met vol gas heeft ie er ook last van.
Ben dus vandaag ff langs geweest en ze hadden die schroefjes waarmee je de CO regelt iets teruggedraait vanwege de APK. Nu staan ze wat beter en loopt hij ook stationairder... Ik moet wel zeggen dat het schokken grotendeels weg is, alleen af en toe geeft ie nog een hikje.
Ga ik er straks ook even aan draaienSwooP schreef:Ben dus vandaag ff langs geweest en ze hadden die schroefjes waarmee je de CO regelt iets teruggedraait vanwege de APK. Nu staan ze wat beter en loopt hij ook stationairder... Ik moet wel zeggen dat het schokken grotendeels weg is, alleen af en toe geeft ie nog een hikje.

Hoeveel heeft hij er aan gedraaid?
Tegen de klok in zeker, en een tikje of hele slagen?
ehmmm... met 1 of 2 slagen.
Goed, ik mijn luchtfilterhuis er af gesloopt, kan ik stukken beter bij het afstellen van het stationair toerental en bij de co schroef.
Wil ik de motor starten, en een knal en een dikke rookpluim uit de bovenkant mijn carburateur. Ik schrok me rot. Motor lag ook gelijk weer stil. Ik heel voorzichtig weer starten, en toen liep ie weer.
Maar heel onregelmatig.
Na wat gedraai aan de schroefjes heb ik het idee dat ie ietsje beter loopt, maar dat heb ik al zo vaak gedacht, na een paar minuten begint dan vaak het gedonder toch weer.
Straks na werktijd weer even het luchtfilterhuis er op en naar huis op aan. Kijken hoe het dan is. Maar zal wel nog steeds prut zijn.
Verder rookte mijn uitlaat ook vrij wit en lagen er druppels achter mijn uitlaat, aardig wat en niet druppelend, maar meer een sproeieffect.
Hoe komt dit en die knal van de carburateur in het begin, is dat te verklaren?
Wil ik de motor starten, en een knal en een dikke rookpluim uit de bovenkant mijn carburateur. Ik schrok me rot. Motor lag ook gelijk weer stil. Ik heel voorzichtig weer starten, en toen liep ie weer.
Maar heel onregelmatig.
Na wat gedraai aan de schroefjes heb ik het idee dat ie ietsje beter loopt, maar dat heb ik al zo vaak gedacht, na een paar minuten begint dan vaak het gedonder toch weer.
Straks na werktijd weer even het luchtfilterhuis er op en naar huis op aan. Kijken hoe het dan is. Maar zal wel nog steeds prut zijn.
Verder rookte mijn uitlaat ook vrij wit en lagen er druppels achter mijn uitlaat, aardig wat en niet druppelend, maar meer een sproeieffect.
Hoe komt dit en die knal van de carburateur in het begin, is dat te verklaren?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Die rookwolk kan wel eens voorkomen als je probeert te starten met het luchtfilter eraf. Kan geen kwaad. Denk dat het komt doordat de motor nét niet over het dode punt heen is, en iets terug draait.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
kom maar langs.. je mag wel ff om te testen mijn 208 gebruiken..iMAGE schreef:Ok, bedankt, was toch een behoorlijk pluimpje, schrok er van
Maar inderdaad, het heeft geen ruk geholpen.
Eens kijken of ik ergens een ontsteking kan lenen om te kijken of ie dan ook nog stottert of niet.
PMAbel schreef:kom maar langs.. je mag wel ff om te testen mijn 208 gebruiken..iMAGE schreef:Ok, bedankt, was toch een behoorlijk pluimpje, schrok er van
Maar inderdaad, het heeft geen ruk geholpen.
Eens kijken of ik ergens een ontsteking kan lenen om te kijken of ie dan ook nog stottert of niet.

Zo,
Ik heb nu de Renix 208 van Abel (en nog vriendelijk bedankt!) er even opzitten om zo te kijken of daar misschien het probleem zit.
En ja, het probleem lijkt zo goed als opgelost.
Morgen nog even stationair en co afstellen.
Maar het lijkt nu opgelost !

Ik heb nu de Renix 208 van Abel (en nog vriendelijk bedankt!) er even opzitten om zo te kijken of daar misschien het probleem zit.
En ja, het probleem lijkt zo goed als opgelost.
Morgen nog even stationair en co afstellen.
Maar het lijkt nu opgelost !

en vandaag? is dat ook goed gegaan?
zonder stotteren...ben benieuwd...
zonder stotteren...ben benieuwd...
Ik heb mijn 209 ook ff vervangen met een 208. Wat is dat vies zeg. Trekkracht van m'n gtt helemaal weg in midrange. Heeft helaas niet geholpen voor de stotters
. Strax maar weer terug zetten.

Jazeker...209 kan 1000 rpm meer draaien dan 208. Tevens zal de auto ook wel afgesteld staan (CO etc) op die ontsteking tijdens laatste keuring. auto liep voor geen meter met de 208. Ik hep tevens mijn stotterprobleem opgelost bij toeval. Bij het terugzetten van de 209 heb ik alle stekkertjes die er aan zitten eens nagekeken en behandeld met contactspray. De aansluitpunten op de module zelf ook. Ik zag dat de groene rubber op de stekkers hier en daar flink beschadigd waren of zelfs ontbraken. Hierdoor kunnen ze in de stekkergaten bewegen. Ik heb de stekkers vastgesnoerd met trekbandjes zodat ze met geen mogelijkheid meer kunnen bewegen en voila..weg stotter probleem..auto rijd beter dan ooit..geen storing meer met lampen die aan en uitgaan. worx for me..