Radardetectoren: welke!?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ja hoor! Een blaastest!! :wink:
ja :wink: :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

chris-r19 schreef:
Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ja hoor! Een blaastest!! :wink:
ja :wink: :D
:p :p
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Eerst kwamen ze voor de flitskast,toen kwam de schild voor de lasergun er bij,en nu 1 voor een slechte adem :wink:

Ik heb 1 van de eerste quintrix,die nog net niet op gloeilampen werkt,dit is leuk voor flitspalen waar je 80 mag,op de snelweg kom je toch wat te kort,remafstand bijvoorbeeld :D

Hoe zit het met het nieuwe model?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heeft er verder niemand ervaring met radardetectoren?
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb ook een Quintezz, het voorlaatste model, d'r is laatst weer een nieuwe uitgebracht.

Ik ben er wel tevreden mee, binnen de bebouwde kom is ie geweldig, omdat je snelheid relatief lager ligt (+/- 70 waar je 50 mag, 90 waar je 70 mag) dan doet ie het perfect. Op de 80wegen is ook nog op tijd, tenminste, ben jij nog op tijd om te kunnen remmen :wink: Op de snelwegen is het nogal verschillend, bij laserguns ben je te laat :lol: en bij flitspalen is het verschillend, bij sommige gaat ie ver van te voren loeien en bij sommige rij je er al naast :( maar dat ligt meer aan de paal en welke kant hij opflitst, denk ik.

Maar kheb nog geen boetes gehad en weet zeker dat ik er al veel heb kunnen voorkomen doordat mijn vriend mij waarschuwde. +punt vind ik ook de aanschafprijs. Voor sommige dectoren ken je heel wat boetes binnenkrijgen :lol: (but that's my opinion :wink: )
Mrtn = Maarten
Paskie

hee Merijn , gewoon die bel975 in de vs bestellen .Heb ik ook gedaan had m binnen 24 uur in huis voor iets van 408 euro en t werkt perfect hoor !!
Merijn
Über-Spammer

Voor de mensen die nog geen radardetector hebben, maar toch niet willen betalen voor domme 4km-te-hard-boetes, klik hier en download een zeer makkelijk programmaatje! :D
jean-paul

tja,als je veel geld terugkrijgt zou ik gaan voor een geodesy.
de antenne komt van de bell en het kastje is een ontwerp van hun met verbeterde functies.
valse meldingen zijn er niet meer onder de 30 km/h
en pakt ook inductielussen en trajectcontroles.
(hij weet alleen de locatie van de palen maar niet of ze aanstaan,dat vind ik wel minder.....)
de inbouw van de gps antenne op het kastje is erg goedkoop en kan best lastig zijn,je moet hem er namelijk op plakken....
voor de rest is het een verbeterde STINGER.
jean-paul

o ja,nog een groot nadeel!

je moet een abbonement afsluiten voor de data die je steeds moet downloaden :(
Chrisv

misschien moet ik dat ook eens aan gaan schaffen want heb nu al 2 bekeuringen te pakken :(.

1 van 28 euro, ik reed 62 waar je 50 mocht.
1 van 40 euro, ik reed 96 waar je 80 mocht.

Geheel mn eigen stomme schuld, weet ik maarja t rechtervoetje wil ook wat soms he :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
iMAGE

Áls ik te hard rij, dan rij ik achter iemand aan. Dus iemand zoeft mij voorbij, dan ga ik ook. Zo'n 150 meter er achter. Als ik een flits voor me zie (al 2 keer overkomen) trap ík op de rem :)

Komt ook voor dat zo'n audi/merceder/vw (nooit Renaults eigenlijk, nette rijders?) plots in de ankers gaat, dan weet ik dat ik ook een pedaal naar links moet.
Chrisv

iMAGE schreef:Áls ik te hard rij, dan rij ik achter iemand aan. Dus iemand zoeft mij voorbij, dan ga ik ook. Zo'n 150 meter er achter. Als ik een flits voor me zie (al 2 keer overkomen) trap ík op de rem :)

Komt ook voor dat zo'n audi/merceder/vw (nooit Renaults eigenlijk, nette rijders?) plots in de ankers gaat, dan weet ik dat ik ook een pedaal naar links moet.
Dit doe ik ook altijd ja als ik op de weg zit tijdens mn werk. Gewoon achter een dikke mercedes of audi ofzo aan tuffen.

of achter iemand aanrijden welke een radardetector tegen zn raam aan heeft zitten :).
some people are alive only because it's illegal to kill them
Merijn
Über-Spammer

ff een leuk verhaalte gekopieerd van tuftufclub.nl. Ik ben benieuwd wat hiervan gaat komen!
www.tuftufclub.nl schreef:Het detectorverbod van Ayatollah Peijs

Minister Peijs zet de volksvertegenwoordiging even buitenspel in een poging het radardetectorverbod door te drukken. Maar doe uw detector niet weg, deze verkrachting van de democratie is waarschijnlijk geen lang leven beschoren.

Onze minister van Verkeer en Waterstaat heeft weinig respect voor de democratie. Toegegeven, de manier waarop ze het verbod op radardetectoren er doorheen probeert te duwen is formeel gezien misschien correct, maar als je gebruik maakt van een maas in de wet om de volksvertegenwoordiging te omzeilen ben je volgens mij nogal ranzig bezig.

Bananenrepubliek
De ministerraad heeft het verbod in de vorm van een Algemene Maatregel van Bestuur gegoten. Anders dan een wetswijziging hoeft zo’n AMvB namelijk niet door de Eerste en Tweede Kamer te worden goedgekeurd; een AMvB kan er op een maandagochtend doorheen worden gehamerd, gesandwiched in en verbloemd door gevoelige onderwerpen. Achterkamertjespolitiek dus, van het soort waar ze in een aantal bananenrepublieken een handje van hebben. Het enige orgaan dat buiten dat esotorische clubje ministers nog gekend wordt in het verbod is de Raad van State, een clubje wijze juristen dat alleen een adviserende functie heeft.
En daar ligt het verbod op dit moment, bij de Raad van State. Strafpleiter Wim Anker heeft dan ook een uitgebreide brief aan dat orgaan geschreven, waarin hij de onzinnigheid van een radardetectorverbod toelicht en onderbouwt. Het is te hopen dat de RvS Ankers brief ter harte neemt en dat de ministerraad een negatief advies van de RvS overneemt. Zo niet, dan kan onze volksvertegenwoordiging een stevige middelvinger van ons kabinet aanschouwen. Want anders kan ik het niet zien wanneer je een parlement uitgeschakelt.

Proefproces
Toch, en dan ga ik even uit van het doemscenario, is er zelfs áls het verbod wordt doorgezet nog geen man over boord. De politie mag mij (of een van ons) op 1 oktober aan de kant zetten, graag zelfs; we gaan namelijk een proefproces uitlokken wat we doorspelen tot aan het Europees Hof. Alwaar minister Peijs met haar Ayatollah-politiek bakzeil zal moeten halen. Want met een AMvB kun je weliswaar de Nederlandse democratie verkrachten, Europa maakt er geheid gehakt van. En dan gaat Peijs, die haar ambtstermijn al zo ongelukkig begon met de onnozele woorden ‘als er over vier jaar nóg meer files staan, ben ik tevreden’, ook internationaal af.
En wat betekent dat voor u? Doe uw detector vooral niet weg, leg hem hoogstens even in de keukenla. Want het verbod – áls het al komt – heeft een zeer beperkte houdbaarheid.
Ik ben benieuwd! :s
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Chrisv schreef:
iMAGE schreef:Áls ik te hard rij, dan rij ik achter iemand aan. Dus iemand zoeft mij voorbij, dan ga ik ook. Zo'n 150 meter er achter. Als ik een flits voor me zie (al 2 keer overkomen) trap ík op de rem :)

Dit doe ik ook altijd ja als ik op de weg zit tijdens mn werk. Gewoon achter een dikke mercedes of audi ofzo aan tuffen.

of achter iemand aanrijden welke een radardetector tegen zn raam aan heeft zitten :).
enige lullige voor jullie is dus dat het KLPD nu ook NIET ZICHTBARE flitsen gebruikt.

Infrarood flitsen dus die zie je niet meer.....

:worship: :worship:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Tom
Moderator
Car: MB

als je gewoon een beetje uit je doppen kijkt tijdens het rijden dan zie je ze nog opvallend vaak op tijd staant vind ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Ook als je rijdt, zoals je deed op de terugweg van de Williams-meeting? ;) :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

Merijn schreef:Ook als je rijdt, zoals je deed op de terugweg van de Williams-meeting? ;) :lol:
ehmmmmmmmmmmmmmm, nou dan wordt het lastig :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ad van Haperen
Contacteer:

ff iets anders wel radardetector gerelateerd.

als je een verklikker achter je sunband doet werkt hij dan nog? nee zeker, zal wel vrij zicht moeten hebben maar je weet het nooit dsu ik vraag het ff
-Ray-
Contacteer:

hij vangt het signaal heus wel op hoor, gaat er dwars door heen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Car: Megane RS

ze mogen officieel nog steeds tot 1 okt toch?
-Ray-
Contacteer:

ja hoe zit dat? ik heb hier nu een nieuwe Vector 966R liggen :p
Steven
Car: M536

Waar ging de Quintezz heen? :)
-Ray-
Contacteer:

voorlopig nog nergens :p
Menno

keb deze week een tijdje in een auto met stinger gereden. Mooi dat ie ingebouwd zit (van zo'n ding aan je voorruit wordt je auto acuut lelijk), maar je wordt gek van 't gepiep van dat ding, terwijl er nix aan de hand is.

Verders vind ik 't niet ontspannender rijden, je blijft toch nog opletten of er geen blauw volk rondrijdt.
rev it like a rental
-Ray-
Contacteer:

maar is het nou definitief per 1 oktober?
Ad van Haperen
Contacteer:

das wel beter dan kank ik hem toch uit het zicht bouwen want ik heb plek zat onder mijn sunband en dan haal ik despanning wel uit mijn plafont.

Denk dat ik om te beginne ff een quintezz ga halen die is maar 100 euro bij de halforts
-Ray-
Contacteer:

en dan mag het straks niet meer en rijd jij met een quintezz achter je raam?
Haas

klopt, dat probleem heb ik dus ook....ook net een gekocht, weliswaar voor minder dan die ad m wil, maar toch, daarom wilde ik t ff weten van 1 okt? En wat de eventuele boete/consequentie is...
Merijn
Über-Spammer

Die boete gaat niet mis worden! :( Reken daar maar op. Dat wordt de volgende melkkoe van de overheid!
Haas

dat had ik zelf ook al verwacht :-* :( :@ :evil:
-Ray-
Contacteer:

ik dacht 218 euro?
Merijn
Über-Spammer

Wie is hier nu crimineel bezig? De overheid in mijn ogen... :evil:

Volgend jaar ben ik hier weg... (Y)
Ad van Haperen
Contacteer:

is er nog iemand die van een radarverklikker af wil dan :D ik gooi da ding er best gewoon in hoor
-Ray-
Contacteer:

ik heb een quintezz over :D
Ad van Haperen
Contacteer:

kosta?

ik ga nu iedreen tegen elkaar uitspele denk :D:P
Plaats reactie